Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat is zo hypertoxisch mannelijk dat ik denk dat die gewoon nog uit de kast moet komen.What de fuck heb ik net gelezen
“Prepare to have your whole future professional aspirations ruined if you are sick enough to celebrate his death,” said conspiracy theorist Laura Loomer, a prominent ally of President Donald Trump and one of several far-right figures who are organizing digital campaigns on X, the social media site, to ferret out and publicly shame Kirk’s critics.
Totally normal behaviour, please move along, nothing to see here. Voor wie nog twijfelt dat dit een cult is…
Wat gaat het volgende zijn? Trump die de tv stations verplicht de begrafenis uit te zenden? een militaire fly-over?
Vrijheid van meningsuiting is niet absoluut. Dat betekent dat niet elke mening/opvatting/uitlating (altijd en overal) in vrijheid geuit moet kunnen worden.tot zover de vrije meningsuiting.
Figuren als Musk, Trump en co hebben echt een hekel aan de ware vrijheid van meningsuiting die voor iedereen geldt.Fucking hell man, intussen zit Musk al in Engeland de boel op te jutten door te zeggen dat links geweld als dat tegen Kirk ook naar Engeland zal komen.
o de ironie.Vrijheid van meningsuiting is niet absoluut. Dat betekent dat niet elke mening/opvatting/uitlating (altijd en overal) in vrijheid geuit moet kunnen worden.
Ik had het hier ook al aangehaald maar vreemd genoeg werd daar toen niet op ingegaan. Vermoedelijk omdat het clasht met het verhaal dat Kirk simpelweg een brave conservatieve huisvader was die respectvol met eender wie het debat aanging.Ik sta op de hitlist van Charlie Kirk.
...
Stacey Patton
(Bron https://www.doorbraak.eu/geen-tranen-om-dood-van-charlie-kirk/)
NeenDit is uiteraard een gevaarlijke gedachtegang omdat het geweld legitimeert.
En waar ligt de grens?
Heel veel politici volgen de regels niet.
Zie bv. de truken van De Crem in Aalter. Zou hij het verdiend hebben om neergeschoten te worden?
Het fragment met de homosexuele jongen is een interessant voorbeeld van polarising. Iemand met een rechtse achtergrond kan dit fragment bekijken en aanhalen als voorbeeld dat Kirk open stond voor iedereen en een bruggenbouwer was. Echter met een meer linkse achtergrond kun je dit fragment evenzeer negatief interpreteren: je bent welkom zolang je niet vermeld dat je gay bent. Hou dit stuk van je identiteit verborgen, want voor mij is het gewoon een lifestyle keuze waar ik niet mee akkoord ben (dus ik wil het niet zien in de openbare ruimte).
Zie mijn vorige post + hier is het fragment waar dit uitspraak uit komt:
Wederom, doe ermee wat je wilt en trekt je conclusies zelf. Maar dit is de context. En die staat hier nog nergens terwijl mensen er toch al de nodige conclusies aan vasthangen.
Het gaat daar van kwaad naar erger. Niet enkel voor de gewone mens, ook zijn greep op de media wordt alsmaar steviger via dreigementen, rechtszaken en het inspannen van de FCC als persoonlijk gemilatirseerd instrument. Waar is de tijd dat rechts nog stond te schreeuwen over die zogezegde cancel cultuur toen mensen op organische manier de gevolgen van hun acties moesten dragen. Nu organiseert men zelf de heksenjacht met dat als specifiek doel.
Lees even het artikel dat Dafreak deelde voor de volledige context van de quote: de uitspraak van het NBC anker werd gedaan tijdens een live uitzending vlak nadat er schoten gelost waren, zonder verdere info over wie of wat geraakt zou zijn. Nadien werd de soundbite opgepikt op sociale media, verspreid zonder meer info en/of met veranderde context die het doet uitschijnen dat het een reactie is op de dood van Kirk, waarna msnbc in plaats van de rangen te sluiten en zelf de nodige context te geven - want echt edgy was die uitspraak niet, mocht er iemand anders dan Kirk zelf geraakt zijn zou er niemand dit onterecht gevonden hebben- de zwarte piet door te schuiven en hem te ontslaan om de mob en hun grote leider niet voor het hoofd te stoten.Het uiten van een mening staat je absoluut vrij, maar dat gaat wel gepaard met een morele verantwoordelijkheid en de kans dat je weerwerk mag verwachten. Er bestaat ook tact: weten wanneer je iets voor jezelf moet houden, omdat het uiten van een mening in een bepaalde context veel mensen kan kwetsen. Intentionaliteit: uit je een mening om te laten zien dat je een edgelord bent en wil laten zien dat jij de grofste van allemaal bent?
Nee. ze is niet absoluut, maar geen enkel zichzelf respecterend democratisch land heeft het zich kritisch uitlaten over de, op zijn zachtst gezegd, weinig neutrale meningen van een gewone burger, laat staan een regeringslid of politiek figuur strafbaar gemaakt. daarvoor moet je naar USSR of China gaan. Het is gewoon weer typisch Remiblikeinen: rules for thee but not for me.Vrijheid van meningsuiting is niet absoluut. Dat betekent dat niet elke mening/opvatting/uitlating (altijd en overal) in vrijheid geuit moet kunnen worden.