De frituur

Zonet een frites genuttigd bij bovenstaande.

Groot, stfvlsss, pikante tartare tartaar, ambiorix (of berenpoot), vuurvreter, colaatje

IMG_6881.jpeg

Laatst bewerkt:
Zondag avond eens iets anders genomen. Een bucket van Henny's. 2 ijskoude pilsen erbij. Een halve bicky van m'n dochter. Wat frieten. Chicken nuggets en enkele mini loempia's.

't Was redelijk veel moet ik zeggen. In die emmer zaten 16 stuks.

Vrijdag 10 veu de zessen. Fritje steken, ma das zeker datte...

1Un6ZDt.jpeg

Kleintje, viandel, mega grote brochette met satékruiden, kippets, stoofvleessaas en mayo....

Ik kan ni meer jong...

Laatst bewerkt:
Ja, lach er maar om, Sanity penguin, maar ik denk serieus dat copy&paste inbreuk maakt op het auteursrecht en dat overschrijven, wel mag.

Seg mannen... Ik wil hier niet de hollander uithangen maar de frituur is er aan´t over gaan qua prijzen eh. Saté op een jaar tijd van €4,5 naar €6. Burgers van €5 naar €7. Mexicano van €2,7 naar €3,9.

Ik wou daarnet een bestelling plaatsen van kleintje, curryworst, mexicano en drumstick en ik kwam aan €16,5. Ik vond dat er zo over dat ik de bestelling heb aangepast naar een kleintje met curryworst, ribster en basic burger (maar €4) en dit voor een totaal van €13,5.

Sorry, grote frietliefhebber hier. Maar als je bij die €16 nog een paar euro bij doet heb je een basic gerecht in een brasserie met frietjes erbij. STOP DE UITPERSING VAN DE FRITUURMINNAARS, MAXIMUMPRIJS VOOR DE FRITUUR!

T was 24 (en 10 cents voor het zakje) voor mijn bestelling hierboven. De brochette was 8,5 euro, maar t was wel eentje van 250 grammen. Ik heb er wel goed mee gegeten, maar beetje dempig nu. Prijzen zijn idd aan de stevige kant tegenwoordig...

Ik wou net komen posten met de vraag of iemand dit artikel kan delen. Heb zelf geen HLN+ 😅

Zit achter een betaalmuur

Kan dat wel delen (copy/paste) maar mag dat zomaar hier?

Geen idee.. maar overschrijven vast wel.

FYI
hier kopiëren, erachter vragen, "overschrijven" mag dus niet op ons forum hé. Wij krijgen ook niet graag last met de copyright agenten.

En wat de meestbesproken frituur van Vlaanderen: Frituur N°1 in Antwerpen? Pas vorige week kwam die (alweer) in het nieuws omdat de Nederlandse eigenaar eind dit jaar voor de strafrechter moet verschijnen. Volgens de fiscus zouden in Frituur N°1 minstens 30% van de frieten en frikandellen gedurende de boekjaren 2016-2022 in het zwart zijn verkocht. Waardoor over die periode een zwarte omzet van 1.567.707 euro zou zijn gedraaid.
Het is niet duidelijk of de Nederlander nog altijd eigenaar is van de frituur. Na wat zoeken in federale databanken blijkt de zaak tegenwoordig officieel op naam van een koppel uit het Kempense Wuustwezel te staan. Maar draaien doet N°1 blijkbaar nog steeds als een tierelier. Met tussen november 2022 en september 2024 zomaar even 1.304.945 euro brutomarge. Omdat de frituur zeven dagen op zeven én vaak tot het ochtendgloren open is, zijn echter ook de personeelskosten niet min: om het equivalent van 6,4 voltijdse jobs te betalen, dienden de eigenaars 658.163 euro aan bezoldigingen, sociale lasten en pensioenen op te hoesten. Al wachtte onderaan de frietketel nog steeds 420.046 euro nettowinst. Hoewel niet opgenomen in de officiële Trends-lijst mag ook N°1 dus nog steeds één van de best draaiende frituren van Vlaanderen worden genoemd.
Mijn hart bloedt dat dit voor veel toeristen hier de enige kennismaking is met de Belgische frietcultuur.

Terug
Bovenaan