Aanslag op Charlie Kirk

Ik vind het overigens wel cynisch hoe we altijd de mond vol hebben van hoe achterlijk de islam is en het tot extremisme en geweld leidt. Maar we zien toch eigenlijk ook net hetzelfde ontstaan met het christelijk conservatisme waar extreem rechts toch ook constant mee staat te zwaaien. Enige verschil op dit moment is dat het ene internationaal is, terwijl het andere momenteel domestic (en voorlopig meer geweldloos).
Godsdienst is gewoon opiumvergif voor het volk.
Die Religion ist das Opium des Volkes, dat was al even geleden. Op zich ben ik zeker geen fan van (georganiseerd) geloof, maar het probleem hier zit ook wel gewoon in een sterke verstrengeling tussen geloof en politiek. Christian Nationalism zoals ze dat ondertussen noemen. Ironisch genoeg een beetje zoals de tandem Poetin - Russisch Orthodoxe kerk. Gott mitt Uns, om terug naar het Duits te gaan. Misschien moeten we de Verlichting nog eens overdoen.

Ik zou toch nog eens wat beter lezen wat er staat als het over die polarisering gaat ipv dat hoongelach.

Allee, kom zeg het nog eens hoe verderfelijk die mening waren. Dat hebben we hier nog niet gehoord.

Enfin, ik ga wat nuttiger doen dan hier de hele tijd dezelfde mensen hetzelfde te zien zeggen: De zon schijnt hier nog wat, ik ga van mijne namiddag genieten.
Tschüs!
Ik heb het goed gelezen, het is gewoon de zoveelste hypocriete post. De enige reden waarom mensen moeten blijven herhalen dat het hier ging om iemand met verderfelijke en ronduit gevaarlijke ideeën, is omdat er hier telkens ook mensen komen doen alsof het iemand was met een mening die misschien wat afweek van de norm maar verder onschuldig (en toch zo respectvol) was. Maar daar zeg je uiteraard niets van, die zijn niet bezig met polariseren, ... Again: schei toch uit met die schijnheiligheid.

Hij zat toch in de inner circle van Trump. Dan had de beveiliging mss wat kunnen opgeschroeft worden. Desnoods binnen doen.
En wie moet de beveiliging opschroeven? :p
De organisatie/Kirk zelf, de universiteit, county police, state police, federal,...?
Het is een event van 3.000 man. Niet 30.000 man.

Wiens verantwoordelijkheid is dat?

Additional security mechanisms like drones could have been essential equipment for the situation, Christopher Ragone, who runs Executive Security Concepts, a US security firm, told the BBC.

The BBC has not been able to verify if a drone was present at the Kirk event. Experts have also said it is unlikely a drone was present.

A drone would have provided the vantage point to see the rooftops that surrounded the open-air event, Mr Ragone said.

With no standard for security events for personalities like Kirk, it is up to the individuals and their budget, he said.

Ik vind het overigens wel cynisch hoe we altijd de mond vol hebben van hoe achterlijk de islam is en het tot extremisme en geweld leidt. Maar we zien toch eigenlijk ook net hetzelfde ontstaan met het christelijk conservatisme waar extreem rechts toch ook constant mee staat te zwaaien. Enige verschil op dit moment is dat het ene internationaal is, terwijl het andere momenteel domestic (en voorlopig meer geweldloos).
Godsdienst is gewoon opiumvergif voor het volk.
Ik ben het niet helemaal eens met die uitspraak "Religie is opium voor het volk". Dat legt te veel de focus op het geloofsaspect.
Zoals ik ernaar kijk is religie een handige dekmantel om rascisme, homophobie, misogynie,... onder te verstoppen. Want alles wat daaronder zit is ineens vrij van kritiek en behoort tot het innerlijke wezen van de gelover waar je niet aan mag raken.

Dat zie je bij die Alt-right in de USA, bij Zionisten, bij bepaalde extreme Islamistische groeperingen en zeker niet te vergeten bij alle smeerlapperij die de Rooms Katholieke Kerk heeft uitgevreten.

Laatst bewerkt:
Live stream :
Klinkt duidelijk als een gestoord persoon. Ook geen sprake van pro-trans opschriften. Wel idiote dingen als "if you read this, you are gay", and "eat this, fascist", etc...

"Hey fascist, catch" stond op één van de kogels dixit FBI live nu.
Weinig verrassend als bepaalde bewegingen constant groepen mensen wegzetten als fascist, hitler, nazi,... en op die manier dehumaniseren dat je mensen onmenselijkt en extremisten de wapens oppakken om "fascisten" neer te schieten.

Weinig verrassend als bepaalde bewegingen constant groepen mensen wegzetten als fascist, hitler, nazi,... en op die manier dehumaniseren dat je mensen onmenselijkt en extremisten de wapens oppakken om "fascisten" neer te schieten.
In die trant ook een interessant interview, gisteren tijdens De Wereld Vandaag (rond minuut 39-40): https://www.vrt.be/vrtmax/luister/r...~11-10/de-wereld-vandaag~11-33703-0/?ndl=true
Ik zou het toch ook eens beluisteren.

Patel die de eer op zich/FBI neemt, terwijl het uiteindelijk gewoon familie van Robertson is die hem aangegeven hebben.
En een Sheriff die het publiek bedankt omwille van hun gebeden waardoor het gelukt is... *zucht*

Hier is bijvoorbeeld een filpje waarin een homoseksuele jongen hem aanspreekt. Of hij tweet bijvoorbeeld dit. Zie jij hierin een haatdragend persoon? Jou beeld is duidelijk gebaseerd op enkele losse uit de context gerukte citaten.
In dat filmpje zie ik een politieker die jongeren wil aantrekken voor zijn cause. Ironisch dat jij net de context van dat filmpje negeert.
Natuurlijk dat hij op dat moment beleefd blijft en niet recht in die homo zijn gezicht zegt dat hij volgens de bijbel gestenigd moet worden. Daarmee win je geen supporters.

Dat weerlegt niet dat hij wel die woorden heeft gezegd, inderdaad quoterend uit de bijbel, maar daarna stellen dat dit 'God’s perfect law when it comes to sexual matters' is ...

Hoe kan je dit in godsnaam verdedigen? En dit is slechts 1 greep uit een hele waslijst aan weerzinwekkende uitspraken en standpunten.

Ik ken die mens niet en ga niet al zijn uitspraken/filmpjes gaan opzoeken en analyseren. Maar die 1e zin kwam mij zo bekend voor dat gewoon 2sec google al aantoont hoe hard dit uit context getrokken is. Dit gaat over een bijbelvers en blijkbaar deelde hij geregeld bijbelverzen.

Dus heeft hij het gezegd? Waarschijnlijk. Gelooft hij het ook? Waarschijnlijk. Maar als hij dit gewoon als bijbelvers gedeeld heeft, is dit toch iets compleet anders dan gewoon at random te zeggen. Dus ja, context is belangrijk en zonder context is dat misleidend.

Waarom? Echt, waarom? Hij zegt het voor een massa volk gevolgd door 'God’s perfect law when it comes to sexual matters'. Waarom zou dit in hemelsnaam anders geïnterpreteerd moeten worden dan dat dit is waar hij voor pleit?

Maar dan zullen er veel gelovigen blijkbaar schrik moeten hebben om neergeschoten te worden als verzen uit hun heilig boek herhalen al de aanleiding kan zijn...
Stop daar nu eens mee. Niemand hier pleit voor het afschieten van mensen op basis van hun mening. Dat is al ontelbare keren herhaald in dit topic tot het punt waarin 50% van de content eruit bestaat. Stop met die stroman zever.
Als men enkel mag zeggen hoe erg het is dat iemand neergeschoten werd kunnen we het topic in 1 post samenvatten en sluiten. Dit is een discussieforum voor een reden, en aangezien deze 'brave vader' :sarcastic: nu eenmaal een hele reeks walgelijke uitspraken deed en waarschijnlijk om die reden neergeschoten werd, mag men toch discussiëren over die uitspraken en wat de impact er van is?

Persoonlijk vind ik het gedachtengoed van Charlie Kirk en de hele kliek rond Trump heel erg dicht tegen het fascisme aanleunen.

Als ik een Amerikaan was zou ik dit, in het land van freedom of speech, dus niet mogen uiten, ook al zou dit één van mijn grootste bezorgheden zijn? Want er zou maar een extreme gek kunnen opstaan die op basis van mijn woorden iemand neerknalt? Daarbij ook uit het oog verliezend dat er aan mijn kant nog veel meer slachtoffers vallen van politiek geïnspireerd geweld.

Er is op vandaag een opbod aan ranzige uitspraken die heen en weer vliegen. En erg genoeg worden er ook steeds meer verfoeilijke daden uitgevoerd. Die schuld uitsluitend bij één bepaalde groep leggen helpt niet. Zeker niet gezien waar de slachtoffers het meest vallen (maar het minst gemediatiseerd worden).

Patel die de eer op zich/FBI neemt, terwijl het uiteindelijk gewoon familie van Robertson is die hem aangegeven hebben.
En een Sheriff die het publiek bedankt omwille van hun gebeden waardoor het gelukt is... *zucht*
Patel die begint met het bedanken van Trump en Vance voor hun onvoorwaardelijke support :oi22:
Gatlekker eerste klasse.

Wow, zo laag zijn we dus gevallen. Citaten zonder context die mensen op een verkeerd been zetten zijn plots OK.
Je neemt hier letterlijk enkel uit mijn bericht wat in je kraam past. Natuurlijk hoort er context bij citaten, maar als je je al 2 dagen zit te weren als een duivel in een wijwatervat om proberen aan te geven dat hij het toch niet zo bedoeld heeft in de ene uitspraak, of dat hij toch niet letterlijk gezegd heeft dat homo's gestenigd moeten worden, op die manier verliest de context toch aan waarde in het moeras van zijn extreemrechtse, populistische en haatdragende uitspraken.

In dat filmpje zie ik een politieker die jongeren wil aantrekken voor zijn cause. Ironisch dat jij net de context van dat filmpje negeert.
Natuurlijk dat hij op dat moment beleefd blijft en niet recht in die homo zijn gezicht zegt dat hij volgens de bijbel gestenigd moet worden. Daarmee win je geen supporters.

Dat weerlegt niet dat hij wel die woorden heeft gezegd, inderdaad quoterend uit de bijbel, maar daarna stellen dat dit 'God’s perfect law when it comes to sexual matters' is ...

Kortom: als hij iets verbindend zegt is het om mensen te ronseleren, als hij iets slecht zegt mag je het letterlijk nemen en de context negeren. Het is net die onwil tot nuance dat deze polarisatie veroorzaakt.

Er is geargumenteerd dat "God's perfect law" niet slaat op het letterlijk stenigen. Gelieve die argumentatie te erkennen in je betoog.
Kortom: als hij iets verbindend zegt is het om mensen te ronseleren, als hij iets slecht zegt mag je het letterlijk nemen en de context negeren.
Euh, ja. Zo werkt het inderdaad bij de meeste mensen en zeer zeker bij influencers / politiekers (behalve context negeren maar dat doe ik niet).
Wat is de context bij het 2e misschien dat dit goedpraat misschien? Er is NIETS dat die uitspraak over god's perfect law goedpraat.

Het is net die onwil tot nuance dat deze polarisatie veroorzaakt.
Geloof me ik ben 200% bereid te nuanceren. Maar met de beste wil ter wereld lukt het me niet bij die uitspraak over stenigen van homo's.
De polarisatie komt vanuit Kirk's mond, niet de mijne.

Kortom: als hij iets verbindend zegt is het om mensen te ronseleren, als hij iets slecht zegt mag je het letterlijk nemen en de context negeren. Het is net die onwil tot nuance dat deze polarisatie veroorzaakt.
Zo verbindend vind ik dat trouwens niet. "I don't care what you do in the bedroom". Zonder context betekent het misschien ook gewoon maar dat.

Maar in de hele context van zijn ideologie interpreteer ik het echter als "durf maar niet met uw nichterig gedrag op straat komen". Het soort van gevorkte tong waar ik al eerder naar verwees.

Ik vind, op basis van wat ik weet, dat 'fascist' een redelijk goeie omschrijving is voor Kirk en voor MAGA in het algemeen, als ik de Umberto Eco definitie gebruik. Wat dat met ontmenselijken te maken heeft weet ik niet. Ik ken geen enkele fascist die geen mens is.

Iemand die het presidentsambt waardig was, zou nu zijn best doen om bruggen te bouwen maar dat is weer teveel gevraagd.

Terug
Bovenaan