Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat klopt helemaal niet. De ene keer vlagt een grens en de andere keer niet. Die kan nooit zo accuraat bepalen en dan zeggen "dat was gelijke hoogte". Ik vind het trouwens zeer vreemd om hierover te klagen. Zoals ik al eerder heb gezegd, dit is de enige regel die zwart-wit wordt vastgesteld en die met de huidige technologie ook goed wordt beoordeeld. Dat dat misschien tegen de geest van het spel ingaat, prima, maar dan is afschaffen de enige andere optie. Er gaat altijd een grens zijn en er gaat altijd een geval zijn die zeer dicht bij die grens ligt en millimeter werk is. Ik zou redelijk pissed zijn moesten wij zo'n goal tegen krijgen en dat ze vaststellen dat het buitenspel is, maar zeggen "ach, laat maar, het is te weinig. De goal telt".Zonder die onnozele technologie was dat vroeger "gelijke hoogte" en geen buitenspel.
En dat zou het ook met correct geprogrammeerde tech moeten zijn.
Hoe zou het dan moeten zijn?Zonder die onnozele technologie was dat vroeger "gelijke hoogte" en geen buitenspel.
En dat zou het ook met correct geprogrammeerde tech moeten zijn.
De situatie van Simons is totaal iets anders. Dat is niet vaststellen of hij buitenspel stond, maar of hij de keeper hinderde. Dat lijkt me toch duidelijk.Ook nu worden identieke situaties verschillend beoordeeld. Op de beelden waar zogezegd buitenspel te zien was, zag ik niks dat op buitenspel leek.
Een vinger van de ene hier, een elleboog punt van de andere daar en nog een tip van een schoen daar.
Die volledig willekeurig worden ingekleurd "zodat er weinig voer voor discussie is".
Yeah, right.
Vraag anders eens aan Xavi Simons of er geen voer voor discussie meer is aan buitenspel.
Oneindig meer mogelijkheden tot manipulatie, dát is er wel, overduidelijk.
Goed nieuws op dat vlak, FIFA is zwaar aan het pushen om de offside regel te wijzigen. In plaats van dat 1 cm voorbij de verdediger voldoende is om de goal af te keuren, zal het in de toekomst voldoende zijn om 1 cm achter de verdediger te houden. Het ganse lichaam mag dus voorbij de tegenstrever staan, zolang maar 1 cm (uw hiel bv) op gelijke hoogte staat met de laatste verdediger.
Je gaat nog altijd situaties hebben waarbij 1 cm en een knieschijf of hiel zal beslissen over offside/onside, maar er gaat letterlijk niemand meer over zanikken dat de interpretatie van de technologie de sport kapot maakt.*
Volgens Wenger zouden hierdoor minder offsides en discussies moeten voorvallen, wat, als het klopt, alleen maar beter kan zijn voor de sport. Zowel qua tempo op het veld als voor belevenis naast het veld.
Al gaat dit natuurlijk wel een zware impact hebben op de speelstijl.
*Dat baseer ik op mijn eigen rationele kijk op de zaak.
Ik vind het gewoon klote, ik durf nog geen goal meer te vieren, want o wee er komt nog een var check :-/
De regels zijn dan ook anders in die situatie. De algemene regel stelt dat als het onbewust is, en het lichaam niet onnatuurlijk groter is gemaakt, het geen handspel is. Behalve wanneer er vanuit het handspel rechtstreeks een goal wordt gemaakt, dan is het altijd handspel. Bewust of niet, onnatuurlijk of niet.Daarnaast blijf ik vooral de handspel regels ergerlijk subjectief vinden dit EK. Toch al een paar matchen dat de verdediger de bal raakt met de hand en dat de VAR niks doet, en dan bij België Openda waarbij het dan wel hands is. Misschien ligt het aan mij, maar ik zie er geen eenduidigheid meer in
Zeker niet tegen.
Echter zal het pakweg één generatie duren, en dan zullen er weer evenveel offside gevallen zijn toch?
Iedereen speelt nu op deze manier op offside en zullen dit moeilijk nog afleren, zeker deze generatie, maar als dat er vroeg in zit, zal dit op termijn hetzelde worden als nu, enkel verleg je de lijn...
Enige mss, waar ik aan twijfel, is dat uitstappen als verdediger wel meer risico zal inhouden, omdat je de aanvaller verder "mag komen".
Dit mag en kan dan mijn inziens ook enkel maar toegepast worden met (deftige) technologie? Want voor lijnrechters wordt dit wel een pak moeilijker zo?
't was al zo'n gedoe voor doellijntechnologie.Bizarre uitspraak wel na gisteren zowat een perfecte wedstrijdleiding.Ik vind de arbitrage slechter dan ooit. En daar kunnen de arbiters zelf helemaal niks aan doen.
Zoals Van Basten en Lineker al zeiden, twee heren uit het common sense tijdperk: 'ridicuul' en 'bullshit decision'.
Technologie zal de geest van het spel nooit snappen.
Ik vind de goal van gisteren echt een non-discussie. Lullig dat je als België aan de verkeerde kant zit maar rechtvaardiger dan dit kan de techniek niet zijn.Inderdaad, is ene tijdelijke pleister voor het bloeden. Iedereen zal zijn speelstijl aanpassen en op het eind van de rit heb je weer dezelfde discussie of je lichaam er helemaal voor is of 1mm niet. Het is eigen aan het systeem waarbij lijnen regls bepalen, in tennis heb je hawkeye waar een bal soms in/uit is omdat hij 1mm de lijn (net niet) raakt. Wees al blij dat ze in voetbal de zijlijnen nog niet beginnen monitoren met zo'n technologie.'t was al zo'n gedoe voor doellijntechnologie.
Ik vind het gewoon klote, ik durf nog geen goal meer te vieren, want o wee er komt nog een var check :-/

Goed nieuws op dat vlak, FIFA is zwaar aan het pushen om de offside regel te wijzigen. In plaats van dat 1 cm voorbij de verdediger voldoende is om de goal af te keuren, zal het in de toekomst voldoende zijn om 1 cm achter de verdediger te houden. Het ganse lichaam mag dus voorbij de tegenstrever staan, zolang maar 1 cm (uw hiel bv) op gelijke hoogte staat met de laatste verdediger.
Maar graag dan eens wat voorbeelden met de technologie van het EK waar er 2 dezelfde situaties anders beoordeeld werden. Of waar duidelijk mee "gesjoemeld" werd. Ik ben benieuwd.