Aanslag op Charlie Kirk

Nee, dat niet. Maar dat is de realiteit. De mens is gewelddadig.
Ik vind het storend dat het nu al gaat van 'ja, maar hij zei foute dingen' naar 'mss toch te verantwoorden'.

Die kerel deed niks verkeerds he, het enige wat hij deed is de Trump-propaganda verkondigen. Iedereen was vrij om er mee in dialoog te gaan. Daar is niks strafsbaars aan. Hem dan maar afknallen is in alle mogelijke denkwijzen gewoon fout.

Ik vind het storend dat het nu al gaat van 'ja, maar hij zei foute dingen' naar 'mss toch te verantwoorden'.

Die kerel deed niks verkeerds he, het enige wat hij deed is de Trump-propaganda verkondigen. Iedereen was vrij om er mee in dialoog te gaan. Daar is niks strafsbaars aan. Hem dan maar afknallen is in alle mogelijke denkwijzen gewoon fout.
Allez hier zijn we weer…

Waar staat er hier dat er iemand akkoord is met hem zomaar afknallen?

Allez hier zijn we weer…

Waar staat er hier dat er iemand akkoord is met hem zomaar afknallen?
Vorige pagina:
Ik vind dit moreel een zeer interessante discussie. Ik ben zelf ook voortdurend aan het flip floppen tussen 'zoiets doe je niet' en 'godja, misschien heeft ie het toch wat zelf gezocht'. En ik vroeg me af waarom.

Moest morgen in het nieuws staan dat Poetin of Netanyahu neergeschoten zijn, er zou waarschijnlijk niemand van wakker liggen en een significant deel van de bevolking zou iets denken in de richting van 'mja, opgeruimd staat netjes zeker?'. Niet echt moreel ok, maar menselijk veronderstel ik.

...
(En de rest van de post, maar is zo'n epistel dat ik het niet gans ga quoten en de thread nog onoverzichtelijker ga maken)

Ik verantwoord niets. Ik stel gewoon vast dat de mensheid gewelddadig is. We proberen dat risico in te tomen zodat we kunnen samenleven. Dat lukt niet altijd. En in een specifieke context is geweld zelfs noodzakelijk, bijvoorbeeld wanneer de overheid je leven in gevaar brengt en je uit zelfbehoud tot verzet overgaat. Legitimatie van geweld.

Zonder geweld denk ik trouwens niet dat we een beschaving hadden uitgebouwd. Zelfs toen we jager-verzamelaars waren gebruikten we geweld tegen elkaar.

Zijn post zegt dat toch helemaal niet. Waar staat het dat ie akkoord met het afknallen van Kirk?
Waar zegt @{BK}Black Devil dat?
Dit is wat je quotte en op antwoordde:
=>
Ik ben zelf ook voortdurend aan het flip floppen tussen 'zoiets doe je niet' en 'godja, misschien heeft ie het toch wat zelf gezocht'.

Trump heeft letterlijk mensen die politiek geweld uitvoerden een pardon gegeven. Je kan dan toch wel ergens zeggen dat de Republikeinen zelf deels verantwoordelijk zijn om een cultuur te creëren waar politiek geweld blijkbaar ok is.

Combineer dat met sociale netwerken en eenzame/psycologische labielen mensen. Iedere maand ga je wel iets hebben dan.

Mijn reactie ging hierover

waar is er hier iemand die zegt dat hem afknallen verantwoord is? Dus waarom weer met zo’n zinnetje afkomen als er hier niemand zoiets zegt. Zelf die ene poster zegt dit gewoon weg niet.
Het is toch op het randje van insinueren dat het mss toch voor 'the greater good' niet zo slecht is.

dat gaat over Netanyahu en Poetin, over Kirk zegt ie toch wel iets anders
Maar als je het zo letterlijk opneemt, terwijl in de post de vergelijking tussen al die partijen wel gemaakt wordt, dan klopt jouw interpretatie hieronder ook niet hé.

Mijn reactie ging hierover

Hem dan maar afknallen is in alle mogelijke denkwijzen gewoon fout.
waar is er hier iemand die zegt dat hem afknallen verantwoord is? Dus waarom weer met zo’n zinnetje afkomen als er hier niemand zoiets zegt. Zelf die ene poster zegt dit gewoon weg niet.
Hij zegt letterlijk gewoon dat het fout is. Waar beweert hij dat iemand hier zegt dat hem afknallen verantwoord is? Waarom mag hij het niet toevoegen als dat zijn mening is?

Dat is toch een hele brede interpretatie om ervan te maken dat hij mensen hier dat in de mond legt; terwijl je andere posts wel liever letterlijk neemt.

"Charlie Kirk, while actively minimising school shootings, died in a school shooting, while children were dying in a school shooting. Uniquely American poetry."

2nd amendment gaat over het recht om wapens te dragen om burgers te beschermen tegen een tyrannieke overheid. Charlie Kirk afschieten ligt meer in lijn met de originele intentie van de 2nd amendment dan school schooting # zoveel. Als je dus het gevoel hebt dat de VS een tyrannieke/dictatoriale overheid is of begint te worden is het net de bedoeling van de 2nd amendment om (vertegenwoordigers van) de staat aan te vallen. Is Kirk al dan niet informeel een vertegenwoordiger van de staat (ja/nee), heeft de VS een tyrannieke overheid (ja/nee), als je pro-guns bent zijn dat eerder de vragen die moeten gesteld worden in plaats van een algemene "geweld is slecht". Want als je de 2nd amendment volgt is politiek geweld helemaal niet slecht, integendeel politiek geweld is net gewenst zolang het tegen een tyrannieke overheid gebeurt. Daarom bestaat het.

Interessant debat btw tussen Kirk himself (absoluut anti regularisatie van guns, wapens voor iedereen zonder limieten) vs een andere mens (pro guns maar ook pro regularisatie van guns):

Is er al meer bekend over de dader en zijn motief? Want de Republikeinen hebben er weer direct een wij vs zij verhaal van gemaakt maar klopt dat wel? Of misbruiken ze dit voorval weer compleet in hun voordeel.

Trump is in elk geval helemaal kapot van de dood van zijn goede vriend:

Nog niks bekend maar aangezien hij blijkbaar uit een MAGA gezin kwam ga ik gokken dat hij een Kirk fan was die zich verraden voelde toen Kirk zei dat hij 'klaar was met praten over de Epstein files'. Hij heeft dat dan wel teruggenomen maar de illusie dat hij een oprechte vechter tegen de pedofiele elite is en niet gewoon een regimepropagandist is dan doorprikt.

Vorige pagina: "Ik ben zelf ook voortdurend aan het flip floppen tussen 'zoiets doe je niet' en 'godja, misschien heeft ie het toch wat zelf gezocht'."

(En de rest van de post, maar is zo'n epistel dat ik het niet gans ga quoten en de thread nog onoverzichtelijker ga maken)
Beiden kunnen wat mij betreft perfect naast elkaar bestaan. Inderdaad, zo iets doe je niet, en valt nooit goed te praten. En tegelijk kun je ook van standpunt zijn de combinatie van zijn haatdragende retoriek, zijn extreme standpunten, zijn politiek extremisme² en in een land waar (vuur)wapens amper gereguleerd zijn, iets waar hij vurig voor pleitte om het nog minder te reguleren, dat de kans toch wel nét iets groter is dat hij iemand tegen komt die zo iets kàn doen, puur door zijn acties, en al zeker dat hij "die X aantal doden/jaar door vuurwapengeweld een fait-divers vond "dat er maar bijhoort").

Nog niks bekend maar aangezien hij blijkbaar uit een MAGA gezin kwam ga ik gokken dat hij een Kirk fan was die zich verraden voelde toen Kirk zei dat hij 'klaar was met praten over de Epstein files'. Hij heeft dat dan wel teruggenomen maar de illusie dat hij een oprechte vechter tegen de pedofiele elite is en niet gewoon een regimepropagandist is dan doorprikt.
Aangezien Utah een red state is, is het niet verwonderlijk dat die uit een Republikeins gezin komt. Wel lijkt hij meer de anti-fascistische kant gekozen te hebben. Zie de kogelinschrijvingen. Voor de rest een gamer, stille jongen, geradicaliseerd via social media wellicht.

Ondertussen gelezen dat de dader een aanhanger van Nick Fuentes is/kan zijn.

Laatst bewerkt:
Ondertussen gelezen dat de dader een aanhanger van Nick Fuentes is.
Deja-vu. Je hebt dit hier nog al gezegd maar die post is weg. Ofwel zelf verwijderd of door de mods.

Heb je hier ook een bron voor? Want ik heb ook gelezen dat Jezus nog leeft en dat marsmannetjes mensen ontvoeren... :sarcastic:

Terug
Bovenaan