Welke wagen heb jij? Post your pics!

Ik vind dat altijd zo gek. Die belachelijk luide uitlaten op sportwagens zetten. Een M3 heeft al een leuk, doch beschaafd, geluid. Idem met elke Porsche enzovoort. Die youtubers die daar dan gigantisch luide ondingen van maken... Gaat mij helemaal voorbij. Ik wil toch niet doof worden terwijl ik rondrij? Laat staan dat ik mij moet generen bij de buren als ik vroeg in de ochtend door moet.

Hier rijdt ook zo een beunhaas met een GTI met gekke uitlaat rond, die dan keihard optrekt en scheten laat. Zeker in de zomer als er meisjes rondwandelen. Die zijn twee laatste hersencellen botsen tegen elkaar terwijl die door elkaar wordt geschud van het lawaai. Ook in basically de dorpskern. Sinds de rijkswacht er mee kapte is er niemand meer die omkeek naar een GTI en dan zo aanstellen, Jezus.

Die dingen zijn allemaal al leuk zonder al die brol.
Je moet bangs and bangs loskoppelen van een uitlaat.
Een aftermarket uitlaat is ook niet perse luider, maar is in veel gevallen performanter in vermogen en klinkt mooier.

Schommelt een beetje, er zijn ook wel auto's die echt niet zo fantastische klinken met de stock uitlaat (gr yaris, maar ook golf GTI bvb). Maar een andere uitlaat wil niet perse zeggen dat ge ook 20s knalt vanaf ge uw gas lost...
Als die GTI luider klonk wou ik er al niet meer mee rijden, da’s echt luid genoeg. Niemand anders moet daar last van hebben dat ik met een johnnykar wil rijden hè :)

Hier rijdt ook zo een beunhaas met een GTI met gekke uitlaat rond, die dan keihard optrekt en scheten laat. Zeker in de zomer als er meisjes rondwandelen. Die zijn twee laatste hersencellen botsen tegen elkaar terwijl die door elkaar wordt geschud van het lawaai. Ook in basically de dorpskern. Sinds de rijkswacht er mee kapte is er niemand meer die omkeek naar een GTI en dan zo aanstellen, Jezus.
Hier rijden er zo ook een aantal rond. Sinds vorige zomer zijn we verhuist en wonen we niet meer aan de steenweg want daar was het echt storend, nu horen we het enkel nog wat in de verte. Sommige zijn echt wel overdreven marginaal luid.
Je moet bangs and bangs loskoppelen van een uitlaat.
Een aftermarket uitlaat is ook niet perse luider, maar is in veel gevallen performanter in vermogen en klinkt mooier.
Inderdaad.
Hangt er ook een beetje vanaf of het enkel de einddemper is of een volledige lijn.

Als die GTI luider klonk wou ik er al niet meer mee rijden, da’s echt luid genoeg. Niemand anders moet daar last van hebben dat ik met een johnnykar wil rijden hè :)
Ja, ik ben ook niet persé een fan van een superluide uitlaat hoor. Maar een Golf GTI (en nog wel een hele hoop andere) heeft gewoon een relatief "saai" geluid. Er zijn ook wel systemen die het geluid mooier maken zonder het luider te maken, maar de meesten maken het ook veel luider.

Maar... het irritante is gewoon pops en bangs, en extreem luide uitlaten (hier een paar huizen verder staat zo'n 140i, en die horen wij echt van kilometers ver aankomen...)

Hier passeert regelmatig een lichtblauwe M4 met aangepaste uitlaat (en ongetwijfeld nog een hoop zaken).
Die rijdt constant gelijk ne zot rond en als die hier passeert horen we die zonder zever 5 minuten lang. Van zodra hij afkomt tot hij buiten bereik is. En ik hoor aan het geluid ook waar hij is, aan welke bocht en zo. Ook hoor ik het als hij hier wat verder aan het rood licht moet wachten.
Een bocht hier op 50m van neemt hij steeds met piepende banden.

Hier passeert regelmatig een lichtblauwe M4 met aangepaste uitlaat (en ongetwijfeld nog een hoop zaken).
Die rijdt constant gelijk ne zot rond en als die hier passeert horen we die zonder zever 5 minuten lang. Van zodra hij afkomt tot hij buiten bereik is. En ik hoor aan het geluid ook waar hij is, aan welke bocht en zo. Ook hoor ik het als hij hier wat verder aan het rood licht moet wachten.
#bimmerlife

Die zal denken dat hij in M-town zit?

Helemaal uit het zuiden van Portugal geïmporteerd om toch maar een originele roestvrije te hebben.
Mij voorgenomen dat deze nooit modder of zout zal zien

Bij de eerste sneeuwval: :unsure:

Helemaal uit het zuiden van Portugal geïmporteerd om toch maar een originele roestvrije te hebben.
Mij voorgenomen dat deze nooit modder of zout zal zien

Bij de eerste sneeuwval: :unsure:

Ik doe mee vandaag. Toch voor iets goed die auto :crazy:

419877526_373191888739840_4834545385979255326_n.jpg

Vond de sneeuw toch plezanter met mijn e46 vroeger. Ging toen speciaal toertjes doen omdat de banden dan niet zo versleten :biglaugh:

Laatst bewerkt:
Ah man ik moest vandaag het halve land doorkruisen. Wat een droom die BMW. In sport met DCT aan, winterbanden en AWD. Precies alsof ik een cheatcode had geactiveerd tov de rest :D

Ik doe mee vandaag. Toch voor iets goed die auto :crazy:

419877526_373191888739840_4834545385979255326_n.jpg

Vond de sneeuw toch plezanter met mijn e46 vroeger. Ging toen speciaal toertjes doen omdat de banden dan niet zo versleten :biglaugh:
Die nummerplaat is opvallend goed bedekt! Boete!

Nee nee, leuk om dit soort auto's in zo een omgeving te zien!

Die nummerplaat is opvallend goed bedekt! Boete!

Nee nee, leuk om dit soort auto's in zo een omgeving te zien!
Ja wat is de regel daaromtrent?

Ben letterlijk van kantoor naar huis gereden en meteen die foto genomen. Je kan moeilijk elke 5 km uitstappen en nummerplaat schoonmaken lijkt me.

Ben letterlijk van kantoor naar huis gereden en meteen die foto genomen. Je kan moeilijk elke 5 km uitstappen en nummerplaat schoonmaken lijkt me.
In praktijk zullen ze bij zo'n weer daar wel geen boetes voor uitschrijven. Maar puur volgens regels zal het wel leesbaar moeten zijn zeker...

Hij moet in theorie bij daglicht leesbaar zijn vanaf 40 meter. Hoe of waarom die niet leesbaar is doet er niet toe. Boete is €116 meen ik.
Zal hetzelfde geval zijn als bij off-road rijders etc.

Hij moet in theorie bij daglicht leesbaar zijn vanaf 40 meter. Hoe of waarom die niet leesbaar is doet er niet toe. Boete is €116 meen ik.
Zal hetzelfde geval zijn als bij off-road rijders etc.
Ja bon geef me daarvoor een boete and I’ll see you guys in court. Dat zou echt gedoogbeleid moeten zijn op die dagen. Kan me moeilijk voorstellen dat een rechter daar niet in mee gaat.

Ja bon geef me daarvoor een boete and I’ll see you guys in court. Dat zou echt gedoogbeleid moeten zijn op die dagen. Kan me moeilijk voorstellen dat een rechter daar niet in mee gaat.
Met sneeuw denk ik ook niet dat ze daar iets van gaan zeggen. Ik ken wel mensen die het al hebben gehad met offroaden onderweg naar de carwash. Die mannen hebben nu standaard een doek mee voor even over die nummerplaat te gaan.

Terug
Bovenaan