Welke wagen heb jij? Post your pics!

Wat een drivers car is, is toch persoonlijk? Voor de een is dat een circuit beest, voor de ander is dat een luxe sloep, voor nog een ander is dat …

Wacht effe, van uw eerste zin. Dus je hebt met de standaard carrera's dus wel gereden, maar dus met de andere speciale modellen dan niet? Indien zo, dan vind ik het toch jammer dat je dan dit direct zegt. Nu soit, let's move on.

Zoals gezegd, niemand koopt een Turbo S als "fun fun" car he. Het publiek dat een Turbo S koopt is écht niet geïnteresseerd om daar op circuit te rijden. Denk dat je dit ook gewoon nergens ziet. Ik heb nu echt met alles al gereden en ik zou dat dus ook nooit doen, daar kost hij bekke te veel voor. Maar nogmaals om te zeggen dat het een saaie wagen is, vind ik beetje kort door de bocht. Ik heb al genoeg volk in mijn wagen meegenomen en best "sportief" gereden en ze zaten der allemaal te giechelen (mensen die niet uit een Dacia gekropen komen) maar toch best uit een SLS, M3, enzovoort en die allemaal zeggen "man man wat een ding". Nog nooit iemand gehad die zei "pff wat een saaie wagen".

Geef mij maar een SL65 AMG black edition dan toch ;)

Neen ik zeg net standaard carreras EN van de speciale modellen ...

En dat mijn mening onpopulair is snap ik maar ik lig daar ook niet echt van wakker natuurlijk. Smaken en kleuren.
Zijn natuurlijk ook dezelfde mensen die onder de indruk zouden zijn als ze in een Model S Plaid zouden zitten en dat is los van de power ook gewoon niets spectaculair natuurlijk.

De Turbo S in atmosferische 4.0 vorm met een manuele bak en hydraulische sturing, dat zou meer mijn ding al zijn :)

Wat een drivers car is, is toch persoonlijk? Voor de een is dat een circuit beest, voor de ander is dat een luxe sloep, voor nog een ander is dat …
Drivers car is toch wel een definitie van: driver focussed en maximaal rijplezier.
Luxe sloep valt daar mijn inziens niet onder. Er zijn natuurlijk tal van andere onderverdelingen zoals GT liefhebbers.
Drivers car = engaging. Een luxe sloep is dat niet.

Ik heb mij toch vroeger geamuseerd hoor met mijn Mazda MX5 NB 1.8 naft :)
Daarna een MG Midget MK3 van 1972 om wat te cruisen op de betere dagen.
Beide budget auto's (toen) en plezier gegarandeerd.

En nu 2 kinderen, het is toen maar een Passat geworden.
Definitie van driver/fun car is persoonlijk, ik moet weinig tot niks hebben van al die elektronica shizzle maar je kan er nu helaas niet om heen en ik ga altijd voorkeur geven aan oudere modellen tot ze illegaal zijn om te bezitten!

En nu 2 kinderen, het is toen maar een Passat geworden.
Definitie van driver/fun car is persoonlijk, ik moet weinig tot niks hebben van al die elektronica shizzle maar je kan er nu helaas niet om heen en ik ga altijd voorkeur geven aan oudere modellen tot ze illegaal zijn om te bezitten!
Maar 1 ding is zeker. Een Passat is het zeker niet :p

Goh ik snap wat je zegt maar zelfs als ik met andere budgetten zou shoppen zie ik tal van coole opties: GR86, MX5 NA/NB, Opel Speedster (meest undervalued sportscar out there), ...
Probleem is vooral gewicht. Alle moderne autos zijn TANKS. 1500 is tegenwoordig een lichte auto. Slaat echt helemaal nergens meer op.
Zet gerust de Mazda MX-5 ND(2) 2.0 er ook maar bij. Mazda heeft naar de kritiek op de NC geluisterd om met de ND terug weer een wagen te maken die weer naar de oorsprong van NA gaat maar dan met alle hedendaagse snufjes als extra, 2.0 met 184pk, 7500rpm en dat op +-1000kg.

Maar eigenlijk zijn we van de oorspronkelijke discussie beginnen afwijken. Waar het eerst ging over de zwaar ondergewaardeerde hoogtoerige atmosferische motor, zijn we nu bezig over wat een drivers car is of niet 😋

Inderdaad. Persoonlijk dus.
Dat kan perfect een luxesloep zijn. Of een trage oldtimer. Het hangt allemaal van de persoon zijn voorkeuren af.
Een driverscar is nooit een luxesloep. It never ever is and will be. Oldtimer kan perfect. Analoog en engaging to drive. Zeker de sportievere dingen.

Een driverscar is nooit een luxesloep. It never ever is and will be. Oldtimer kan perfect. Analoog en engaging to drive. Zeker de sportievere dingen.
Dat is gewoon wat uw definitie is van een drivers car.
Maar dat is zeker niet de enige, laat staan de holy grail.

Wat vaststaat is dat een drivers car oprecht een wagen is die fijn rijdt. Dat kan gerust met een mooie turbomotor en met een mooie automaat.
Het moet ook geen wagen zijn die puur voor het circuit is. En het moet al zeker niet Spartaans zijn.

Het lijkt mij dat een 'driverscar' voor iedereen wat anders kan betekenen. Voor de ene een circuitbak, voor de andere een sportcars met veel pk's maar wel nog comfortabel, voor nog een ander nog anders..

Het lijkt mij dat een 'driverscar' voor iedereen wat anders kan betekenen. Voor de ene een circuitbak, voor de andere een sportcars met veel pk's maar wel nog comfortabel, voor nog een ander nog anders..
Kinda disagree maar dat was al duidelijk.

Een driverscar is focussed. Niet goed proberen zijn in veel zaken.

Quote car throttle:
“So, what is a drivers car? To me. A drivers car is a car that sacrifices very very little in the pursuit of speed. It’s a vehicle that has a very few creature comforts. The most they have usually is AC, Touchscreen, some sound insulation and a nice interior (the interior bit is optional).

To me a drivers car should be focused. It shouldn’t try to be everything. It should be the best that it can be at being a very pure experience. It should compromise very little. It should be focused on going fast, not trying to make everyone happy.”

Not focussed dan is het een GT of sportwagen. Ik sluit me volledig aan bij bovenstaande. Is toch geen belediging als je zegt dat iets een GT of sportwagen is en geen pure drivers car? Het is een definitie van iets. Net zoals een wit blad papier wit is en niet zwart.

Is wat ik ook altijd beetje zo onnozel vond aan een GT3RS. Het is een RS, waarom moet daar een waanzinnige stereo en gps etc inzitten? Onnodig gewicht. Voor de GT3 is het logisch, voor de ‘hardcore’ RS snap ik het niet. Dan probeer je de klantenbasis van oude rijke venten die het in hun garage zetten te behagen als ze 2 keer in de zomer door Knokke gaan cruisen.

Het is ook wat de perceptie dat een GT of sportwagen niet leuk kan rijden, en dat is onterecht.
Er zijn ook genoeg drivercars die helemaal niet leuk rijden (typisch te veel vermogen voor het gewicht bvb, waardoor ge continu uw gas moet moduleren).

Ik vind trouwens de GR Yaris (en zeker de nieuwe) helemaal een driverscar. Interieur specifiek ontworpen rond de bestuurder. Heel die auto is speciaal ontwikkeld voor rijgevoel. Ze hebben daar zowat alles dat kon uit de kast gehaald.
Maar het is gericht op een ander soort rijden dan pakweg een Lotus (meer op rally-stijl, minder op circuit)

Kinda disagree maar dat was al duidelijk.

Een driverscar is focussed. Niet goed proberen zijn in veel zaken.

Quote car throttle:
“So, what is a drivers car? To me. A drivers car is a car that sacrifices very very little in the pursuit of speed. It’s a vehicle that has a very few creature comforts. The most they have usually is AC, Touchscreen, some sound insulation and a nice interior (the interior bit is optional).

To me a drivers car should be focused. It shouldn’t try to be everything. It should be the best that it can be at being a very pure experience. It should compromise very little. It should be focused on going fast, not trying to make everyone happy.”
Gek dat je die quote gebruikt. Want die geeft net aan dat het persoonlijk is door te beginnen met ‘To me’.

:sleep::sleep:

Ow sorry even in slaap gevallen tijdens deze discussie.

GOT PICS?
Omdat ik nog gene foto van de winterwielen gepost had:

IMG_7857.jpg

Geen drivers car, maar toch plezant in de sneeuw.

Wat is je reele range nu we rond de vriestemperaturen draaien?
Ik blijf het een zalig mooie wagen vinden. Het zal me altijd wel wat steken dat ik er rationeel gezien niet voor kon gaan :)
Rond nieuwjaar heb ik nog eens enkele lange autostrade ritten gedaan op één lading, en toen kwam ik uit op zo’n 320km bereik, maar toen was het een 5-tal graden denk ik. Al bij al verliest ie weinig bereik door de koude, daar zal de warmtepomp wel voor iets tussen zitten.

Terug
Bovenaan