wat meer context voor zo'n uitspraken is toch wel fijn.Aged like milk!
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
wat meer context voor zo'n uitspraken is toch wel fijn.Aged like milk!
wat meer context voor zo'n uitspraken is toch wel fijn.
Minder fake news lezen tomskiMusk heeft met 2000 X employees ontslagen voor posts/likes over Kirk.

Minder fake news lezen tomski
https://www.snopes.com/fact-check/charlie-kirk-musk-fired-employees/
iedereen doet mee aan wij vs zij.
Zat ook in mijn achterhoofd, maar wel zelf even gaan nakijken/fact checken alvorens ik iets zou schrijven...Musk heeft met 2000 X employees ontslagen voor posts/likes over Kirk.
Kdenk wel dat de andersdenkenden al lang bij twitter vertrokken zijn trouwens. Personeelsbestand is dacht ik ook maar 2500 a 3000 man.Zat ook in mijn achterhoofd, maar wel zelf even gaan nakijken/fact checken alvorens ik iets zou schrijven...
dus nope, behalve een reorganisatie bij zijn AI afdeling die mogelijks 500 jobs zou kosten, totaal ongerelateerd aan Kirk, zijn er geen ontslagen gevallen bij X.
Ach ja, wie moet nog wat geloven? If it's on the internet, it must be true.
Vroeger ginder gewerkt en er nog een aantal vrienden aan over gehouden waar ik regelmatig mee in contact blijf, en inderdaad, begint zowat Oost Duitsland/Stasi of Rusland/KGB vibes te krijgen, over een aantal zaken wordt gewoon niet meer gepraat, zelfs niet onder vrienden, want de verkeerde persoon moest maar eens een "verkeerde" mening horen....En oh ja, ik durf op Facebook al eens mijn mening geven over iets, maar ik kan nu al zeggen dat ik met geen woord rep over ook maar even wat er in de US aan het gebeuren is. Uit schrik, omdat ik een Amerikaanse werkgever heb (zelfs al is die uitgesproken progressief).
Meer zelfs, het valt me op hoe onder Amerikaanse collega's ook al maanden totaal NIETS meer gezegd wordt over de politiek daar en al wat er gebeurt. Ook als je er zelf achter vraagt, krijg je een heel kort antwoord en valt het gesprek ook direct stil. De schrik zit er daar dus ook goed in.
Tot zover de vrije meningsuiting dus.
altijd quasi gewerkt voor US bedrijven en op US projects en in mijn contract stond er altijd dat politiek niet thuis hoorde op de werkvloer. Ik heb dus nooit iets anders geweten laatste 20jEn oh ja, ik durf op Facebook al eens mijn mening geven over iets, maar ik kan nu al zeggen dat ik met geen woord rep over ook maar even wat er in de US aan het gebeuren is. Uit schrik, omdat ik een Amerikaanse werkgever heb (zelfs al is die uitgesproken progressief).
Meer zelfs, het valt me op hoe onder Amerikaanse collega's ook al maanden totaal NIETS meer gezegd wordt over de politiek daar en al wat er gebeurt. Ook als je er zelf achter vraagt, krijg je een heel kort antwoord en valt het gesprek ook direct stil. De schrik zit er daar dus ook goed in.
Tot zover de vrije meningsuiting dus.
Charlie Kirk zal ongetwijfeld extreme meningen gehad hebben, maar zover ik weet heeft die enkel zijn mond als wapen gebruikt.
Om dan publiek geëxecuteerd te worden door middel van een schot in de keel, kan ik alleen maar een vorm van extreme onmacht noemen van de dader.
Ongelofelijk. Ik heb die link donderdag nog maar gepost, en die link leidt dus nu effectief naar niets.![]()
DOJ Deletes Study Showing Domestic Terrorists Are Most Often Right Wing
Following Charlie Kirk’s assassination and the Trump administration’s promise to go after the “radical left” a study showing most domestic terrorism is far-right was disappeared.www.404media.co
Nog wel te vinden via het internet archive
![]()
Ik ga ook niet akkoord met veel van zijn uitpsraken (zoals ook deze), maar dat is toch ook een grote sprong om hem daarvan te beschuldigen op basis van dit.Zei er iemand hier niet paar dagen terug dat Kirk nooit opriep tot geweld of anderen dood wenste? Volgens hem moest Joe Biden geëxecuteerd worden voor verraad...
Toch zo'n toffe gast, als ge wat meer onderzoek doet naar wat die allemaal écht gezegd heeft.
Lees eens wat je zegt. We moeten oppassen dat we iemand die een waslijst autocratische trekken vertoont niet te snel als autocratisch mogen afstempelen omdat de controlesystemen mogelijks nog wel voldoende werken?I guess, maar ik zou toch ook opletten met waarop je dat baseert. De media hier is nogal sterk eenzijdig en geeft niet het volledige plaatje. Ik zie vooral een Trump die af en toe eens autoritaire zaken probeert maar al snel teruggefloten wordt door een rechtbank (wat de media dan niet altijd meer vermeld hier). Dat zie je in Rusland of China toch niet.
Gelijk die vrouw van de FED die hij ontslaan heeft. Die is naar de rechtbank gestapt en zit al weer op haar post ondertussen (maar dat zal de media hier misschien niet vermeld hebben). Zie je dat in Rusland of China ooit gebeuren?
Ik ga ook niet akkoord met veel van zijn uitpsraken (zoals ook deze), maar dat is toch ook een grote sprong om hem daarvan te beschuldigen op basis van dit.
Hij vindt dat Biden in de gevangenis zou moeten zitten en/of de doodstraf moet krijgen. Dat zou dus na het gerechtelijk proces zijn. En niet geëxecuteerd worden door een random persoon... En dus ook geen oproep tot geweld.
op een talkshow (of whatever dit is) oproepen dat iemand de doodstraf moet krijgen 'voor misdaden tegen Amerika' =/= oproepen tot geweld. Allee dan. Neen, perfect normaal gedrag, zeker in de politiek. Hij deelde enkel zijn mening beleefd mee hoor
. Dit is het equivalent van tegen een kind zeggen 'weet je wat je echt niet mag doen? Aan dit huis hier belletjetrek doen. Het zou echt heel grappig zijn. Maar euhm, dat mag je niet doen hoor.'Begrijpend lezen/luisteren is blijkbaar moeilijk voor sommige mensen. Ik zeg nergens dat dat perfect normaal gedrag is, ik zeg zelfs letterlijk dat ik er niet mee akkoord ga (en andere uitspraken van hem ook niet).op een talkshow (of whatever dit is) oproepen dat iemand de doodstraf moet krijgen 'voor misdaden tegen Amerika' =/= oproepen tot geweld. Allee dan. Neen, perfect normaal gedrag, zeker in de politiek. Hij deelde enkel zijn mening beleefd mee hoor
. Dit is het equivalent van tegen een kind zeggen 'weet je wat je echt niet mag doen? Aan dit huis hier belletjetrek doen. Het zou echt heel grappig zijn. Maar euhm, dat mag je niet doen hoor.'
Met dan moord ipv in belletjetrek en met een massa fanatieke gun owners als publiek ipv een kind.
Maar durf niet zeggen dat Kirk toch niet zo'n aangenaam persoon was...