Welke verzekeringen raad jij aan?

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum

Welke verzekeringen heb je zelf?

• Totaal aantal stemmers
    236
Vorig jaar een klant die geen persé geen rechtsbijstandsverzekering wou want de zoon was jurist.

Kort samengevat: Vader wordt aangereden op de parking van de Lidl door een Poolse bestelwagen. Zoon weet uiteraard niet wat hij allemaal moet doen/wat er allemaal bij komt kijken.

Waarom zou je dat precies zonde vinden?

Naar kwaliteit van dekking toe zijn Euromex en DAS de besten. Geen idee of je een Arces, Legal Village, Providis of andere RB verzekering rechtstreeks zou kunnen nemen maar je keuze hierop baseren vind ik vreemd.
Naar dekking toe is in principe Arces de beste met hun "artikel 1".
Service is natuurlijk een ander paar mouwen.

Artikel 1 is een unieke RB op de verzekeringsmarkt. ARCES verbindt zich ertoe om zich te houden aan de beste algemene voorwaarden die de verzekerde op de markt kan vinden.

Ik denk dat je de kostprijs en de miserie daarvan onderschat. En niet nodig? Je kan heel snel in een onverwachte situatie belanden hoor. Ik heb het nog maar 1x nodig gehad op de 20 jaar dat ik rij en dat was al winstgevend. Zowel in tijd als in geld. Gewoon PV of aanrijdingsformulier ingeven bij je verzekering en zij doen de rest indien er een geschil is. Succes er mee om alles zelf te regelen zonder RB.
Just, ik ga het binnenkort voor een tweede keer kunnen gebruiken, schade aan auto door erbarmelijke staat van het wegdek. Gemeente weigert de kosten te betalen, mijn RB heeft het ondertussen al bij het parket gekregen, terwijl ik rustig thuis zit te niksen of bezig ben op het werk. Luxe hoor.
Een beetje levenservaring brengt wijsheid.

Is het belangrijk dat de rechtsbijstand 'onafhankelijk' is ? Ik heb eentje van 30 EUR/jaar extra bij de familiale en die heeft me tot nu toe wel goed geholpen toen ik het nodig had bij aanrijding (is wel bij mijn grootbank waar ik nog een hoop andere shizzle heb dus goede klanten relatie). 1x tegen iemand gebotst met de fiets (ik in fout maar tegenpartij was wat veel aan het claimen) en 1x iemand die mijn vrouw van de fiets gestoten heeft.

Vorig jaar een klant die geen persé geen rechtsbijstandsverzekering wou want de zoon was jurist.

Kort samengevat: Vader wordt aangereden op de parking van de Lidl door een Poolse bestelwagen. Zoon weet uiteraard niet wat hij allemaal moet doen/wat er allemaal bij komt kijken.

Naar dekking toe is in principe Arces de beste met hun "artikel 1".
Service is natuurlijk een ander paar mouwen.

Artikel 1 is een unieke RB op de verzekeringsmarkt. ARCES verbindt zich ertoe om zich te houden aan de beste algemene voorwaarden die de verzekerde op de markt kan vinden.
Met die gedachtegang is Aedes met hun kannibaalclausule ook de beste op de markt... Arces vind ik kwalitatief toch stukken minder, al veel ruzie moeten maken met ze omdat ze te traag werkten of gewoon geen kennis van zaken hadden.

Wij hebben momenteel voor onze reizen een combinatie van een annulatie/bijstands/reisverzekering van Revolut (Metal,mastercard) en Belfius. Samen meer dan voldoende medisch en ook best ok qua andere voorwaarden.

Volgend jaar gaan we echter meer dan een maand op reis naar Canada/USA en wordt bijstand aan de autowagen door Revolut al niet meer aanvaard. Dus overwegen we een andere verzekering te nemen.

Iemand aanraders? Mag gerust ene zijn die, omdat hij veel dekt, iets prijziger is. Heb het idee dat er niet direct meer zoveel aanbod is, vooral als je buiten europa wil gaan?

Wij hebben momenteel voor onze reizen een combinatie van een annulatie/bijstands/reisverzekering van Revolut (Metal,mastercard) en Belfius. Samen meer dan voldoende medisch en ook best ok qua andere voorwaarden.

Volgend jaar gaan we echter meer dan een maand op reis naar Canada/USA en wordt bijstand aan de autowagen door Revolut al niet meer aanvaard. Dus overwegen we een andere verzekering te nemen.

Iemand aanraders? Mag gerust ene zijn die, omdat hij veel dekt, iets prijziger is. Heb het idee dat er niet direct meer zoveel aanbod is, vooral als je buiten europa wil gaan?
Gaat het echt om bijstand aan een wagen in Canada/USA? Denk dat geen enkele (Belgische) verzekeraar dit aanbiedt, je zal allicht via het autohuurbedrijf wel een pechbijstand kunnen afsluiten?

Gaat het echt om bijstand aan een wagen in Canada/USA? Denk dat geen enkele (Belgische) verzekeraar dit aanbiedt, je zal allicht via het autohuurbedrijf wel een pechbijstand kunnen afsluiten?
De bijstand bij pech is idd via de verhuurfirma, ik bedoelde op dat vlak de bijstand voor personen en bagage.

Voor auto hebben we enkel de waiver voor de excess damage nodig, die zit bvb bij revolut erin, maar slechts voor verhuur tot 32 dagen.

De bijstand bij pech is idd via de verhuurfirma, ik bedoelde op dat vlak de bijstand voor personen en bagage.

Voor auto hebben we enkel de waiver voor de excess damage nodig, die zit bvb bij revolut erin, maar slechts voor verhuur tot 32 dagen.

Wereldwijde reisbijstand voor je gezin met dekking van medische kosten tot 250.000 euro, ongeacht je vervoermiddel.

Zoiets dan?

Als het is voor de recuperatie van een eventuele "vrijstelling" van de huurwagen (en het niet via het verhuurbedrijf kan worden afgedekt) is de "Pack Car Renting" van AG Insurance een optie:

Kostprijs hiervan is 60 EUR voor een jaar. Wil je dat in een volwaardige reisbijstandsverzekering gaan afdekken dan zit je al te kijken naar behoorlijk dure jaarpolissen (Allianz Partners - Royal Service bvb).

Als het voor personenbijstand + bagage is kan mogelijks een tijdelijke dekking goedkoper zijn dan een jaardekking. Kan je desnoods even aantal personen + reisdata doorsturen? Dan zal ik kijken welke verzekeraar het beste uit de bus komt.

Wereldwijde reisbijstand voor je gezin met dekking van medische kosten tot 250.000 euro, ongeacht je vervoermiddel.

Zoiets dan?

Dit is een dekking via VAB, dan kan je dat evengoed via VAB rechtstreeks nemen, vermoed dat de kostprijs iets minder zal zijn.

Huur je een wagen in Canada/Amerika?

Ik zou boeken via Sunny Cars. Zorgen eigenlijk voor een All In verzekering.

Zoiets dan?
250.000 euro max medische kosten is niks in de US.

Neem gewoon een tijdelijke reisverzekering bij bijvoorbeeld Allianz Global Assistance voor de duur van uw vakantie.

Ik was van plan om voor onze kinderen een tak-21 levensverzekering af te sluiten, maar als ik die rendementen bekijk (vooral na aftrek van de kosten) laat ik het beter op een deftige spaarrekening staan.

Of zijn er nog producten die zich lonen voor + 8 jaar met niet al te veel risico? We beleggen wel voor onszelf, maar voor de kids leek het ons beter om voor een 'vast' product te kiezen.

Bestaat er bij de ziekenkas zo geen product waarbij ze al het gespaarde geld verdubbelen als ze 18j zijn?

Ik was van plan om voor onze kinderen een tak-21 levensverzekering af te sluiten, maar als ik die rendementen bekijk (vooral na aftrek van de kosten) laat ik het beter op een deftige spaarrekening staan.

Of zijn er nog producten die zich lonen voor + 8 jaar met niet al te veel risico? We beleggen wel voor onszelf, maar voor de kids leek het ons beter om voor een 'vast' product te kiezen.
Zonder risico kan je inderdaad beter op een spaarboekje zetten.

Als je risico kan aanvaarden, een ETF zoeken en daar maandelijks een bedrag in steken, waanzinnig veel risico heb je daar niet en zal je aanzienlijk meer rendement op krijgen dan welke tak 21 of zelfs tak 23 verzekering.

SInds we een kind hebben nemen we altijd een annulatievzerzekering voor reizen. Al 1x nodig gehad ook toen de kleine ziek werd de dag voor we gingen vertrekken.
Voor de rest zijn een brandverzekering en autoverzekering verplicht. Wij hebben ook een familiale. Bij een autoverzekering is rechtsbijstand zeker nuttig vind ik persoonlijk. Da's ook niet de grote kost extra.

Voor de rest vind ik een uitvaartverzekering een echte scam. Ik ken iemand die dat heeft en dat kost haar rond de 55 euro PER MAAND. Voor iemand die ca 55 is en eigenlijk in goede gezondheid. Ok een uitvaart kost al rap 5k waarschijnlijk, maar hoe waarschijnlijk is het dat zij binnen dit en 10 jaar neervalt?

SInds we een kind hebben nemen we altijd een annulatievzerzekering voor reizen. Al 1x nodig gehad ook toen de kleine ziek werd de dag voor we gingen vertrekken.
Voor de rest zijn een brandverzekering en autoverzekering verplicht. Wij hebben ook een familiale. Bij een autoverzekering is rechtsbijstand zeker nuttig vind ik persoonlijk. Da's ook niet de grote kost extra.

Voor de rest vind ik een uitvaartverzekering een echte scam. Ik ken iemand die dat heeft en dat kost haar rond de 55 euro PER MAAND. Voor iemand die ca 55 is en eigenlijk in goede gezondheid. Ok een uitvaart kost al rap 5k waarschijnlijk, maar hoe waarschijnlijk is het dat zij binnen dit en 10 jaar neervalt?
Brandverzekering als eigenaar is niet verplicht (technisch gezien).

Een uitvaartverzekering zoals die van DELA is vooral handig voor de "service" na een sterftegeval dat er iemand alles voor je regelt, naar je huis komt om alles te overlopen, uitvaart te regelen en administratie voor je te doen (aangifte gemeente, overdracht alle mogelijke nutsvoorzieningscontracten, verzekeringen, abonnementen, ...).

Verder is dat gewoon een soort Tak 21 spaarproduct.

Zoiets dan?
medische kosten tot 250.000 is niet veel als je naar USA gaat. Zie de tarieven die mijn vrouw fotografeerde toen we onze zoon in spoed binnenbrachten in Canada (prijzen in CAD, doe ongeveer x 0,7 voor conversie naar Euro).: ongeveer 14000 euro per dag op intensieve.

Wij hebben voor een ambulance-vervoer + onderzoek (1 dokter gezien) ongeveer 900 euro betaald.

Bijlagen

• 2023-07-15 02.22.35.jpg
    2023-07-15 02.22.35.jpg
    236,4 KB · Weergaven: 36
Terug
Bovenaan