De Mol 2025 - Aflevering 4

1 keer zitten smeken om de ander te overtuigen dat ze ó zo'n goed mens is, om dan meteen haar beloftes door het venster te smijten
2de keer meteen roepen dat ze toch heiliger is dan moeder theresa (wat meteen doorzien wordt)
vandaag gooit ze het dan over een andere boeg door gewoon te zeggen "ja ik prik die ballon, want we kunnen elkaar toch niet vertrouwen"

tjah, zo maakt ge u niet populair.
Mja, op de trein moesten de 2 laatste er onderling uitgeraken en ik denk dat elke kandidaat toch de inhoud van zijn/haar koffer had willen weten… Ik vond ook dat de andere daar heel weinig probeerde om Hilde te overtuigen om zelf tot bij Gilles te geraken, het enige wat zij zei was “ik geloof u niet” en Hilde deed er inderdaad alles aan om haar te overtuigen.

Ik vind het oprecht een van de meest vreselijke kandidaten die ze al gehad hebben van alle moderne seizoenen van De Mol, qua persoonlijkheid. Ik ben sws iemand die snel een klik heeft met iemand of niet, en persoonlijkheden best snel kan aanvoelen. En Hilde is by far iemand waar ik totaal niks van moet hebben. Ik vind ze enorm fake en eigenlijk ook helemaal niet sympathiek..
Ik moet eerlijk zijn dat ik voor de eerste keer in de laatste jaren vind dat het seizoen vrij zwak is (of overkomt). De kandidaten zitten daar mogelijks wel voor iets tussen.

Sarah = mol

Gilles vraagt aan Pedro waar de vrijstelling zit. Nadat Pedro de eerste keer de kist aanwijst zegt Gilles: "Mooi. Dat weten we dan weer"

Vind ik toch net iets te toevallig weer. Voor dat ze begonnen zei ik hier nog: Als ze hier toevallig die vrijstelling niet gaan vinden, gaat dat mijn verdenking van Sarah als mol enkel maar versterken.

Sarah = mol

Gilles vraagt aan Pedro waar de vrijstelling zit. Nadat Pedro de eerste keer de kist aanwijst zegt Gilles: "Mooi. Dat weten we dan weer"

Vind ik toch net iets te toevallig weer. Voor dat ze begonnen zei ik hier nog: Als ze hier toevallig die vrijstelling niet gaan vinden, gaat dat mijn verdenking van Sarah als mol enkel maar versterken.
Veranderde dit iets aan de opbrengst van de opdracht? Ik dacht dat het geld weg was vanaf dat ze de ballon kapot geprikt hadden.

Veranderde dit iets aan de opbrengst van de opdracht? Ik dacht dat het geld weg was vanaf dat ze de ballon kapot geprikt hadden.
Ja, tuurlijk. Als ze de vrijstelling konden raden dan wonnen ze de inzet (1.000 euro).

Als ze de ballon niet doorprikten kon er gewoon voor nog meer geld gespeeld worden met die ballonnen te verzamelen.

Sarah = mol

Maar dan wist ze toch nog altijd ni in welke van de andere 2 kisten die wél zat?

Sarah = mol

Sarah is de mol en reken maar dat Pedro de finale haalt gezien Sarah hem zogezegd verdenkt, met weer een absolute drogreden vandaag. De mol wil helemaal niet in die vrijstellingpositie zitten, gezien die zo het spel niet kan beïnvloeden.

Het is ook veel logischer dat Sarah of Hilde die velcro geplakt heeft dan een andere mol.

Maar dan wist ze toch nog altijd ni in welke van de andere 2 kisten die wél zat?
Dat kan Gilles gemakkelijk verklappen door een afgesproken woord op de eerste, tweede of derde plek in een zin te zetten. Dat is al vaker gebeurd.

Ik moet eerlijk zijn dat ik voor de eerste keer in de laatste jaren vind dat het seizoen vrij zwak is (of overkomt). De kandidaten zitten daar mogelijks wel voor iets tussen.
Daar valt wellicht wel iets over te zeggen, ja. Zit niet echt een memorabel iemand bij tot nu toe.

Het mollen begint mij toch iets te veel scripted te worden met die molkoffer. De mol voert gewoon de opdrachten van de regie uit.
Wat gaan ze ons nu nog laten zien in die extra aflevering, we weten toch al waar er gemold werd.
Ik blijf erbij, laat de mol eens gewoon improviseren en geef hem een duidelijke incentive.

ik blijf bij Sarah, mol wil toch aan die koffers bij Pedro geraken om die 1000 euro eruit te halen, wat ze perfect deed

Het mollen begint mij toch iets te veel scripted te worden met die molkoffer. De mol voert gewoon de opdrachten van de regie uit.
Wat gaan ze ons nu nog laten zien in die extra aflevering, we weten toch al waar er gemold werd.
Ik blijf erbij, laat de mol eens gewoon improviseren en geef hem een duidelijke incentive.
Ze doen toch uitschijnen dat de mol zelf mag kiezen (op voorhand dan) hoe hij/zij gaat mollen en wat hij/zij mee wilt nemen in de koffer?
Lijkt me toch niet zomaar uitvoeren wat de regie wilt?

Ze doen toch uitschijnen dat de mol zelf mag kiezen (op voorhand dan) hoe hij/zij gaat mollen en wat hij/zij mee wilt nemen in de koffer?
Lijkt me toch niet zomaar uitvoeren wat de regie wilt?
De regie heeft toch al op voorhand bepaald waar en hoe hij kan mollen. Nee, ik vind het niet spontaan meer. Ik geniet meer van de mooie beelden van Thailand dan van het spel.

De regie heeft toch al op voorhand bepaald waar en hoe hij kan mollen. Nee, ik vind het niet spontaan meer. Ik geniet meer van de mooie beelden van Thailand dan van het spel.
Nu is het wel extreem, maar ik heb dat gevoel al paar jaar. Dat een mol gebriefd wordt van "morgen gaan we dit of dat..." daar kan ik nog in komen. Maar hoeveel opdrachten hebben we tegenwoordig niet waar in de compilatie aflevering dan blijkt dat de mol al maanden op voorhand aan het oefenen is?

Nu is het wel extreem, maar ik heb dat gevoel al paar jaar. Dat een mol gebriefd wordt van "morgen gaan we dit of dat..." daar kan ik nog in komen. Maar hoeveel opdrachten hebben we tegenwoordig niet waar in de compilatie aflevering dan blijkt dat de mol al maanden op voorhand aan het oefenen is?
Dat is toch niet enkel de laatste paar jaar? Ik kan me de duikproef tijdens het seizoen van Eline nog goed herinneren waarin Eline langs alle kanten geholpen werd door de crew om onder water te saboteren (maar toch faalde) en ook uitgelegd werd dat ze dit maanden op voorhand serieus geoefend hadden.

De meeste van de kandidaten gaan ook eigen succes en maken de taak van de mol zo nog eenvoudiger.

Zou het leuke tv opleveren als de mol niets op voorhand weet?

De meeste van de kandidaten gaan ook eigen succes en maken de taak van de mol zo nog eenvoudiger.

Zou het leuke tv opleveren als de mol niets op voorhand weet?
Dit tbh

Kijk naar het seizoen met Elizabeth als mol. Dat was het seizoen waar de mol pas in de eerste aflevering uitgekozen werd. Het was nog leuke tv, maar er was een duidelijk verschil tussen wat de mol kon saboteren vs een mol die al kon oefenen op voorhand (zie bv. Lennert, die heeft serieus geoefend).

Ik denk dat veel mensen niet goed lijken te beseffen dat de mol geen jarenlange training in stiekem gedoe of sabotage heeft, en bovendien vaak omringd is door andere kandidaten. Zonder hulp van de regie zou dit spel niet werken, punt.

En het feit dat andere kandidaten gewoon bewust mollen om zichzelf verdacht te maken.
‘Egypte’, serieus :unsure:

De proeven zijn ook maar meh. Ballonnetjes prikken of roeien. Allez. Ge zit daar in Thailand met Songkran. Veel hebben we daar niet van mee gekregen. Waar zijn de waterpistolen. Volgende week uit een vliegtuig springen. Dat kan hier in Zwartberg ook.

Terug
Bovenaan