Welke wagen heb jij? Post your pics!

Met sneeuw denk ik ook niet dat ze daar iets van gaan zeggen. Ik ken wel mensen die het al hebben gehad met offroaden onderweg naar de carwash. Die mannen hebben nu standaard een doek mee voor even over die nummerplaat te gaan.
Dat is hetzelfde dat je door een dikke modderplas rijdt en uw nummerplaat besmeurd is. Politie gaat er echt niet moeilijk over doen in zo'n situaties. Het is als je bv een oude nummerplaat hebt (zo'n harde) en je zit met rode stift de nr'tjes bij te werken dan doen ze lastig.

Dat is hetzelfde dat je door een dikke modderplas rijdt en uw nummerplaat besmeurd is. Politie gaat er echt niet moeilijk over doen in zo'n situaties. Het is als je bv een oude nummerplaat hebt (zo'n harde) en je zit met rode stift de nr'tjes bij te werken dan doen ze lastig.
Goh pas op, die mensen hebben dus daadwerkelijk al een boete gekregen enkel en alleen voor de nummerplaat. Maar dat zal eerder de uitzondering zijn.

Side note: ooit als fietser in de sneeuw (op weg naar school) tegengehouden omdat mijn licht niet brandde. Ik leg uit dat mijn dynamo opstond, maar gewoon doorslipt.
Toen hebben ze voor quasi heel de school zo'n "veiligheidscursus" georganiseerd. Compleet zinloos, want iedereen wist dat ze hun licht moeten opzetten in het donker maar dat werkt niet als het sneeuwt...

Was nog voor de tijd dat lichtjes op batterijen zo ingeburgerd waren obv.

Side note: ooit als fietser in de sneeuw (op weg naar school) tegengehouden omdat mijn licht niet brandde. Ik leg uit dat mijn dynamo opstond, maar gewoon doorslipt.
Toen hebben ze voor quasi heel de school zo'n "veiligheidscursus" georganiseerd. Compleet zinloos, want iedereen wist dat ze hun licht moeten opzetten in het donker maar dat werkt niet als het sneeuwt...

ik heb ooit, eind jaren 90, verkeersles moeten volgen nadat ik was tegengehouden op weg naar school, met werkend fietslicht licht op batterijen.
Dat was iets dat toen nog helemaal niet bekend was hier, en volgens de agent toen niet wettelijk. "want als de batterij leeg is heb je geen licht meer"

Laatst bewerkt:
Die aanvallen op de man zijn voor niks nodig, hou het deftig.
Klopt hoor, maar voor de meeste mensen is alles dat gaan 2.5 ton weegt en 300PK heeft een bom van een auto :p (bij een Turbo S is het grootste argument vooral de prijs en de 0-100 sprintjes). Neem een Aston Martin ipv een Turbo S. Dat is overduidelijk een GT, maar dat gaat voor de meeste mensen nog altijd een bom zijn om eens mee te rijden.
Euhm neen...ne golf R is sneller op elk gebied ..ge moet uw encyclopedie ook is updaten v tijd tot tijd hé....pas op mensen voor dit scherp mes in de autowereld.
Het orakel...ik heb nog steeds niks gelogen ze .
Ik wil een meet echt komaan .
Laat die zever eindelijk eindigen.. @ anders als ge al een rijbewijs hebt mag je zelf testen,en dan is dat ineens gedaan.

Laatst bewerkt:
Euhm neen...ne golf R is sneller op elk gebied ..ge moet uw encyclopedie ook is updaten v tijd tot tijd hé....pas op mensen voor dit scherp mes in de autowereld.
Laat die zever eindelijk eindigen.. @ anders als ge al een rijbewijs hebt mag je zelf testen,en dan is dat ineens gedaan.

Natuurlijk is dat snel maar denk dat @anders. wil zeggen dat het niet noodzakelijk ‘shit your pants fast’ is. Nieuwe Golf R geraakt net onder de 4 seconden naar de 100 door slimme systemen, launch control, 4wd en een goed diff maar bv rollend van 50 naar 150 is dit gewoon snel/vlot en niet echt meer een gigantisch rocket ship. Wat niet wegneemt dat het een zeer goede hot hatch is :smile:

Als je hier het forum zou volgen, zou je weten dat ik een 718 GTS had en daarvoor een i30N en dat ik ook al met redelijk veel andere serieuze auto's gereden heb. Ik heb echt geen nood om overtuigd te worden van een Type R hoor.
En het is niet omdat een Golf R redelijk snel 0-100 kan trekken en een respectabele tijd neerzet op de nurburgring, dat het plots zo'n super-wagen is. Dat blijft steriel aanvoelen.

@anders. Hoe rijd zo een i30N?
Ik heb na verkoop van mijn civic vti van 1999 even zitten denken om zo 1 te kopen.
En ooit problemen mee gekend?
Maar dan toch bij mijn betrouwbaar merk gebleven en de fk2 type-r gekocht

@anders. Hoe rijd zo een i30N?
Ik heb na verkoop van mijn civic vti van 1999 even zitten denken om zo 1 te kopen.
En ooit problemen mee gekend?
Goed, leuke wagen en was enorm veel waar voor het geld (ik heb er dan ook niet veel voor betaald :p).
De N-stand van de vering is wel véél te hard voor normale wegen. Het weggedrag is leuk want hij is nogal "speels" tov veel andere hot hatches. Onderstuur valt ook redelijk mee voor een FWD hatchback.

Qua problemen: ik had 1 van de eerste ooit geleverd, en ik heb er veel problemen mee gehad (wel allemaal gefixt in garantie):
1) een remblok die gebarsten was
2) ECU moeten vervangen
3) Hogedrukpomp moeten vervangen
4) Er zat een mis-ontwerp in de synchroringen van de versnellingsbak, bij de meesten hebben ze die ringen vervangen, bij mij heel de versnellingsbak

Wél een belangrijke sidenote: als je wat km's doet kost een i30N u meer qua onderhoud dan een Porsche. Elk onderhoud apart is niet zo duur, maar je moet elke 10k km gaan.

Goed, leuke wagen en was enorm veel waar voor het geld (ik heb er dan ook niet veel voor betaald :p).
De N-stand van de vering is wel véél te hard voor normale wegen. Het weggedrag is leuk want hij is nogal "speels" tov veel andere hot hatches. Onderstuur valt ook redelijk mee voor een FWD hatchback.

Qua problemen: ik had 1 van de eerste ooit geleverd, en ik heb er veel problemen mee gehad (wel allemaal gefixt in garantie):
1) een remblok die gebarsten was
2) ECU moeten vervangen
3) Hogedrukpomp moeten vervangen
4) Er zat een mis-ontwerp in de synchroringen van de versnellingsbak, bij de meesten hebben ze die ringen vervangen, bij mij heel de versnellingsbak

Wél een belangrijke sidenote: als je wat km's doet kost een i30N u meer qua onderhoud dan een Porsche. Elk onderhoud apart is niet zo duur, maar je moet elke 10k km gaan.
Maar geen aquaplanning!
Heb je foto's van die wagen?

Niet slecht, zwarte velgjes zouden ook niet misstaan.

PS: onze patattenboer is weeral gebanned. Dacht we allemaal om 16u aan de schoolpoort gingen staan voor die meet?
Ja, dit waren origineel mijn velgen voor winterbanden, maar de 18" vs de originele 19" gaf een serieus verschil qua rijcomfort (lees: op de 19" kon ik hier de straat niet indraaien omdat de banden niet hoog genoeg waren) en kostprijs banden, dus die uiteindelijk ook gaan gebruiken voor zomerbanden...

Terug
Bovenaan