Aanslag op Charlie Kirk

Dit toch. Een beetje gaan doen alsof het geen extreem polariserend figuur betreft maar een random "onschuldige vader"...

Meningen kunnen nu eenmaal polariserend zijn. Daarmee verlies je niet uw onschuld.

Altijd heeft Charlie Kirk opgeroepen meningen te respecteren en nooit over te gaan tot geweld.

Onwaarschijnlijk die reacties hier.

Het enige dat Charlie Kirk doet is debatten houden met mensen die een andere mening hebben en als je hem wat volgt zie je dat hij dat altijd met wederzijds respect doet.

Geef één voorbeeld waar Charlie Kirk racistisch is.

Een jonge vader is zonder reden vermoord maar we moeten hier niet verontwaardigd over zijn. Hoe ben jij zo geworden?

If I see a Black pilot, I’m gonna be like, ‘boy, I hope he is qualified.

Er wordt hier voornamelijk zo verontwaardigd gereageerd omdat het hier over een rechtse influenceer gaat die ook gezien wordt als een deel van heel dat manosphere clubje.

Laatst bewerkt:
Zeer triestig incident, weeral eens.

Heb toch het gevoel dat het gevaarlijker is geworden dan vroeger, veel te veel extremisten en echo-kamers aan beide kanten van het spectrum. Er is geen gemeenschapsgevoel niet meer, ieder voor zich!

Ja, die is dood eh als ge dat bloed ziet gutsen uit zn nek..

Gewoon sick dat mensen elkaar van kant maken vanwege een (al dan niet radicale) andere mening..

Maar dit gaat vanaf nu volledig fout gaan, als ge ziet hoe die idioten op reddit dit aant verheerlijken zijn enal

hij wordt gewoon aan de moraal getoetst die hij zelf verkondigde. Die talloze kinderen die jaarlijks worden doodgeschoten vond hij een gerechtvaardigde 'kost'. Nu heeft hij zelf ondervonden wat de gevolgen zijn van zijn 'leer'. Hij valt nu zelf onder die gerechtvaardigde kost.
VOLGENS ZIJN LEER.
Dat maakt het nog altijd erg, maar hijzelf was harteloos naar andere slachtoffers. Dat waren godverdomme kinderen toen hij die uitspraak deed. Ik hoop dat degene die nu staan te roeptoeteren 'het was een vader' toen even hard tegen hun scherm hebben staan roepen 'maar dat waren kinderen'.

En neen, ik ben niet pro neerschieten mensen. Ik ben er vierkant tegen. En dit had niet mogen gebeuren, maar hij predikte zelf dat dit er nu eenmaal bij hoort, net zoals hij ook had kunnen overreden worden. Pech gehad dan. Dit is het Amerika dat hij wou.

Dit is geen "klein nieuwtje" maar een zeer trieste gebeurtenis, doch ook weer wel eentje die je ergens had kunnen zien komen. Dit is een van de meest polariserende figuren die nog steeds in de "mainstream" van de VS zitten (niet in de "fringes") en dus een groot klankbord hebben. Regelmatig interviews op Fox News etc. Hij zou ook veel van de jonge (mannelijke) stemmen voor Trump gedreven hebben.

Toen ik een tijd in de VS studeerde, al een tijd geleden, kwamen er mensen van z'n organisatie (waar hij de baas was) mij ook benaderen om bij hun ding te komen TPUSA wat staat voor "Turning Point USA" (wie links was zei "Toilet Paper USA").

Laatst bewerkt:
Het valt me (opnieuw) op dat degenen die hier anderen altijd zitten te verwijten intolerant te zijn en zich vaak als moraal ridder voordoen er weinig graten inzien dat politieke figuren neergeschoten worden.
Duly noted.

Meningen kunnen nu eenmaal polariserend zijn. Daarmee verlies je niet uw onschuld.

Altijd heeft Charlie Kirk opgeroepen meningen te respecteren en nooit over te gaan tot geweld.

Onwaarschijnlijk die reacties hier.

Niet onnozel doen.

Trump heeft zelf die deur opengetrapt door live op tv te lachen met de moordaanslag op Pelosi. Trump heeft de grenzen en normen doen vervagen. En nu moet er aan de andere kant van het spectrum huilie huilie gedaan worden en ingetogen en respectvol gereageerd worden op een van de meest polariserende figuren van het MAGA-kamp, die geen enkel probleem had met school shootings en honderden dode schoolkinderen over de jaren heen.

Uiterst hypocriete reacties. Dit is de wereld die Trump en Kirk gecreeerd hebben, deal with it.

Dit toch. Een beetje gaan doen alsof het geen extreem polariserend figuur betreft maar een random "onschuldige vader"...

Ah is dat de maatstaf in de maatschappij?
Iemand extreem polariserend vinden en "ach, het is geen schooljuffrouw die is neergeschoten".
Genoeg "racist", "nazi",... roepen dan maar, zeker?

Kijk daar zit het volgens mij mis.
Als morgen god weet welk links symbool neergeschoten wordt, hoe polariserend ik die ook vind, zal ik NOOIT op deze manier reageren.

En ik mag oprecht hopen dat ik dat ook NOOIT moet meemaken.
Als morgen Merkel neergeschoten wordt door een illegaal ga ik ook niet roepen "hahahaha, wir schaffen das".

Misschien dat er qua polarisatie hier eens veel in eigen boezem moeten kijken.

Iemand extreem polariserend vinden en "ach, het is geen schooljuffrouw die is neergeschoten".

Als morgen god weet welk links symbool neergeschoten wordt, hoe polariserend ik die ook vind, zal ik NOOIT op deze manier reageren.

Tut tut, niet zo gaan doen. Jij zit te doen alsof je met het etiket "jonge vader" de entiteit Charlie Kirk kan kaderen. Dan is het mijn goed recht om hem in de plaats daarvan als "extreem polariserend figuur" te labelen.

hij wordt gewoon aan de moraal getoetst die hij zelf verkondigde. Die talloze kinderen die jaarlijks worden doodgeschoten vond hij een gerechtvaardigde 'kost'. Nu heeft hij zelf ondervonden wat de gevolgen zijn van zijn 'leer'. Hij valt nu zelf onder die gerechtvaardigde kost.
VOLGENS ZIJN LEER.
Dat maakt het nog altijd erg, maar hijzelf was harteloos naar andere slachtoffers. Dat waren godverdomme kinderen toen hij die uitspraak deed. Ik hoop dat degene die nu staan te roeptoeteren 'het was een vader' toen even hard tegen hun scherm hebben staan roepen 'maar dat waren kinderen'.

En neen, ik ben niet pro neerschieten mensen. Ik ben er vierkant tegen. En dit had niet mogen gebeuren, maar hij predikte zelf dat dit er nu eenmaal bij hoort, net zoals hij ook had kunnen overreden worden. Pech gehad dan. Dit is het Amerika dat hij wou.
Akkoord maar langs de andere kant is het wel triest dat dat moet gebeuren. Imo kunnen we gewoon niet toejuichen dat men mensen met bepaalde meningen zo gaat bekampen. Ik vind het bijzonder triest dat men op het punt gekomen is dat men geweld als legitiem middel ziet om elkaar (s mening) te bekampen.

If I see a Black pilot, I’m gonna be like, ‘boy, I hope he is qualified.

Die quote was als respons op het beleid van bepaalde airlines om een minimum percentage zwarte piloten aan te nemen waarbij het terecht aanklaagde dat dit de kwaliteit van de piloten naar beneden zou halen. Dat is in de verste verte geen racisme.

Het valt me (opnieuw) op dat degenen die hier anderen altijd zitten te verwijten intolerant te zijn en zich vaak als moraal ridder voordoen er weinig graten inzien dat politieke figuren neergeschoten worden.
Duly noted.
Ik heb hier eerlijk gezegd nog maar weinig zo'n reacties gelezen. En al zeker niet van de de users die doorgaans moraal ridder worden bestempeld.

Afaik is er ook nog niets over de motieven van de daders gekend. Maar het heeft er wel alle schijn van een politieke moord te zijn en dat kunnen we alleen maar betreuren.

Ik snap @Tonerider wel. Ik kan het gemist hebben maar hier op't forum nooit commentaar op zijn (op z'n zachtst gezegd) bedenkelijke uitspraken. Dit is het gevolg van z'n retoriek. Wat niet wil zeggen dat ik het goedkeur.

Akkoord maar langs de andere kant is het wel triest dat dat moet gebeuren. Imo kunnen we gewoon niet toejuichen dat men mensen met bepaalde meningen zo gaat bekampen. Ik vind het bijzonder triest dat men op het punt gekomen is dat men geweld als legitiem middel ziet om elkaar (s mening) te bekampen.
is toch ook wat ik zeg.
Ik ben er tegen dat geweld een deel van de samenleving wordt. Maar wat er nu gebeurd is, is wel het Amerika dat hij verkondigde, het Amerika dat hij wou. Jan en alleman een wapen en dat er dan onschuldige mensen sterven is bijzaak. Dat is wat er juist triest aan is.

Hijzelf is nu juist het bewijs dat het verhaal van 'iedereen wapens' helemaal geen goed verhaal is en geen goed Amerika oplevert. Het maakt Amerika niet groot. Het maakt dat je overal bang moet zijn dat er een of andere lunatic een wapen mag hebben en dit ook gaat gebruiken.

Niet onnozel doen.

Trump heeft zelf die deur opengetrapt door live op tv te lachen met de moordaanslag op Pelosi. Trump heeft de grenzen en normen doen vervagen. En nu moet er aan de andere kant van het spectrum huilie huilie gedaan worden en ingetogen en respectvol gereageerd worden op een van de meest polariserende figuren van het MAGA-kamp, die geen enkel probleem had met school shootings en honderden dode schoolkinderen over de jaren heen.

Uiterst hypocriete reacties. Dit is de wereld die Trump en Kirk gecreeerd hebben, deal with it.

WTF is er mis met u maat? Toon mij het bewijs dat Charlie Kirk zelfs maar heeft doen blijken dat hij geen probleem heeft met school shootings of dode kinderen, leugenaar.

Wel kijk, wij kijken ondertussen toe hoe de VS de grootste humanitaire hulporganisatie ter wereld ontmantelt met potentieel meerdere miljoenen extra doden als gevolg, hoe ze een buitenlandse regering blijven ondersteunen die een (quasi?)genocide pleegt binnen de eigen landsgrenzen, en die in eigen land de rechtstaat langs alle kanten aanvallen om een soort christelijk-nationalistische staat te installeren, daar reageer ik dan weer niet juichend op. Ergens zit daar voor mij een grens in waar ik niet meer rouw voor de dood van de mensen die zo'n dingen mogelijk maken (en daar reken ik meneer Kirk onder).
Noem het gerust hypocrisie hoor. Ik noem dat humanisme.

is toch ook wat ik zeg.
Ik ben er tegen dat geweld een deel van de samenleving wordt. Maar wat er nu gebeurd is, is wel het Amerika dat hij verkondigde, het Amerika dat hij wou. Jan en alleman een wapen en dat er dan onschuldige mensen sterven is bijzaak. Dat is wat er juist triest aan is.

Dus volgens jou is het Amerika dat Kirk wou één waarin burgers mekaar in de keel schieten. Echt waar, hoe scheef kan uw perceptie zitten.

WTF is er mis met u maat? Toon mij het bewijs dat Charlie Kirk zelfs maar heeft doen blijken dat hij geen probleem heeft met school shootings of dode kinderen, leugenaar.

Haha, wat een reactie man. Even de browser afsluiten en een chill pill pakken. Het betreft een random influencer uit de States waarmee we quasi geen raakvlakken hebben in Europa.

En letterlijk hier een paar posts boven heeft iemand een filmpje gedeeld waarin hij aangeeft dat hij er geen problemen mee heeft want dat het hebben van een 2nd Amendment dat waard is. "some gun deaths" zegt ie, even voorbijgaand aan het feit dat er jaarlijks bijna 50.000 mensen door vuurwapens om het leven komen...

Terug
Bovenaan