Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Vampire Survivors ( via steam )
Leuke game, en spotgoedkoop. Afgelopen week gekocht voor 3 euro ongeveer, en ondertussen een 30 tal uren gespeeld en bijna 100% completed. Nog een 7-tal achievements te unlocken, en ben er volledig door.
Zeker zijn geld waard
Dees echt zo'n verslavend ding :)

Mafia : Definitive Edition

Bijna perfecte game, verhaal is echt wel goed en de graphics mogen er zeker zijn.
Enkel het schiet en coverwerk is wat clunky.

Mafia : Definitive Edition

Bijna perfecte game, verhaal is echt wel goed en de graphics mogen er zeker zijn.
Enkel het schiet en coverwerk is wat clunky.
Exact mijn gevoel ook. Story, world building, graphics, characters, … waren allemaal fantastisch goed vond ik. Maar de gameplay, dat was wat anders.

Control - Main Story. Het viel allemaal wel mee. Enkel het vechten was wat aan de makkelijke kant.

The Stanley Parable Ultra Deluxe. na een uurtje gede-installeerd. Enorm saai. Niet mijn ding.

Ben bezig met 11-11: Memories Retold.
Héél knap spel. Aparte grafische stijl ook. Aangenaam verrast.

Da's eigenlijk ene voor u @Jonas89

Bezig met Pokémon Legends: Arceus. Aangenaam verrast door deze game. De vorige iteratie (S&S) kon me niet bekoren, maar deze heel zeker wel: met quality of life aanpassingen, veranderingen aan het battle systeem, catch systeem, de setting, … Ik ben er helemaal weg van. Het enige dat op niks trekt, is het technische aspect van deze game en het is écht wel erbarmelijk slecht: pixelated tekeningen op kleren, serieuze pop-in, low fps Pokémon in de verte, … Maar toegegeven, het kan mijn pret niet bederven. We zullen zien hoe ik er tegenover sta binnen een aantal uur 😉.

Bezig met Pokémon Legends: Arceus. Aangenaam verrast door deze game. De vorige iteratie (S&S) kon me niet bekoren, maar deze heel zeker wel: met quality of life aanpassingen, veranderingen aan het battle systeem, catch systeem, de setting, … Ik ben er helemaal weg van. Het enige dat op niks trekt, is het technische aspect van deze game en het is écht wel erbarmelijk slecht: pixelated tekeningen op kleren, serieuze pop-in, low fps Pokémon in de verte, … Maar toegegeven, het kan mijn pret niet bederven. We zullen zien hoe ik er tegenover sta binnen een aantal uur 😉.
Ik ben precies een van de enige bij wie de technische kant echt wel door weegt op de rest. Maar ik denk dat het echt komt puur van het idee dat ik het niet vind kunnen dat Nintendo deze kwaliteit aflevert (technisch). Ook al is het spel speelbaar en best nog leuk en relaxing, ik kan er niet door kijken dat dit spel gewoon echt technisch zo zwak is. Games zoals Xenoblade, MH:Rise, BotW, .... wat een wereld van verschil. Voor mij is hier geen enkele uitvlucht of reden aanvaardbaar en is de minimum dat je van een First Party game van zo een gigantische franchise kan verwachten alles behalve behaald.

Ik ben precies een van de enige bij wie de technische kant echt wel door weegt op de rest. Maar ik denk dat het echt komt puur van het idee dat ik het niet vind kunnen dat Nintendo deze kwaliteit aflevert (technisch). Ook al is het spel speelbaar en best nog leuk en relaxing, ik kan er niet door kijken dat dit spel gewoon echt technisch zo zwak is. Games zoals Xenoblade, MH:Rise, BotW, .... wat een wereld van verschil. Voor mij is hier geen enkele uitvlucht of reden aanvaardbaar en is de minimum dat je van een First Party game van zo een gigantische franchise kan verwachten alles behalve behaald.
Daar ga ik ook volledig mee akkoord voor de duidelijkheid. Ik vind dit niveau beneden alle peil, zeker voor de grootste franchise ter wereld. En ik hoop dat ze dat in Scarlet en Violet echt wel gaan aanpakken (maar ik vrees ervoor gezien de snelheid waarmee deze komt). Maar qua gameplay is het écht wel een stap in de goede richting.

Daar ga ik ook volledig mee akkoord voor de duidelijkheid. Ik vind dit niveau beneden alle peil, zeker voor de grootste franchise ter wereld. En ik hoop dat ze dat in Scarlet en Violet echt wel gaan aanpakken (maar ik vrees ervoor gezien de snelheid waarmee deze komt). Maar qua gameplay is het écht wel een stap in de goede richting.
Toen ik de trailer zag voor de nieuwe games was ik vrijwel meteen mijn interesse al weer half kwijt... Het is grafisch echt weer een zooitje zoals Arceaus IMO. Textures van gebouwen zijn precies in paint gemaakt, maar dan nog eens met pixels op de randen, alsof alles ingezoemd en gecropt en dan bij elkaar geplakt is. Vind dit echt triest :S

291613230_366481258942212_6740556025545848686_n.png

Die Randen van die steen en de heuvel, da is precies afgeknipt, zweevende "bloemen" (gele velkjes) onleesbare tekst op dat bord, ne paal bestaande uit 5 pixels, bomen zonder textures, ga zo maar door. Ik denk dat er legit mooiere PS2 games zijn dan dit.

Swat, mijn oog doet al weer zeer, ik ga er mee stoppen, back on topic xD

Ik heb nog wat MH:R gespeeld en zit nu in High Rank eindelijk!!!

Die Randen van die steen en de heuvel, da is precies afgeknipt, zweevende "bloemen" (gele velkjes) onleesbare tekst op dat bord, ne paal bestaande uit 5 pixels, bomen zonder textures, ga zo maar door. Ik denk dat er legit mooiere PS2 games zijn dan dit.
Odin Sphere, Okami, Dragon quest 8, devil may cry 3, resident evil 4, final fantasy XII... Jup genoeg ps2-games die er merkbaar beter uitzien.

Spijtig eigenlijk. Switch heeft zoveel interessante games, maar het is zo onnozel underpowered op het moment. Het is 5 jaar geleden sinds de vorige release. Als Nintendo nu eindelijk een serieuze upgrade zou aankondigen met deftige specs en backwards compatible zou ik erop springen.

Maar het is Nintendo, dus straks kondigen ze de Switch plus aan met dezelfde soc gewoon 0,2Ghz overclocked en 80GB ROM ipv 64GB :wallbash:

Terug
Bovenaan