De hopeloze zoektocht naar werk

Toch raar hoe hoog de doorloop is in deze sectoren, toch raar hoe het komt dat sommige sectoren buitenlandse werkers nodig hebben. Toch raar hoeveel arbeidsongevallen er gebeuren in deze sectoren

Wat is het allemaal raar, niet
Geef ze het loon gelijk aan niet fysieke jobben en het verloop zal al veel minder zijn.

Toch raar hoe hoog de doorloop is in deze sectoren, toch raar hoe het komt dat sommige sectoren buitenlandse werkers nodig hebben. Toch raar hoeveel arbeidsongevallen er gebeuren in deze sectoren

Wat is het allemaal raar, niet
Let op dat je geen verrekking oploop van het uitrekken van uw argumenten.

Dat men buitenlandse werkkrachten nodig heeft of dat er arbeidsongevallen gebeuren doet niets af van het feit dat er wel degelijk mensen zijn die liever fysiek werk doen dan de godganse dag achter een telefoon te hangen.

Fysiek repetitieve jobs zijn erg belastend. Bvb rekken vullen, vrachtwagens laden/lossen. Ik ken vrij veel mensen die geopereerd zijn aan de gewrichten/pezen/spieren. Ze hopen dat dat dan de oplossing is, ze herbeginnen en hervallen. Dat eindigt meestal in een langdurig ziekteverlof.

De bedrijven in kwestie weten dat uiteraard ook maar ze gaan het in hun vacature natuurlijk niet vermelden dat de kans op uitval relevant is.

Het goede nieuws op dat vlak lijken mij de robots die er aan zitten te komen. Cfr https://www.agilityrobotics.com/. Deze robots gaan natuurlijk ook jobs inpikken. Niet iedereen zal omgeschoold worden tot robotbegeleider.

Fysiek repetitieve jobs zijn erg belastend. Bvb rekken vullen, vrachtwagens laden/lossen. Ik ken vrij veel mensen die geopereerd zijn aan de gewrichten/pezen/spieren. Ze hopen dat dat dan de oplossing is, ze herbeginnen en hervallen. Dat eindigt meestal in een langdurig ziekteverlof.

De bedrijven in kwestie weten dat uiteraard ook maar ze gaan het in hun vacature natuurlijk niet vermelden dat de kans op uitval relevant is.

Het goede nieuws op dat vlak lijken mij de robots die er aan zitten te komen. Cfr https://www.agilityrobotics.com/. Deze robots gaan natuurlijk ook jobs inpikken. Niet iedereen zal omgeschoold worden tot robotbegeleider.

Eindelijk iemand die het begrijpt.

1. Ik spreek uit ervaring omdat ik dit soort jobs zelf heb gedaan
2. Ik werk op een afdeling waar ik dagelijks het resultaat zie van dit soort jobs.

Let op dat je geen verrekking oploop van het uitrekken van uw argumenten.

Dat men buitenlandse werkkrachten nodig heeft of dat er arbeidsongevallen gebeuren doet niets af van het feit dat er wel degelijk mensen zijn die liever fysiek werk doen dan de godganse dag achter een telefoon te hangen.

En ja er zijn zeker mensen die graag fysiek werk verrichten maar fysiek werk is heel ruim. Rekken vullen in de carrefour is ook fysiek werk.

Ik had het over de vacature van laden/lossen dat is zwaar fysiek werk. Iemand die geen bureauwerk wilt doen die graag fysiek werk doet zal passen voor zwaar fysiek werk.

Ik geloof dat er hier op dit forum zelf iemand was die IT'er was en dan is overgeschakeld naar fysiek werk. Maar ik ben er zeker van dat het niet laden/lossen was.

Hoe dan ook dit soort vacatures zijn gewoon misleidend want ze weten goed genoeg als ze erbij schrijven hoe zwaar het werk echt is dat niemand ervoor zal gaan. Een werkgever zal nooit zeggen, bedankt peppe voor uwe rug kapot te werken voor mij, hier is een mooie bonus. Eens je op bent word je gewoon vervangen en zo blijft het maar verder gaan. Ik heb het met mijn eigen ogen veel te vaak gezien.

Terug
Bovenaan