De Mol 2025 - Aflevering 4

Nee, mensen maken fouten en niet iedereen kent elke stad en soms onder druk flapt iemand er een land uit ipv een stad. Niet alles is 'BeWuSt MoLlEn'. Zeer irritante retoriek :shy:
En het feit dat andere kandidaten gewoon bewust mollen om zichzelf verdacht te maken.
‘Egypte’, serieus :unsure:

De proeven zijn ook maar meh. Ballonnetjes prikken of roeien. Allez. Ge zit daar in Thailand met Songkran. Waar zijn de waterpistolen. Volgende week uit een vliegtuig springen. Dat kan hier in Zwartberg ook.
Zeer eens! Vind het ook maar saaie proeven. Valt toch een pak meer uit die locatie te halen, de beelden zijn alleszins wel schitterend gemaakt weeral.
Ook het 'blufspel' vorige aflevering was maar meh. Kijk daar normaal altijd hard naar uit, maar hier was het eigenlijk gewoon normaal dat iedereen die een pasvraag had zou liegen, er is geen counterincentive (behalve mss een verwaarloosbaar bedrag in de groepspot). Jammer..

Songkran is wel niet juist. Dat gebeurt nu in april denk ik, en de opnames zijn uiteraard al een tijdje achter de rug.

Laat ons ook gewoon eerlijk zijn, doe die proeven zonder mol met een groep collega's op een teambuilding, en de helft mislukt ook. Je hebt echt niet altijd een saboteur nodig om proeven te doen falen, mensen zijn vaak gewoon lomp. Zeker onder druk.

Speel eens wat co-op spellen met een niet-geoefende groep, als saboteur kan je de helft van de tijd gewoon achterover leunen want de groep maakt het zelf onmogelijk om te winnen.

Zeer eens! Vind het ook maar saaie proeven. Valt toch een pak meer uit die locatie te halen, de beelden zijn alleszins wel schitterend gemaakt weeral.
Ook het 'blufspel' vorige aflevering was maar meh. Kijk daar normaal altijd hard naar uit, maar hier was het eigenlijk gewoon normaal dat iedereen die een pasvraag had zou liegen, er is geen counterincentive (behalve mss een verwaarloosbaar bedrag in de groepspot). Jammer..

Songkran is wel niet juist. Dat gebeurt nu in april denk ik, en de opnames zijn uiteraard al een tijdje achter de rug.

Ah t was Loy Krathong zeker ? Excuses :) nu bon, daar hadden ze toch ook iets rond kunnen doen.

Dit tbh

Kijk naar het seizoen met Elizabeth als mol. Dat was het seizoen waar de mol pas in de eerste aflevering uitgekozen werd. Het was nog leuke tv, maar er was een duidelijk verschil tussen wat de mol kon saboteren vs een mol die al kon oefenen op voorhand (zie bv. Lennert, die heeft serieus geoefend).

Ik denk dat veel mensen niet goed lijken te beseffen dat de mol geen jarenlange training in stiekem gedoe of sabotage heeft, en bovendien vaak omringd is door andere kandidaten. Zonder hulp van de regie zou dit spel niet werken, punt.
Maar wat is dan nog het hele opzet van de 'mol'?
Laat ons ook gewoon eerlijk zijn, doe die proeven zonder mol met een groep collega's op een teambuilding, en de helft mislukt ook. Je hebt echt niet altijd een saboteur nodig om proeven te doen falen, mensen zijn vaak gewoon lomp. Zeker onder druk.

Speel eens wat co-op spellen met een niet-geoefende groep, als saboteur kan je de helft van de tijd gewoon achterover leunen want de groep maakt het zelf onmogelijk om te winnen.

De opdrachten wat minder complex maken zou misschien al helpen.

Met de complexiteit van de oefeningen zit het wel snor hé, da's een aantal seizoenen een probleem geweest, maar dan spreken we al van ettelijke jaren geleden. Seizoen 8 in Griekenland was het hoogtepunt van de complexe opdrachten (zie bvb die proef met het labyrint toen), in de seizoenen daarna is het veel simpeler geworden.

Ik vind het met momenten zelfs net té simpel geworden. Een groot deel van de proeven zijn niet meer dan spelletjes uit de jeugdbeweging hé. I

Het is inderdaad moeilijk om de balans te vinden. Bij van die opdrachten waarbij het team in groepen gedeeld wordt die elk een deel van de opdracht moeten uitvoeren waarbij het falen van één groep al kan leiden tot verlies hoeft een mol eigenlijk bijna niets te doen. Er zitten ook steeds meer opdrachten in waarbij voor eigen gewin kan worden gegaan.

Ik zou veel liever meer opdrachten zien waarbij de gehele groep echt moet samenwerken om iets te bereiken en de mol serieus uit zijn pijp moet komen om de situatie naar zijn hand te zetten of zaken te gaan manipuleren. Ze hebben jaarlijks massaal veel kandidaten, je kan daar echt wel sluwe gewiekste personen uit selecteren die hiertoe in staat zijn.

Het is inderdaad moeilijk om de balans te vinden. Bij van die opdrachten waarbij het team in groepen gedeeld wordt die elk een deel van de opdracht moeten uitvoeren waarbij het falen van één groep al kan leiden tot verlies hoeft een mol eigenlijk bijna niets te doen.
Dit is al wel beter tov een paar jaar geleden. Nu kan je met veel opdrachten onderweg al geld verdienen.

Was die toeter op de boot er bijverzonnen omdat ze geen voorsprong kregen? Of heb ik dat gemist tijdens de eerste briefing?

Was die toeter op de boot er bijverzonnen omdat ze geen voorsprong kregen? Of heb ik dat gemist tijdens de eerste briefing?
Was de regel dat ze enkel mochten blazen als ze niet op kop lagen, want ik snapte niet dat ze niet echt direct bliezen. Hoe langer de tegenstand met minder man moest roeien, hoe vervelender voor hen. 4000 euro was toch sowieso onhaalbaar met 5 ongeoefende roeiers (en mogelijke mol) aan boord.

Was de regel dat ze enkel mochten blazen als ze niet op kop lagen, want ik snapte niet dat ze niet echt direct bliezen. Hoe langer de tegenstand met minder man moest roeien, hoe vervelender voor hen. 4000 euro was toch sowieso onhaalbaar met 5 ongeoefende roeiers (en mogelijke mol) aan boord.
Dat snapte ik ook niet... Ze wisten toch 100% dat ze kansloos waren zonder het toeteren? Dus als je dan toch al minstens één keer moét toeteren om kans te maken, dan toeter je gewoon zo snel mogelijk, dus idd: meteen van bij de start.

Velen die Sarah verdenken, maar ik zou als mol dan toch eerder in het roei team willen zitten dan bij de dansers. Meer geld potentieel te verliezen daar.. (ik schrijf ze wel niet volledig af als potentiele mol)

Ik heb momenteel nog steeds Pedro als hoofdverdachte. Zit weer op goeie plaatsen. Hij kan wat uit de maat gaan kloppen om zo de voorsprong te verminderen.
In de 2de proef, zou je kunnen zeggen dat hij daar als "mol" op de slechtste plaats zit en dat je als mol liever tussen de kandidaten staat, maar ik zou zeggen dat dat net een ideale positie is om met goed te liegen de keuzes vd 2 andere te sturen. (de kisten geeft me wat Monty Hall vibes)

Als je als mol tussen de 5 andere daar staat, moet je nog steeds de snelste kunnen zijn om die ballon te doorprikken (of hopen dat je teammate dat is) maar dat is een risico en geen garantie dus dat je daar naar de schatkamer doorgaat.
Michele heeft het daar lichtjes voor zichzelf "verbrod" door 1) al met haar voet al naar voor te gaan staan 2) nog voor Gilles eigenlijk het signaal gaf al naar voor te gaan. Enkel Els was dus razendsnel waardoor Sarah dan ook doorkon, had Els niet zo snel geweest had het er mss anders kunnen uitzien. Tenzij dat dit met voorbedachte raden was van Michele om de andere zo aan te sporen om nu toch te gaan prikken ipv voor meer geld te gaan. Maar dan kon ze dat al eerder hebben gedaan, verder zou ze zo het schatkamer gedeelte dan uit handen geven, wat me dan ook weer niet optimaal lijkt.
Zelfde voor Sarah, als "mol" zou je ook zo snel mogelijk kunnen prikken en als excuus is het gewoon "awel ja pasvragen duh", maar toch deed ze dat niet en speelden ze een 2de ronde voor meer geld. Als mol zou je hier zo snel mogelijk willen prikken om met zo weinig mogelijk geld naar de schatkamer te kunnen gaan.

De proeven zijn ook maar meh. Ballonnetjes prikken of roeien. Allez. Ge zit daar in Thailand met Songkran. Veel hebben we daar niet van mee gekregen. Waar zijn de waterpistolen. Volgende week uit een vliegtuig springen. Dat kan hier in Zwartberg ook.
Ze zijn idd "anders", maar zelf vind ik dat nu niet erg, want in de voorgaande seizoenen begreep ik de proeven vaak slecht. Nu zijn de opdrachten een pak simpeler - in theorie, uiteraard - en dat maakt het voor mij een aangenamere kijkervaring. Natuurlijk is dit heel persoonlijk.

Zeer eens! Vind het ook maar saaie proeven. Valt toch een pak meer uit die locatie te halen,
Ondanks het een ruïne is, gaat de bevolking het niet appreciëren dat je daarop klimt of in begeeft en per ongeluk iets kapot maakt.
Meer dan op het gras iets doen, is niet mogelijk en het is en blijft tv, ze schieten de mooie plaatjes met reden => toerisme.

Wat zou de lokale bevolking denken over het prijzengeld dat de Belgen kunnen verdienen?
Als je een papiertje ziet met 500€ of er wordt gesproken over duizend euro (zoveel verschil met 'thousand' is dat niet), dan moet dat toch wringen?

@kay-gell dat moet jij toch weten?

Het is alleszins op zijn minst in de buurt.
Zowel de mol als kickboxer zijn daar opgenomen, maar sla me dood of het nu net die tempellocatie is.
Ligt ook allemaal op wandelafstand van elkaar (tegen elkaar) dus ja het is die locatie, maar of het nu exact tot op de meter daar is durf ik niet te zeggen.

Die molkoffer is toch ook niet echt mijn ding. Lijkt inderdaad meer van de regie te komen dan van de mol zelf. Als kandidaat ook gewoon niks tegen te beginnen om daarna te horen "aha kijk eens hoe goed onze mol u weer heeft liggen gehad".

Velen die Sarah verdenken, maar ik zou als mol dan toch eerder in het roei team willen zitten dan bij de dansers. Meer geld potentieel te verliezen daar.. (ik schrijf ze wel niet volledig af als potentiele mol)

Ik heb momenteel nog steeds Pedro als hoofdverdachte. Zit weer op goeie plaatsen. Hij kan wat uit de maat gaan kloppen om zo de voorsprong te verminderen.
In de 2de proef, zou je kunnen zeggen dat hij daar als "mol" op de slechtste plaats zit en dat je als mol liever tussen de kandidaten staat, maar ik zou zeggen dat dat net een ideale positie is om met goed te liegen de keuzes vd 2 andere te sturen. (de kisten geeft me wat Monty Hall vibes)
Je redenering is nogal vreemd vind ik.

Sarah zou beter bij de dansers zitten als mol, maar Pedro is jouw hoofdverdachte omdat hij op de goeie plaatsen zit. Mag ik vragen wat er goed is aan zijn positie bij de schatkisten? Werkelijk niks. Hij heeft daar als mol 0,0 invloed op alles wat geld te maken heeft en moet hopen dat de twee kandidaten twee maal fout gokken. Alleen al die proef bevestigt voor mij dat Pedro geen mol is, want als mol ga je daar gewoon niet zitten.

Je hebt overigens wel een punt dat er potentieel meer geld te verliezen valt bij de roeiers, daar heb ik ook al aan gedacht, maar bij de dansers zitten als mol geeft je wel 100% garantie dat je onopgemerkt geld kan doen verliezen.

Terug
Bovenaan