Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Buh, ook Miele is niet meer wat het geweest is. Mijn Miele inductieplaat begon net buiten garantieperiode random foutmeldingen te geven, nu zit er precies ook damp onder het glas. Vaatwasser na 6 jaar stuk...
Iets dan langer meegaat compenseert dat meerverbruik dan ook tientallen keren.Ik moet zeggen: ik heb al 4 jaar dezelfde smartphone en buiten de gebruikelijke verslijtsporen, werkt die nog perfect. Perceptie?
Had kennissen, die het zowat op zelfde manier wilden doen, maar onder druk van hun partner bezweken. Een paar ervan hebben enkele jaren terug een kleine lening moeten aangaan omdat ze zo in de gedachte meegingen van hun partner, met de - gelukkig - kleine financiële kopzorgen te moeten wegwerken. Via via gehoord dat er nog "gierige" mensen zijn, die op hun geld letten en zich geen hol aantrekken van onnodig herstel / vervanging van spullen. Er zijn meer burgers dan je zou denken, die insgelijks denken, me dunkt.maar dan weet je toch van jezelf dat je de uitzondering op de regel bent?
ik zeg zeker niet dat je de enige bent, mijn schoonvader is ook zo. de wasmachine staat door de badkamer te dansen, maar hij blijft dat ding maar oplappenHad kennissen, die het zowat op zelfde manier wilden doen, maar onder druk van hun partner bezweken. Een paar ervan hebben enkele jaren terug een kleine lening moeten aangaan omdat ze zo in de gedachte meegingen van hun partner, met de - gelukkig - kleine financiële kopzorgen te moeten wegwerken. Via via gehoord dat er nog "gierige" mensen zijn, die op hun geld letten en zich geen hol aantrekken van onnodig herstel / vervanging van spullen. Er zijn meer burgers dan je zou denken, die insgelijks denken, me dunkt.
zelfde met andere huishoudapparaten en zijn auto. Die laatste hangt aan elkaar met TEC-7, denk ik.Er komt nu ook wel een punt waar de kost om een nieuw product te maken >>> de kost van het meerverbruik van een ouder product. Ook ecologisch gaat dit op.Dat heeft niet alleen met nieuwe snufjes te maken maar bijvoorbeeld ook over energiezuinigheid.
Inflatie, dat krijg je aan het gros van de mensen gewoon niet uitgelegd. Hoeveel keer ik die uitleg al heb moeten doen dat 50 euro NIET gelijk is aan 2000 BEF... Op den duur knik ik gewoon soms van ja terwijl ik vanbinnen mijn kas zit op te fretten.Definieer 'vroeger'. Ik leef al heel mijn leven in een wereld waar alle plastieken brol uit China komt.
We verwachten dat alles dat we kopen niet duurder wordt. Mensen wilden in het jaar 2002 hun eerste broodrooster in euro's kopen aan 30 euro. Vandaag de dag willen ze dat nog altijd. Maar 30 euro's uit 2002 zijn vandaag eigenlijk 45 euro's door inflatie. Dus fabrikanten doen er alles aan om toch een product aan 30 euro te kunnen blijven aanbieden. Onder druk van goedkope chinese kopiemerken zelfs nog liefst goedkoper. Een hendel die vroeger uit metaal bestond wordt nu uit plastic gemaakt. Twee stukken die vroeger met een bout verbonden werden, worden nu gelijmd. En omdat consumenten bouwkwaliteit niet goed kunnen beoordelen, is dit ook geen belangrijk criterium meer.
Kwaliteit is volgens mij nog zeker te vinden, maar je zult gewoon op zoek moeten gaan naar merken die niet meegaan in de race to the bottom in plaats van alles via onbekende merken op Amazon te kopen. En daarnaast, gewoon leren om minder dingen te kopen, maar de dingen die je wel koopt gewoon goed selecteren.
En klassieker 2: "als ik x opslag krijg val ik in een hogere schaal en ga ik eigenlijk minder verdienen!"Inflatie, dat krijg je aan het gros van de mensen gewoon niet uitgelegd. Hoeveel keer ik die uitleg al heb moeten doen dat 50 euro NIET gelijk is aan 2000 BEF... Op den duur knik ik gewoon soms van ja terwijl ik vanbinnen mijn kas zit op te fretten.

Ik probeer altijd de vergelijking te maken met de prijs van een brood, omdat dat iets bevattelijk is. Soms valt de frank/euro dan wel, soms is het dan van 'ja 't leven is toch duur geworden ze'Inflatie, dat krijg je aan het gros van de mensen gewoon niet uitgelegd. Hoeveel keer ik die uitleg al heb moeten doen dat 50 euro NIET gelijk is aan 2000 BEF... Op den duur knik ik gewoon soms van ja terwijl ik vanbinnen mijn kas zit op te fretten.
Is wel geen correcte weergave. Die producten zouden ook gewoon veel, maar dan ook veel duurder zijn dan de prijs waaraan ze nu verkocht worden. En die prijs wilt niemand betalen.Vrij simpel uit te leggen op vlak van elektronica. Ieder component heeft een bepaalde levensduur. Bij huishoudtoestellen wordt er gewoon uitgerekend dat heel de boel 2 jaar mee gaat zodat het de garantieperiode overleeft en vanaf dan kan het ieder moment gedaan zijn ermee.
Je hebt 3 klasses in elektronica
Een klasse voor huishoudtoestellen
Een klasse voor industrie toepassingen.( die worden iets nauwkeuriger gemaakt, maar als ze failen is het geen drama)
Een klasse voor medische, ruimtevaart, treinen,.. (dus toestellen die niet mogen falen omdat er anders doden kunnen vallen en daar zit niks van foutenmarge op)
Moesten ze huishoudtoestellen produceren zoals ze die laatste produceren dan heb je toestellen die levenslang kunnen meegaan maarja.. Daar is geen winst op te maken.
Ja klopt idd. Maar vroeger was een wasmachine ook dubbel zo duur als nu als je de prijs vergelijkt met de lonen toen.Is wel geen correcte weergave. Die producten zouden ook gewoon veel, maar dan ook veel duurder zijn dan de prijs waaraan ze nu verkocht worden. En die prijs wilt niemand betalen.

Denk dat die treinen hier in België echter wel nog een zelfs een klasse lager staan dan die van huishoudtoestellen. Precies alsof die speciaal gemaakt zijn om telkens te falen, als ik zie hoe vaak er wel niet problemen zijn bij de NMBS.Een klasse voor medische, ruimtevaart, treinen,.. (dus toestellen die niet mogen falen omdat er anders doden kunnen vallen en daar zit niks van foutenmarge op)

Zo heb ik enorm geluk gehad met mijn vorige Gsm. Deze ging stuk een paar dagen voor het einde van de garantieperiode. De batterij was enorm opgezwollen. Een paar dagen voor de nieuwe garantie afliep, opnieuw hetzelfde liedje: de nieuwe batterij was enorm opgezwollen en stuk. Daar konden ze niet echt mee lachen, maar ze hebben toen alweer gratis een nieuwe batterij erin gestoken. Wat later heb ik dan maar een nieuwe Gsm gekocht, omdat ik het niet meer vertrouwde.Wat we nu zien gaat veel te ver de andere richting uit, producten gaan stuk zodra de garantie afloopt, en herstellingen zijn onbetaalbaar of zelfs onmogelijk gemaakt. Dit kan echt niet en moet veranderen, dit is ecologisch een ramp. Maar het zijn niet alleen de fabrikanten, het zijn ook de consumenten.