Brt
Banned
Helemaal niet, integendeel zelfs. Mensen die niet kunnen werken mogen zelfs een hogere uitkering krijgen.Uw voorstel samengevat : survival of the fittest.
Gehandicapt of als oudere leeftijd met een lager IQ die geen aangepaste job kan vinden sinds de hernia : Crepeer maar ergens in de goot. Misschien nog wat na slaan 'met de stok' ook nog.
Correct?
Maar er zijn 150.000 mensen al langer dan 2 jaar werkloos en 150.000 leefloners.
Zijn die allemaal gehandicapt met een lager iq? Beetje serieus blijven. Als ze gehandicapt zijn dan vallen ze trouwens onder de ziekteverzekering en er zijn ondertussen ook al een paar 100.000den op de ziekekas.
(En veel uitzonderingen ook nog : https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/01/30/duizenden-langdurig-zieken-meteen-erkend-tot-aan-pensioen/)
Dus zieken,gehandicapten en dergelijke die vallen niet onder een werkloosheidsuitkering.
Dus dan heb je 150.000 mensen die al langer dan 2 jaar werkloos zijn en perfect kunnen werken. Mijn stelling is : daar is een enorm misbruik.
Niet alleen in mijn omgeving zie ik dat maar ook van andere mensen (dit zijn natuurlijk verhalen maar toch...).
Nogmaals: solidariteit met de zwaksten, niet met profitariaat.
Een vacature voor poetsvrouw die bij mij op het werk niet ingevuld geraakt terwijl er zoveel werklozen zijn, dat kan er bij mij niet in....(en zelfs eentje als gewoon receptionist duurt maanden). (Werkloosheidscijfers in BXL al eens bekeken? Trams/bussen genoeg om op werk te geraken)
Al die poetsvrouwen en andere laagbetaalde werknemers die iedere dag moeten gaan werken voor een bescheiden inkomen in een niet al te leuke job: Uit respect voor hun zou die werkloosheidsuitkering in tijd beperkt moeten zijn. Zij doen hun bijdrage en mogen verwachten van anderen dat ze dat ook doen.
Edit: vacatures in overvloed, op de Meir in Antwerpen bij winkels/restaurants overal bordjes : personeel gezocht. Perfect bereikbaar met openbaar vervoer en zo zijn er zoveel voorbeelden. De jobs zijn er en de werklozen ook, ze moeten wel willen en een inspanning doen natuurlijk (en ja die jobs zijn niet altijd even leuk, so what, als iedereen enkel een job gaat doen met zijn volle goesting dan gaan er veel fabrieken stilvallen vrees ik...)
Laatst bewerkt: