De hopeloze zoektocht naar werk

Allemaal fiscale koterij die ontstaan is uit de hoge belastingsdruk op de werkgever. Wat heeft dat te maken met mensen geld geven om ontslag te nemen?
Of het nu een fiscale koterij is of een subsidiekoterij, het zijn koterijen. Op de kap zitten van mensen die gebruik maken van de premies/bonussen/toelages/whatever die er zijn is gewoon hypocriet als je zelf ook "geniet" van bepaalde premies.

Ik heb de woonbonus waar ik zeer graag gebruik van maak, bedrijfswagens, in het verleden renovatiepremies voor de vervanging/isolatie van ons dak, etc... Het enige waar ik van afblijf zijn de voordelen/toelages vanwege een zogezegd laag inkomen (bewust laag vanwege "de hoge belastingsdruk op inkomen"), geen haar op mijn hoofd om echter kritiek te geven aan iemand anders die gebruik maakt van voordelen die er zijn.

En al zeker niet als die persoon van een job bij Colruyt (die ze allicht binnen de paar dagen kunnen vullen) naar een knelpuntberoep wil gaan als Accountant. Wat de toekomst zal brengen is onzeker maar wat wel een feit is, is dat er nu zéér veel vraag is naar dat profiel. Dus het feit dat hij zich een jaar laat omscholen "op de kap" van de belastingbetaler, dat zal hij allicht ruimschoots goedmaken de laatste 20-25 jaar dat hij nog moet werken. Bereken eens de bijkomende stroom aan belastingen die hij zal genereren door het hogere loon? Dan is die 12.000 EUR "investering" gewoon peanuts.

Terug
Bovenaan