Alloo bij de Verkeerspolitie (2023)

Dat kan als je je belastingen niet betaalt, maar niet als je meerdere keren bewezen hebt dat een wagen in jouw handen gewoon niet veilig is? Dat snap ik niet.
Als je u belastingen niet betaalt mag dat voertuig niet in het verkeer gebruikt worden. Als jij een levenslang rijverbod hebt staat dat los van uw voertuig.
Ik snap (en deel) de frustratie, maar wettelijk is het eigenlijk perfect normaal.

Al zijn de agenten bij Luk Alloo ook wel veel strenger dan de gemiddelde agent in België
Ik vermoed dat die wel richtlijnen zullen krijgen. Als ze teveel door de vingers zien zou dat het imago ook geen goed doen natuurlijk.
Anderzijds zien wij ook maar een kleine fractie van wat die sloebers op een dag uitsteken.

Als je u belastingen niet betaalt mag dat voertuig niet in het verkeer gebruikt worden. Als jij een levenslang rijverbod hebt staat dat los van uw voertuig.
Ik snap (en deel) de frustratie, maar wettelijk is het eigenlijk perfect normaal.
Ik snap dat het wettelijk is. Mijn punt was eerder dat het wettelijk anders zou moeten zijn :) Ook @Str8_6 Ik herinner me nog de Roemeense (?) mannen zonder papieren in Gent, ik geloof in Niveau 4? Of was het ook bij Alloo? In ieder geval, daar was ook weinig aan te doen. Maar omdat het geen Belgen waren, konden ze wel gewoon de auto in beslag nemen. En daar rekenden ze ook op: reden rond zonder verzekering, zonder rijbewijs... maar ze kopen een auto voor 500€ en laten die elke keer gewoon achter bij de politie en gaan te voet verder.

Ik stel me grote vragen bij de logica dat dat alleen kan bij mensen die niet in België wonen, of bij administratieve fouten. De theorie is inderdaad duidelijk: wagen mag niet in het verkeer vs bestuurder mag niet in het verkeer. Maar een auto dient alleen maar om in het verkeer mee te gaan, en een bestuurder kan alleen maar in het verkeer als hij een auto heeft. Minstens vanaf je levenslange rijverbod, mag daar ook een autoverbod bijkomen voor mij. En al is dat telkens maar 500 of 1.000€ voor ze een nieuwe hebben, dan is het dat toch al.

Minstens vanaf je levenslange rijverbod, mag daar ook een autoverbod bijkomen voor mij. En al is dat telkens maar 500 of 1.000€ voor ze een nieuwe hebben, dan is het dat toch al.
Zonder rijbewijs kan je volgens mij zelfs geen autoverzekering afsluiten. Zo'n charels rijden dus rond met auto's op naam van mama, papa, broer, nonkel, ...
Die daar volgens mij ook voor beboet worden. Het uitlenen van u auto aan iemand zonder geldig rijbewijs is strafbaar.

Eigenlijk zou er een soort systeem moeten komen waarbij je voor het starten van de auto bv je ID kaart moet gebruiken, waar dan opstaat of je een (tijdelijk) rijverbod hebt, of andere bepalingen zoals een L die niet 's nachts mag rijden, keuring verlopen, geen verzekering, etc.. Dan moeten de auto's wel via satelliet ofzo de juiste datum of tijd hebben zodat daar niet mee gesjoemeld kan worden. Die gegevens van de bestuurder dan wel enkel tijdelijk lokaal opslaan zodat er geen privacy issues zijn.

Kan je nog steeds iemand anders zijn ID gebruiken, maar die moet dan al tenminste een geldig rijbewijs hebben zonder verbod. En je zou kunnen bepalen dat wie betrapt wordt op het uitlenen van zijn kaart aan iemand zonder rijbewijs, zelf een rijverbod opgelegd krijgt en na meerdere verboden ook gewoon een permanent verbod.

Ik ben helemaal voor privacy en wil zo weinig mogelijk inmenging, maar wil er niet aan denken hoeveel mensen rondrijden zonder geldige documenten. Je moet er maar een ongeval mee hebben.
Niet erg praktisch want zo straf je de mensen die wel correct zijn. Wat je voorstelt is een beetje gelijkaardig aan zeggen "Alcoholslot voor iedereen!"

En het aantal mensen waarvoor dit systeem goed te pas zou komen is een zeer miniem aantal van alle chauffeurs. Meer controle en strengere straffen zouden beter zijn.

Niet erg praktisch want zo straf je de mensen die wel correct zijn. Wat je voorstelt is een beetje gelijkaardig aan zeggen "Alcoholslot voor iedereen!"

En het aantal mensen waarvoor dit systeem goed te pas zou komen is een zeer miniem aantal van alle chauffeurs. Meer controle en strengere straffen zouden beter zijn.

Bwa, of je nu een sleutel in een slot moet steken of een ID kaart in een gleuf, is toch hetzelfde?
Niet echt veel moeite lijkt me. En als je in orde bent moet je ook niks vrezen.

Bwa, of je nu een sleutel in een slot moet steken of een ID kaart in een gleuf, is toch hetzelfde?
Niet echt veel moeite lijkt me. En als je in orde bent moet je ook niks vrezen.
Als je die kwijt bent sta je daar ook wel mooi te blinken. En het is niet dat je van vandaag op morgen een nieuwe hebt.

Ik stel me grote vragen bij de logica dat dat alleen kan bij mensen die niet in België wonen, of bij administratieve fouten. De theorie is inderdaad duidelijk: wagen mag niet in het verkeer vs bestuurder mag niet in het verkeer. Maar een auto dient alleen maar om in het verkeer mee te gaan, en een bestuurder kan alleen maar in het verkeer als hij een auto heeft. Minstens vanaf je levenslange rijverbod, mag daar ook een autoverbod bijkomen voor mij.
Ondanks ik de geest begrijp waarin je deze alinea schrijft, is deze compleet onzin.
Er is dan ook een reden waarom de koppeling “levenslang autoverbod/levenslang rijverbod“ zoals jij het zou willen zien niet bestaat. Niet alleen staat het bezit van een wagen los van het gebruik, er kunnen ook heel veel redenen zijn waarom je een levenslang rijverbod opgelegd krijgt:

Overeenkomstig artikel 42 Wegverkeerswet moet de Rechtbank aan een persoon een zogenaamd “levenslang rijverbod” opleggen wanneer “de schuldige lichamelijk of geestelijk ongeschikt wordt bevonden tot het besturen van een motorvoertuig“.

Nu denk je misschien aan die drugs of drankverslaafde met zijn/haar zoveelste veroordeling, maar mensen met neurologische, geestelijke en allerhande medische aandoeningen kunnen ook levenslang een rijverbod opgelegd krijgen.
Ik denk maar aan epilepsie, cardio-vasculaire problemen, slaapapneu, diabetes, visuele beperkingen en ga zo maar door.

Een voorbeeld: Persoon X, een oldtimerverzamelaar met een mooie collectie wagens, krijgt een herseninfarct en veroorzaakt daardoor een ongeval. Na revalidatie krijgt die ietwat motoriek terug maar rijden zal er helaas niet meer bij zijn. Ongeval komt voor de rechtbank, rijverbod volgt. Moet deze persoon dan verboden worden van nog wagens te bezitten en bijgevolg ingeschreven te hebben? Of gunnen we deze persoon nog een ritje als passagier in zijn eigen wagen?

Ale das nieuw de aanhanger de zelfde nummerplaat moet hebben als het voertuig, en al die vrachtwagens dan? Die rijden bijna allemaal met 2 verschillende nummerplaten...

Ale das nieuw de aanhanger de zelfde nummerplaat moet hebben als het voertuig, en al die vrachtwagens dan? Die rijden bijna allemaal met 2 verschillende nummerplaten...
Heeft te maken met het gewicht. Boven de 750kg hebben aanhangwagen een eigen inschrijving/nummerplaat. Zo'n kleine remorquejes hebben vaak gewoon een kopie van het trekkende voertuig.

Ze bedoelen dat je bij een aanhangwagen die geen eigen nummerplaat heeft (gewicht lager dan 750kg), je een duplicaat van de nummerplaat van het trekkend voertuig op de aanhangwagen moet hebben en geen nummerplaat van een andere auto.

Die Bulgaar was ook weer zoiets typisch. Doen alsof ze je niet verstaan maar tegen Luc dan plots wel alles verstaan.
Is hele dagen zo met die mannen. Ze kennen geen 1 taal tot je hen zou meenemen, dan kunnen ze plots wel Engels of Nederlands.

't Is zot hé. Tegenwoordig is het heel makkelijk om een auto te financiëren.

Vroeger zaten er 2 kerels bij ons in de fitness. Ene reed met een splinternieuwe A3 S-line met 3 liter in. De andere een M1. Beiden kwamen trainen met kleren van BALR. Gouden horloge aan om te trainen enal.

Die ene z'n vriendin wou gaan samenwonen maar dat kon natuurlijk niet, z'n autolening liep nog 5 jaar en het af te betalen bedrag kon absoluut niet in combinatie met de huur van een appertement. De andere is 31 en woont nog bij z'n ouders.

Doe toch eens normaal.
Nie dat ik u nie geloof en ik vraag me inderdaad heel vaak af "hoe kan die nu zo'n auto permitteren" maar

Een A3 met een 3 liter in bestaat nie meer (tenzij jij nog spreekt over 2005 ofzo, maar toen zag ik nog geen kledij van BALR)
Zwaarste is een RS3 met een 2,5l
Een M1 schat ik de kans nog kleiner van in, de meeste staan in een collectie

Met zo'n flauwiteiten in uw posts kan men de rest ook maar moelijk serieus nemen.

Daarbij heeft de politie blijkbaar ook een appreciatierecht?
Hij/zij kan dus tijdens een spontane controle verbaliseren of het bij een waarschuwing houden.

Als je natuurlijk net bij een actie op één of andere specifieke regel controle krijgt dan zal men gewoon strikt zijn en komt het wat strenger over

Heeft te maken met het gewicht. Boven de 750kg hebben aanhangwagen een eigen inschrijving/nummerplaat. Zo'n kleine remorquejes hebben vaak gewoon een kopie van het trekkende voertuig.
Dat was een oplegger achter een tractor volgeladen met patatten...

Je zag zelfs de eigen nummerplaat van die oplegger op een bepaald moment in beeld komen. Nummerplaat begon met 1-Q.

Wat die politieman zegt klopt gewoon niet.
Waarom zou ge een tractor kopen om een remorque van max 750kg (geladen) te gaan trekken.:unsure:

Dat was een oplegger achter een tractor volgeladen met patatten...

Je zag zelfs de eigen nummerplaat van die oplegger op een bepaald moment in beeld komen. Nummerplaat begon met 1-Q.

Wat die politieman zegt klopt gewoon niet.
Waarom zou ge een tractor kopen om een remorque van max 750kg (geladen) te gaan trekken.:unsure:
De reactie waarop je reageert is op een situatie van vorige week, daar was het geen tractor, maar een gewone auto.

En je koopt geen tractor om dat te doen... maar als je een tractor hebt en de aanhangwagen ook, dan is het een optie (in mijn jongere jaren ook vaak gedaan als mijn vader de auto meehad en ik ergens moest zijn in het dorp om iets te laden).

Nie dat ik u nie geloof en ik vraag me inderdaad heel vaak af "hoe kan die nu zo'n auto permitteren" maar

Een A3 met een 3 liter in bestaat nie meer (tenzij jij nog spreekt over 2005 ofzo, maar toen zag ik nog geen kledij van BALR)
Zwaarste is een RS3 met een 2,5l
Een M1 schat ik de kans nog kleiner van in, de meeste staan in een collectie

Met zo'n flauwiteiten in uw posts kan men de rest ook maar moelijk serieus nemen.
Ma zijt nekeer rustig jong.

Ik zie graag een schone wagen maar ben er geen freak in. Dat kan heel goed zijn dat dat een 2,5 liter was. Ik weet het ook maar van de hippe bro-talk in de fitness. En ja, 't is al jaren geleden. Een 8-10 jaar geleden of zoiets. Die M1 kan evengoed een M2 geweest zijn, het enige wat ik zeker weet is dat het een M was en die kerel was daar helemaal freak in. Reed er zo goed als nooit mee om hem te bewaren en liet er zo'n coatings opzetten tegen steenslag o.i.d.

En ja, die hadden kleren aan van BALR. Ik ken dat merk niet goed, ik weet alleen dat de lichte kiwi's van de gym dat heel cool vonden want "'t was voor de elite".

Mijn punt was vooral dat het makkelijk is om bepaalde zaken te financieren en dat totaal geen weerspiegeling is van de werkelijkheid.

Ma zijt nekeer rustig jong.

Ik zie graag een schone wagen maar ben er geen freak in. Dat kan heel goed zijn dat dat een 2,5 liter was. Ik weet het ook maar van de hippe bro-talk in de fitness. En ja, 't is al jaren geleden. Een 8-10 jaar geleden of zoiets. Die M1 kan evengoed een M2 geweest zijn, het enige wat ik zeker weet is dat het een M was en die kerel was daar helemaal freak in. Reed er zo goed als nooit mee om hem te bewaren en liet er zo'n coatings opzetten tegen steenslag o.i.d.

En ja, die hadden kleren aan van BALR. Ik ken dat merk niet goed, ik weet alleen dat de lichte kiwi's van de gym dat heel cool vonden want "'t was voor de elite".

Mijn punt was vooral dat het makkelijk is om bepaalde zaken te financieren en dat totaal geen weerspiegeling is van de werkelijkheid.

Beetje off-topic maar met zo'n merken (en wie ze draagt) moet ik altijd serieus lachen. Meestal nog de lelijkste kledij of schoenen ook, gericht op mensen zonder smaak of met slechte smaak die opzichtig willen tonen dat ze een paar €100 kunnen uitgeven, wow, hoe elitair :rolleyes:

Beetje off-topic maar met zo'n merken (en wie ze draagt) moet ik altijd serieus lachen. Meestal nog de lelijkste kledij of schoenen ook, gericht op mensen zonder smaak of met slechte smaak die opzichtig willen tonen dat ze een paar €100 kunnen uitgeven, wow, hoe elitair :rolleyes:
Ik ken ene die een t-shirt gekocht heeft van Philipp Plein. Ne witten met diagonaal in het zwart in koeien van letters: 'Phillipp Plein' op. 650 euro heeft die betaald. Naar 't schijnt was het zelfs promo en kostte die shirt 900 euro toen hij net uit was. En dan de groten afhangen. Woont ook maar gewoon in een rijhuis (niet dat daar iets verkeerd mee is overigens).

@Silence kostprijzen, geslacht, gebruikte dieren om de size van het font te illustreren en kleur kan mogelijks afwijken. Wij kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor eventuele fouten die in bovenstaande post staan.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan