Alloo bij de Verkeerspolitie (2023)

Dat kan er nu bij mij ook niet in se. Dat spul steekt toch gewoon standaard in uw portefeuille/portemonnee?
Mijn roze vod steekt daar al jaren in en komt daar nooit uit.
(Wel al eens per ongeluk zonder portemonnee weggeweest, maar dat is nu zeker niet op regelmatige basis).
Hier net niet in mijn portefeuille, aangezien ik die haast nooit bijheb. Pas in zo'n kaartenhouder bij mij. Rijbewijs in een mapje in mijn auto.
Alleen dan niet vergeten wanneer ik eens een andere wagen moet gebruiken...

Kerel dat geen rijbewijs bij heeft: "ik vergeet dat regelmatig, ik ben dat vaak kwijt"...

Dat kan er nu bij mij ook niet in se. Dat spul steekt toch gewoon standaard in uw portefeuille/portemonnee?
Mijn roze vod steekt daar al jaren in en komt daar nooit uit.
(Wel al eens per ongeluk zonder portemonnee weggeweest, maar dat is nu zeker niet op regelmatige basis).
Ja, ik snap dat ook niet zo goed, ik heb dat ook in mijn portefeuille steken (hier ook nog steeds de oude roze vod), maar ik rij dan ook geregeld met andere voertuigen, onder andere camionet van op het werk.
Mijne pa zijn rijbewijs lag vroeger altijd in zijn auto, smaken met al de papieren van de auto.

(Ik denk niet dat ik al ooit mijn portefeuille ben vergeten, mijn vader daarentegen die vergat die vroeger wel geregeld, hij wist ook nooit waar hij die gelegd had 🤦‍♂️
Ik leg de mijne altijd ook dezelfde plaats, ook zo met mijn sleutels en andere zaken)
Hier net niet in mijn portefeuille, aangezien ik die haast nooit bijheb. Pas in zo'n kaartenhouder bij mij. Rijbewijs in een mapje in mijn auto.
Alleen dan niet vergeten wanneer ik eens een andere wagen moet gebruiken...
Ja, tijden veranderen he, vroeger had zo goed al iedereen altijd zijn portefeuille op zak, tegenwoordig is dat heel vaak niet meer het geval en he en ze enkel nog zo "mapje" met kaarten bij, of zelfs de kaarten in het hoesje van de smartphone (en indien mogelijk digitaal op de smartphone).

De agent zegt daar dat zij een document zou moeten hebben dat haar zus haar de toelating geeft om met haar auto te rijden. Dat is het eerste dat ik daarvan hoor.
Ik vind bepaalde uitleg, vooral van Abdel, soms niet geheel duidelijk of consequent.
Precies alsof ze het zelf niet goed weten.

"In principe moet je zo'n verklaring bij je hebben, maar allé".
Die 'in principe' is er te veel aan.

Dat is net hetzelfde als zeggen: "in principe mag je niet door het rood rijden, maar allé...".

Je hebt wel de toestemming nodig van de eigenaar van de wagen om er mee te rijden. Dus waarschijnlijk wil hij dat duidelijk maken.

Luc Alloo mag dringend is langsgaan bij de oogarts...hoeveel bekende gezichten en dubbelgangers die steeds meent te zien.
Zelfs met de strafste lsd zie ik de gelijkenis wss niet.

Nieuwe aflevering vandaag,
voordeel is wel: eens de aflevering begint op VTM dan is de aflevering beschikbaar op VTM Go en dan kan je stukken skippen als je wilt

Die flik bij die jongen die het C1 negeerde. Wat een belachelijke vent. Verpest ineens het gehele imago van het korps natuurlijk.
Tja, je merkt het gewoon aan zijn toon... Alsof hij zelf nooit fouten maakt.
Veel van de andere agenten zoeken de menselijke oplossing, maar zorgen dat de geest van de wet wel gerespecteerd blijft. Waardoor de discussie ook heel gemoedelijk gaat.
Hij komt al af met zijn belerend toontje en dan ook nog eens vrij agressief in mijn ogen. Zeker dat van die verzekering "Je hebt juist gezegd dat jij die betaald hebt". Antwoord komt dan natuurlijk ook zeer onbeleefd terug, omdat hij zich aangevallen voelt.

Het bewijs van verzekering opsturen, en ook de boete voor het bord ben ik mee akkoord, net als met het te voet verder gaan. Je kan dat gewoon veel pragmatischer aanbrengen.

Die flik bij die jongen die het C1 negeerde. Wat een belachelijke vent. Verpest ineens het gehele imago van het korps natuurlijk.
Lijkt me een rare mens gewoon. Die komt altijd heel agressief binnen, maar is achteraf vaak vriendelijk.

Die jongen leek mij ook vooral te hopen dat er geen speekseltest bijkwam.

Ik weet eerlijk gezegd ook wel niet wat ik zou doen als ik die Abdel en die wittekop voor mij had staan bij iets banaals.

Ik vond het maar raar. Hij zal een slechte dag gehad hebben of zo zeker. Dat die jongen een verbodsbord negeerde, kan je niet omheen natuurlijk. Maar de manier hoe het afgehandeld werd. Ik vermoed dat die jongen al zenuwachtig genoeg was. Bij die andere controle van die Bosnische chauffeur was hij dan weer zo vriendelijk als iets.

Toevallig gisteren dat stuk gezien. Ik vond het zelf ook wat overdreven, zeker toen die jongen zei dat zijn ouders alles betaalde en die agent zei "Net zei je nog dat jij betaalde".

Maar om even advocaat van de duivel te spelen: Ik denk dat agenten toch altijd ietsje feller doen tegen pubers / mensen die 18 geworden zijn. En nee, ik denk niet dat dit is omdat het makkelijke slachtoffers zijn. Maar omdat je nu eenmaal een puber niet veel gaat duidelijk maken door er poeslief tegen te doen.

Toevallig gisteren dat stuk gezien. Ik vond het zelf ook wat overdreven, zeker toen die jongen zei dat zijn ouders alles betaalde en die agent zei "Net zei je nog dat jij betaalde".

Maar om even advocaat van de duivel te spelen: Ik denk dat agenten toch altijd ietsje feller doen tegen pubers / mensen die 18 geworden zijn. En nee, ik denk niet dat dit is omdat het makkelijke slachtoffers zijn. Maar omdat je nu eenmaal een puber niet veel gaat duidelijk maken door er poeslief tegen te doen.
Ik snap omgekeerd ook wel dat een 40 jarige zich niet altijd laat de les lezen van een snotneus van 20 jaar in uniform. Ik heb het daar soms ook moeilijk mee dat zulke gasten bij ons dan moeten gaan bemiddelen bij koppels die al 20 jaar samen zijn terwijl die daar dus echt geen ervaring in hebben.

Dat stuk was nu toch niet overdreven vond ik. Ik dacht dat dit Duncan was trouwens.

Die jongen leek daar toch met een flauw glimlachje te staan alsof het hem allemaal niet veel kon schelen.
Dan kan ik die Duncan wel volgen dat hij wat korter reageert, zo gaat het misschien wat blijven hangen.

Hij had ook wel gelijk, 16/18 en de baan op: dan moet je maar maken dat uw papierwerk in orde is.
Als die brommer effectief vrij recent is ga je toch ongeveer wel weten bij welke verzekeringsmaatschappij je zit denk ik.

Abdel vind ik dan meestal ambetanter eigenlijk.
Dat gastje met zijn L en zijn zus bij hem vond ik ook zo’n irritant geval, dat gesjiek begon al op mijn zenuwen te werken en dan nog met zo’n air reageren…

‘T kan aan mij liggen maar in mijn L-periode dacht ik er hoegenaamd niet aan om iemand mee te pakken wanneer het niet mocht.
Hadden mijn ouders vermoedens in die richting gehad was het ook rap gedaan geweest.

Hier leek dat gastje dat allemaal maar normaal te vinden.
Bij het wegrijden had hij daar precies nog bijna een accidentje met een achterligger, het leek alsof hij zich daar nog wat voor wrong.

Ik vond het maar raar. Hij zal een slechte dag gehad hebben of zo zeker. Dat die jongen een verbodsbord negeerde, kan je niet omheen natuurlijk. Maar de manier hoe het afgehandeld werd. Ik vermoed dat die jongen al zenuwachtig genoeg was. Bij die andere controle van die Bosnische chauffeur was hij dan weer zo vriendelijk als iets.
Samenloop van omstandigheden, vind ik :
Misverstand met die verzekering. Duncan die vraagt of HIJ ze betaald heeft. Gast die antwoordt dat de verzekering betaald is, maar er niet bij zegt dat z'n ouders dat betaald hebben.
En misschien had Duncan (daardoor) het idee dat die gast met zijn voeten aan het spelen was:
- bijna een jaar een snorfiets, om naar school te rijden en al die tijd dat bord C1 niet gezien hebben ?? Hij woont daar precies in de buurt??
- je vraagt de papieren van het voertuig en je krijgt daar een hoop papier (gebruikershandleiding?garantiebewijs?)

Die Bosnier was dan ook met alles in orde en gaf de papieren die gevraagd werden.
( Iets zegt met dat het niet de 1e keer is dat hij zijn papieren en die van het voertuig moet tonen )
Toch wel aangenamer werken dan met iemand die constant 'ik weet niet, sorry' zegt.

Dat laatste fragment, agent op de motor die op de uitkijk staat aan het rode licht bij nacht (wegenwerken). De wagen vertrekt als het nog rood is maar als hij ter hoogte van de lichten is springt het op groen. Lijkt wel op een Var fase bij buitenspel. Kvond het overdreven van die agent

Dat laatste fragment, agent op de motor die op de uitkijk staat aan het rode licht bij nacht (wegenwerken). De wagen vertrekt als het nog rood is maar als hij ter hoogte van de lichten is springt het op groen. Lijkt wel op een Var fase bij buitenspel. Kvond het overdreven van die agent
Exact mijn gedacht.

De moment dat die het licht passeert was het groen.

Ivm de kerel op zijn brommertje. De opmerking "net zei je dat jij nog alles betaalde" had voor mij ook niet gemoeten.

Maar anderzijds mag je best al wel eens streng zijn voor zo'n gastjes. De verzekering wordt betaald door de mammie en de pappie (mag van mij allemaal). Maar de enige moeite dat het manneke moest doen was't papier van de verzekering printen en in zijn brommerke steken om in orde te zijn.
Als je dat niet kan, dan moet je eigenlijk zo'n ding niet in je bezit hebben, want dan ben je niet volwassen genoeg om ermee om te kunnen gaan.
Hij wist niet eens waar hij verzekerd was. 't Is niet dat je op die leeftijd al 25 verschillende verzekeringen afgesloten hebt.

Ik weet ook niet waar ik verzekerd ben, maar dat is omdat ik voor allerhande zaken bij een andere partij zit. Dat denigrerend toontje… ik had er zo fout op gereageerd dat ik een nachtje in de cel zou zitten

En dat allemaal omdat die flik thuis niets te zeggen heeft of trauma’s heeft opgelopen in zijn jeugdjaren

Die Alain die de rosse buurt ging inrijden had vroeger een eethuis/frituur in Sint-Martens-Latem op de Kortrijksesteenweg, 'Chez Alain'.
Nog dikwijls geweest. Vooral zijn tagliatelle curry met scampi's was zeer lekker.

Benieuwd waar hij nu uithangt...
(ja, in de rosse buurt, ik weet het 🤭 - maar vraag mij vooral af of hij ergens anders in het Gentse nu een zaak heeft).

Terug
Bovenaan