Zou jij mensen van uw werk uitnodigen op uw huwelijksfeest?

Wie nodig je uit op je huwelijksfeest (met partners)?

• Mensen van uw werk uitnodigen op uw huwelijksfeest? Whut??

Stemmen: 48 35,0%
  • Bepaalde collega's, teamleden, mensen dat onder u werken.

Stemmen: 26 19,0%
  • Bepaalde collega's, teamleden, mensen dat onder u werken + uw direct leidinggevende

Stemmen: 42 30,7%
  • Bepaalde collega's, teamleden, mensen dat onder u werken + uw direct leidinggevende + andere hoofden

Stemmen: 12 8,8%
  • Andere (post in thread)

Stemmen: 9 6,6%

• Totaal aantal stemmers
    137
Vergeet ook zeker deze klassiekers niet:

Gho het hoort er toch stiekem wat bij. Een trouwfeest zonder een marginaal/fout half uurtje is geen trouwfeest. :unsure:
Wij hebben dat gewoon opgelost om al deze zaken op een no-go lijst te zetten, en een dj die er graag in meeging.

gevolg, een geweldig plezant dansfeest waar er echt gigantisch veel gedanst werd (de helft van de vriendinnen van de vrouw zat samen met de vrouw in een dansgroep) en een familie die half dwaas op de stoelen bleef zitten aangezien hun normale danskunsten serieus outclassed waren. Onvergetelijk.

Oh en het type "gaarkeuken" eten dat hier omschreven wordt, als je naar een goede feestzaal gaat, dan heb je dat niet. Misschien dat dat nog in de west-vlaanders gangbaar is, maar aan de andere kant van de beschaving (oost-vlaanderen, jeweetwel) is dat toch beter geregeld zelle.

Om even ontopic te blijven: langs beide kanten een tiental collegae uitgenodigd, ondanks dat ik daar nu niet meer werk totaal geen spijt van gehad. Was een tof feestje

Ik heb collega's op de receptie uitgenodigd, mijn vrouw heeft die verdeeld tussen receptie en dansfeest (afhankelijk hoe "graag" ze die collega's had). Inmiddels zit ik op een andere dienst en deze collega's zou ik wellicht ook op het dansfeest hebben uitgenodigd, ik heb daar een betere band mee.

Haha, zalig ... Army of Hardcore luidkeels meezingen om 3u snachts met een goei stuk in uwe frak en dan met de resterende 20 man staan hakken gelijk ne zot en het totaal niet kunnen.

Ik hou van trouwfeesten!

Dit is dus (effectief) waarom ik niet trouw. Te veel mensen die een trouwfeest verwachten en ik heb geen goesting om te verdedigen dat ik daar geen boodschap aan heb.

Dit is dus (effectief) waarom ik niet trouw. Te veel mensen die een trouwfeest verwachten en ik heb geen goesting om te verdedigen dat ik daar geen boodschap aan heb.
Trouwen in coronatijden, ideaal.
Wij trouwen volgende maand en houden het klein.
Naaste familie in gemeentehuis, is net 15 volwassenen. Erna etentje in de tuin.

Daar tegen mogen er normaal al 50 personen, indien wel dan komen de goede vrienden er nog bij.

Trouwen in coronatijden, ideaal.
Wij trouwen volgende maand en houden het klein.
Naaste familie in gemeentehuis, is net 15 volwassenen. Erna etentje in de tuin.

Daar tegen mogen er normaal al 50 personen, indien wel dan komen de goede vrienden er nog bij.
allez ik wil geen feest, maar trouwen wanneer mijn ouders, grootouders enzo niet eens naar hier mogen komen is toch ook weer wat over voor mij :p

allez ik wil geen feest, maar trouwen wanneer mijn ouders, grootouders enzo niet eens naar hier mogen komen is toch ook weer wat over voor mij :p
Ach, wij dachten in eerste instantie pas na de trouw tegen iedereen te zeggen, wij zijn getrouwd.
Maar we doen het maar zo omdat de madam trouwen speciaal vindt en de 'next step"...

Hier getrouwd in Mexico met feest, niet bij de deur dus van mijn kant enkel mijn broer erbij. Had meer mensen kunnen uitnodigen maar was nogal snel geregeld dus uiteindelijk het idee in België voor de kerk te trouwen met een feest hier.

Mijn vrouw vond dat regelen verschrikkelijk en ik had er ook weinig zin in, dus uiteindelijk tijdens corona hier met de kleinst mogelijke bezetting getrouwd. Ik vond dat eerlijk gezegd een hele geruststelling.

Maar ik heb geen ouders/grootouders meer om rekening mee te houden.

Bwah, ik denk dat pakweg 20%-30% trouwt zonder trouwfeest. Dat idee van een groot trouwfeest is toch hier ook langzaam aan het vervagen. Meesten steken liever dat geld in hun huis. :p

Ik heb een tweetal collega's waarmee ik af en toe dingen doe zoals gamen, die zou ik uitnodigen. Maar gewoon at random heel uw dienst beginnen uitnodigen? Fuck no.

Een collega van mijn vriendin heeft dat gedaan, heel haar dienst uitnodigen naar de receptie waar ge aan tweetal mini-hapjes kreeg en 1 lauw goedkoop glas met champagne, en dan stonden ze gretig aan de ingang alle "enveloppen" te incasseren van iedereen die binnenkwam. Achteraf nog gehoord dat ze kwaad waren op sommige collega's omdat die te weinig gegeven hadden.
Zulke mensen zijn echt puur stront in mijn ogen.

Als je collega's hebt waarmee je buiten de uren ook afspreekt, zou ik die vragen. Maar dan ook enkel die.

Wie zijn baas uitnodigt louter uit beleefdheid, die is echt niet goed snik imo. Bovendien zal hij daar zelf ook niets aan hebben.

Ik heb een tweetal collega's waarmee ik af en toe dingen doe zoals gamen, die zou ik uitnodigen. Maar gewoon at random heel uw dienst beginnen uitnodigen? Fuck no.

Een collega van mijn vriendin heeft dat gedaan, heel haar dienst uitnodigen naar de receptie waar ge aan tweetal mini-hapjes kreeg en 1 lauw goedkoop glas met champagne, en dan stonden ze gretig aan de ingang alle "enveloppen" te incasseren van iedereen die binnenkwam. Achteraf nog gehoord dat ze kwaad waren op sommige collega's omdat die te weinig gegeven hadden.
Zulke mensen zijn echt puur stront in mijn ogen.
Ja die enveloppen is in sommige families wel het belangrijkste van allemaal. Heb geweten dat de mama alle enveloppes ontving, opende en het bedrag en de naam noteerde.

Ik wist op voorhand al dat in mijn bedrijf geen mensen gingen komen. Ons bedrijf (15 werknemers) zijn zeer asso ingericht. We drinken uit beleefheid na het werk in onze "lounge" op afstand een pintje elke vrijdag en verschillende kappen letterlijk die pint binnen om snel snel thuis te zijn om met alle respect te niksen daar. (geen vrouw, geen vriendin, enz dus wss familie te zien).

Aangezien ik wist dat niemand ging reageren, had ik dan uit beleefdheid toch de uitnodiging gezet aangezien verschillende ZELF vroegen om te komen. Toen het er lag en de datum erop stond begonnen juist die dan te zeggen: "goh mijn verlof ligt niet vast, ik weet dus niet dat ik kan komen".. Mijne frank viel niet.. Er is geen vakantie gepland, dus alleen weekend. Dan ga je dus met andere woorden wachten dat je op reis gaat om dan te zeggen ik kan niet komen??? Soit, mijn baas was gekomen is ook mijn vriend dus dat was tof. En de juist degene die ik niet wenste, was er ook. Soit, goed trouwfeest, en op zich heb ik ze niet gemist.

KORTOM, als het je vrienden zijn op werk en je hebt ze graag en je spreekt ermee na je werk af, doen. Anders niet.

Ja die enveloppen is in sommige families wel het belangrijkste van allemaal. Heb geweten dat de mama alle enveloppes ontving, opende en het bedrag en de naam noteerde.
Dat doen er velen. Hebben wij eigenlijk ook gedaan, gewoon om te weten als je ooit terug gevraagd wordt en je hebt daar 250€ van iemand gekregen dat je daar dan niet af komt met 50€.

Maar niet om te zeggen van die of die is een gierigaard.

Ik vraag mij altijd af, wie spreekt er nu af met zijn collega's na het werk, is 8u30 per dag 5 dagen op 7 samen zitten en samen eten niet genoeg misschien? Dat is meer dan dat de meesten met hun vrouw spreken. Nee dat is nu niet bepaald het criterium voor mij om collega's al dan niet uit te nodigen. Neven en nichten spreek ik ook niet mee af buiten de feestdagen, en die zijn daar toch ook.
Je kunt ook collegas hebben met wie het klikt als vrienden. Op het werk heb je niet de tijd om uren te zitten zeveren tegen elkaar.

Ik heb een paar collega's die dezelfde hobby's en interesses hebben als ik en daar ga ik met plezier 1 of meer mee gaan drinken.

Ik vraag mij altijd af, wie spreekt er nu af met zijn collega's na het werk, is 8u30 per dag 5 dagen op 7 samen zitten en samen eten niet genoeg misschien? Dat is meer dan dat de meesten met hun vrouw spreken. Nee dat is nu niet bepaald het criterium voor mij om collega's al dan niet uit te nodigen. Neven en nichten spreek ik ook niet mee af buiten de feestdagen, en die zijn daar toch ook.
Ik heb maar 1 persoon waar ik bv is een keer met afspreek na het werk om een pita te eten en dat komt wegens andere shift. Dus die zie ik niet veel.

Dat doen er velen. Hebben wij eigenlijk ook gedaan, gewoon om te weten als je ooit terug gevraagd wordt en je hebt daar 250€ van iemand gekregen dat je daar dan niet af komt met 50€.

Maar niet om te zeggen van die of die is een gierigaard.
Ja, hoewel we dan op een aantal familieleden van mijn vrouw toch serieus pissed off waren achteraf. Twintig euro voor met vier man te komen, vonden we toch wat respectloos bijvoorbeeld.

Lol, mensen uitnodigen voor enkel den dessert, wat een vreemde gedachte. Dat is echt het toppunt van "ik voel me ergens verplicht om u uit te nodigen, maar ge zijt het niet waard dat ge gans den event met ons moogt meemaken". Die komen dan een uurke taart fretten en dan mogen ze weer vertrekken?

Ik ben in Polen getrouwd en wij hebben het vrij rustig gehouden met een trouwfeest op 1 dag ipv over 2 dagen en een 75-tal gasten. 's Namiddags trouwen, en dan zuipen en fretten van 17h tot 04h 's nachts bij ons. Desserts zijn via een open buffet gelijk beschikbaar van 18h/19h en worden ook gans de avond aangevuld. Alleen de grote huwelijkstaart is een eenmalige attractie, bij ons rond een uur of 22h dacht ik.
Ik had 3 collega's die destijds goeie vrienden waren, uitgenodigd. Inclusief partner. Dat was ook bewust omdat de meerderheid van de Poolse gasten (familie+kennis van vrouwlief) geen Engels spraken, en die paar collega's van me vormden dan een brug tussen mijn familie en andere Polen die in de buurt zaten.

Terug
Bovenaan