Galaxy
Banned
Idd lolEven vergeten dat je op BG zit zeker?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Idd lolEven vergeten dat je op BG zit zeker?
Uiterlijk en remmen beter, voor de keuring is het ook geen probleem.
Er zijn heel veel mensen die dit gedaan hebben hoor, oogt wel mooi.
MAAR een 330 lol is toch een dikke wagen dat de meeste niet kunnen betalen hoor.
Het feit is dat de Performance remmen als een volledige kit beschikbaar zijn terwijl de Sport remmen zelf wat uitzoekwerk is om alle onderdelen te verzamelen. Als je de M-Sport remmen hebt op de 330i zijn de Performance remmen ook de directe upgrade.Uiterlijk en remmen beter, voor de keuring is het ook geen probleem.
Er zijn heel veel mensen die dit gedaan hebben hoor, oogt wel mooi.
Ik heb de LCI2, die heeft zelfs maar 245pk meerMaar heeft uiteindelijk ook "maar" 258pk, niet weinig, maar tegenwoordig ook niet uitzonderlijk dus ik vind persoonlijk performance remmen nogal overkill. Tenzij hij hem continu gaat gebruiken op het circuit ipv op de openbare weg?

Niet met een vrachtwagen in uw gat ...Betere remmen zijn altijd goed
Dat remmen vind ik ook één van de minpunten van mijn 318i G21 (Sportline, geen M-pakket). Deze opmerking al eerder gelezen in een G20/G21-groep, het heeft ook wat te maken met de automaat die niet zo goed afremt. Mocht ik een snellere 330 hebben, zou ik wel graag betere remmen hebben, maar op de M-Sport zijn ze dus blijkbaar ook niet overweldigend.Ik vind trouwens de originele 1 zuiger remmen wat tegenvallen, ik heb de indruk dat mijn Civic veel beter remde.
Misschien moet ik ze zelf nog wat beter inrijden? Hij heeft nog maar 10k op de teller en ik vermoed dat het hoofdzakelijk autostrade kilometers zijn.
Had die vrachtwagen nu maar betere remmen...Niet met een vrachtwagen in uw gat ...
Niet met een vrachtwagen in uw gat ...
Ik weet dat deze comments om te lachen zijn, maar even om te duiden: bij een enkele noodstop zijn de remmen van een voertuig eigenlijk altijd sterk genoeg om dat voertuig zo snel mogelijk tot stilstand te brengen. De limiterende factor zijn de banden (icm gewicht).Had die vrachtwagen nu maar betere remmen...
op de 330e van mijn echtgenote vind ik de remmen ook niet van de beste, maar daar kan het extra gewicht (al vind ik die 200kg extra nog meevallen) ook toe bijdragen.
Nooit een 330e overwogen? De i gaat ongetwijfeld wat sneller de bocht om, maar het praktijkverbruik (als je thuis kan laden), de extra punch, de 50pk extra, de betere fiscaliteit,... maken dat toch wel een serieuze concurrent vind ik.
Het is niet zo zwart/wit hoor.Ik weet dat deze comments om te lachen zijn, maar even om te duiden: bij een enkele noodstop zijn de remmen van een voertuig eigenlijk altijd sterk genoeg om dat voertuig zo snel mogelijk tot stilstand te brengen. De limiterende factor zijn de banden (icm gewicht).
Als de remmen sterk genoeg zijn om het ABS te triggeren, betekent dat dat de limiet van de grip van de banden is bereikt. En dat zou bij elke auto die op de markt wordt gebracht mogelijk moeten zijn.
Het upgraden van de remmen heeft eigenlijk enkel nut als er frequent en kort op elkaar hard wordt geremd (circuitgebruik, afdalingen in de bergen,...). Standaard remmen zouden in deze gevallen snel oververhitten en hun effect verliezen. Een enkele noodstop is niet genoeg om dit te bewerkstelligen.
De 330e was mijn eerste gedacht maar ik wou het risico niet lopen om hogere reparatie kosten te hebben door het complexere hybride systeem dus heb ik toch maar voor de 330i gekozen.Nooit een 330e overwogen? De i gaat ongetwijfeld wat sneller de bocht om, maar het praktijkverbruik (als je thuis kan laden), de extra punch, de 50pk extra, de betere fiscaliteit,... maken dat toch wel een serieuze concurrent vind ik.
fair enough, eventjes over het hoofd gezien.En ook 2 systemen waar stukken aan kunnen komen.
No probfair enough, eventjes over het hoofd gezien.
De LCI 330e heeft dezelfde motor dan de 330i maar dan met lager vermogen. Dat is ook de reden waarom er zoveel vermogen bijkomt als je die laat tunen (184pk benzine naar +-310pk => 310pk ICE + 110pk EV = 420pk!).No prob
De benzine tank van een 330e is ook een stukje kleiner en ook de kofferruimte
Ik weet ook niet hoe het nu is na de LCI, maar was de 330e niet motorisch een 320i + elektromotor?
330i had de B48B20B motor en 320i de B48B20A
Lower compression ratio (10.2:1 vs 11:1), stronger internals like pistons with different shapes, a more capable turbocharger (larger compressor/turbine), and often a more complex cooling system (two tanks vs one) for higher power output,
Inderdaad. Ik zou nooit een hybride kopen. Je hebt de aandrijving van beide systemen en dus veel ingewikkeld en duurder als er iets aan is.Het is niet zo zwart/wit hoor.
Remmen dienen niet enkel om bij een noodstop tot stilstand te komen.
Zoals ik al zei vond ik de remmen op mijn Civic beter dan deze van de 330i, bij wat harder remmen heb ik nu meer het gevoel dat er niet voldoende geremd wordt. De wagen weegt natuurlijk een paar 100kg meer, ook al is de remschijf diameter veel groter.
Ik moet de wagen natuurlijk wel nog gewoon worden en na verloop van tijd zal ik het wel gewoon worden en mij er naar aanpassen.
Zijn betere remmen nodig? In principe niet, maar het oog wil ook wel wat want ik zou het uiteraard ook doen omdat het een pak mooier is.
De 330e was mijn eerste gedacht maar ik wou het risico niet lopen om hogere reparatie kosten te hebben door het complexere hybride systeem dus heb ik toch maar voor de 330i gekozen.
Ik doe ook maar een 9000km per jaar, hoofdzakelijk woon/werkverkeer van ongeveer 30km per dag.
Serieus? Damn. Eens deze uit garantie is zou ik wel eens durven dan (zonder dat ze ‘t weetDe LCI 330e heeft dezelfde motor dan de 330i maar dan met lager vermogen. Dat is ook de reden waarom er zoveel vermogen bijkomt als je die laat tunen (184pk benzine naar +-310pk => 310pk ICE + 110pk EV = 420pk!).
)Het is inderdaad niet zo zwart/wit als zeggen dat remmen enkel dienen om bij een noodstop tot stilstand te komen. Brake feel is ook een ding en kan zeker een reden zijn om te upgraden, maar puur qua "stopping power" gaat een remupgrade letterlijk nul verschil maken.Het is niet zo zwart/wit hoor.
Remmen dienen niet enkel om bij een noodstop tot stilstand te komen.
Zoals ik al zei vond ik de remmen op mijn Civic beter dan deze van de 330i, bij wat harder remmen heb ik nu meer het gevoel dat er niet voldoende geremd wordt. De wagen weegt natuurlijk een paar 100kg meer, ook al is de remschijf diameter veel groter.
Ik moet de wagen natuurlijk wel nog gewoon worden en na verloop van tijd zal ik het wel gewoon worden en mij er naar aanpassen.
Zijn betere remmen nodig? In principe niet, maar het oog wil ook wel wat want ik zou het uiteraard ook doen omdat het een pak mooier is.
De hoofdreden waarom ik het (eventueel) zou doen is in de eerste plaats voor de looks, maar remgevoel kan ook beter en is voor mij reden genoeg om te upgraden. De Touring is ook geen lichte wagen en de kans bestaat dat ik na de garantie periode een tuning naar +300pk overweeg.Het is inderdaad niet zo zwart/wit als zeggen dat remmen enkel dienen om bij een noodstop tot stilstand te komen. Brake feel is ook een ding en kan zeker een reden zijn om te upgraden, maar puur qua "stopping power" gaat een remupgrade letterlijk nul verschil maken.
Nu moogt ge remmen van een Koenigsegg Jesko op uw BMW steken, de stopafstand van 120 naar 0 gaat exact gelijk zijn aan de stopafstand van 120 naar 0 met uw huidige remmen, ervan uitgaande dat alle andere variabelen (met name banden, gewicht(sverdeling) en ondergrond) gelijk blijven.
Uiteraard doet ge wat ge wilt, en zoals ik zei zijn remgevoel en, zoals ge zelf aangeeft, looks, zeker zaken die een upgrade kunnen rechtvaardigen, maar er sneller mee tot stilstand komen gaat ge niet doen. Tenzij ge er track days mee gaat doen