De Mol 2025 - Aflevering 4

zij was de mol niet he. voor sommigen was ze misschien de hoofdverdachte, voor anderen helemaal niet.
wat voor de éne molgedrag is, is voor de andere gewoon een fout maken. en andere kandidaten mollen ook.
Volgens de poll na die aflevering was ze toen hoofdverdachte dus ja. Waarom anders een poll houden als je er bij de exit niet eens op terug komt.
Enkel die heli en de molkoffer-beslissing werd aangehaald maar dat was net geen molgedrag want op dag 1 wil iedereen zich veilig stellen.

Pedro zit op alle plaatsen dat de mol zou moeten zitten.
Alleen legt de montage het er zo dik op dat ik het moeilijk kan geloven.
Al goed dat Els er uit ligt. Dat is toch 1 van de 3 geëlimineerd.
Ik heb ook tot nu blijven volharden dat Pedro de mol was maar na deze aflevering ben ik terug beginnen twijfelen. Kan mij moeilijk inbeelden dat ge als mol de schatbewaarder zou willen zijn, want uw invloed op het spel is daar toch echt wel nihil. Of ge moet weer met dubbele bodems beginnen denken natuurlijk.

In die zin denk ik dan eerder dat Sarah een goede mol zou zijn, inderdaad in combinatie met Gilles die dan via codewoorden aangeeft in welke koffer de vrijstelling zit zodat ge daar van weg kunt sturen.

Ik heb ook tot nu blijven volharden dat Pedro de mol was maar na deze aflevering ben ik terug beginnen twijfelen. Kan mij moeilijk inbeelden dat ge als mol de schatbewaarder zou willen zijn, want uw invloed op het spel is daar toch echt wel nihil. Of ge moet weer met dubbele bodems beginnen denken natuurlijk.

In die zin denk ik dan eerder dat Sarah een goede mol zou zijn, inderdaad in combinatie met Gilles die dan via codewoorden aangeeft in welke koffer de vrijstelling zit zodat ge daar van weg kunt sturen.

Ik heb ook al mijn geld op sarah gezet maar op 1 of andere manier blijft hij toch ook maar op goede of 2de keus goede plaatsen zitten.
Bij het roeien moest je bv bij de trommel zitten.

Maar dan nog geldt dit ook voor alle andere kandidaten die alles uit de kast zouden halen om de vrijstelling te bemachtigen. Dus als mol heb je letterlijk 0% meerwaarde om voor schatbewaarder te kiezen. Pedro sluit ik dus al volledig uit (of ik ben wel héél benieuwd naar de extra aflevering waarin zijn keuze bij deze proef uit de doeken gedaan wordt, want dat slaat momenteel nergens op...)

Kans is wel heel groot dat Sarah en Pedro in de finale zitten. Je moet er de afgelopen seizoenen maar eens op letten. De personen waar de grootste focus op is en die als 'karakter/persoon' het best en meest uitgewerkt zijn zoals een personage in een film, die komen ook het verst. Daarmee ook dat ik voor de aflevering van gisteren al gecalled had dat Els er uit lag. Daar lag buiten de eerste aflevering heel weinig focus nog op in de voorbije afleveringen.

Aan de andere kant blijft de mol de eerste 3-4 afleveringen lange tijd uit de focus zoals Senne vorig seizoen. Die wordt pas vanaf de laatste 3-4 afleveringen iets nadrukkelijker in beeld gebracht (logisch ook met minder deelnemers).

Dees is echt standaard elk seizoen zo.

Als we dit door trekken naar dit seizoen dan zie ik Sarah en Pedro in de finale samen met de mol. Mijn mol is op dit moment nog steeds Michèle dus ik vermoed die drie in de finale waarbij Pedro de finale wint. Ik gok dan ook volgende aflevering Alexy eruit (tenzij hij de mol toch zou zijn), de aflevering erna Nimrod en daarna Hilde net voor de finale.

Het bovenstaande is zeker het geval en gewoon volgens mij het juiste om te doen in een tv-programma: want het leeuwendeel van de mensen zitten niet op forums en analyseren van alles als hierboven.
(Met bovenstaande in het achterhoofd moet je maar eens naar Beast Games kijken)

Zoals elk jaar probeer ik niet te veel te analyseren want het programma moet zo gemonteerd worden dat je het niet weet als kijker.

Het is moeilijk om te blijven vernieuwen, die molkoffer is een gimmick. Hetgene dat echt verandert is, is hoe strategisch kandidaten nu spelen: het accepteren dat niet iedereen zijn best altijd doet of voor eigen succes gaan.
Vroeger ging het meer om het geld, nu nog juist om lang in het spel te blijven…

Welk molgedrag eigenlijk? Kan zijn dat ik iets mis, maar heeft daar toch nergens openlijk dingen liggen saboteren of zo. Snapte dus ook niet goed hoe die ineens hoofdverdachte nummer 1 was bij kijkende Vlaanderen.
Ik snap ook niet dat die verdacht werd. Ze kon na die treinproef in aflevering 2 de mol niet zijn zoals ik in dat topic al had gezegd. Ze had namelijk niet de kans om haar koffer te wisselen en we wisten dat er geen €1000 kon in gezeten hebben. Één plus één is bij mijn weten nog altijd twee. 🤷‍♂️

Vroeger ging het meer om het geld, nu nog juist om lang in het spel te blijven…
Ik vraag me altijd af over welke "vroeger" jullie het precies hebben. Het allereerste seizoen van de reboot is gewonnen door Kathy, de godmother van spelen voor te winnen en van bewust als kandidaat proeven saboteren om de andere kandidaten op een dwaalspoor te zetten. Gilles, de mol toen, had dubbel zoveel geld voor de groepspot opgebracht als zij.

Ik vraag me altijd af over welke "vroeger" jullie het precies hebben. Het allereerste seizoen van de reboot is gewonnen door Kathy, de godmother van spelen voor te winnen en van bewust als kandidaat proeven saboteren om de andere kandidaten op een dwaalspoor te zetten. Gilles, de mol toen, had dubbel zoveel geld voor de groepspot opgebracht als zij.
Van de finalisten van de reboots waren Hanne, Davy, Lloyd wel kandidaten die alles voor het geld deden en bij de overige kandidaten die ver geraakt zijn, had je ook nog Stijn (2016) en Sam (2017). Verder had je inderdaad ook mensen als Baha en Kathy die niet voor het geld gingen, Annelies die de helft van de proeven niet kon en mensen als Joke (en Robin ook?) die niet actief voor geld leken te gaan.

De aard van de opdrachten is ook wel zo dat je nu gemakkelijker kiest om niet voluit voor het geld te gaan. Met alle respect, vroeger was het €5000 of een vrijstelling en iedereen slaapt op de grond. Met hoe het nu zit, zou ik ook gemakkelijker voor voordelen gaan. Die extra balletjes bij de trekking zou ik bv. laten schieten, maar de inhoud van m'n koffer in de trein of de vrijstelling zou ik wel willen.

Dat jullie dat nog allemaal weten :D Ik ben al vergeten wie er aan het begin van dit seizoen is uit gevlogen bij wijze van spreken, laat staan dat ik nog zou weten wie er in het seizoen van 2016 wel/niet voor de prijzenpot ging.

Voor mij is Michèle toch de hoofdverdachte nu. Ik vond zelfs dat het hard begon op te vallen, maar aangezien er hier toch weinig haar naam laten vallen zit ik misschien gewoon in een tunnel.

Voor mij is Michèle toch de hoofdverdachte nu. Ik vond zelfs dat het hard begon op te vallen, maar aangezien er hier toch weinig haar naam laten vallen zit ik misschien gewoon in een tunnel.
Voor mij matcht dat niet met hoe ze deed in de container in de eerste aflevering. Volgens mij zei ze daar toen het nieuws kwam dat er al een andere container open was "fuck", waardoor de teller weer naar omlaag ging - terwijl ze in de plek gewoon aan haar neus moest komen om voort te kunnen. Tenzij ze die proef heeft aangevangen met het idee van in de eerste proef helemaal niets te doen om haar meteen onverdacht te maken, maar de meeste mollen willen zoveel mogelijk meedoen en betrokken zijn, dus dat zou atypisch mollengedrag zijn.

Bij de proef met de roeiers stuurt ze uiteindelijk aan op een foute keuze, maar daar had je makkelijk als mol er voor kunnen zorgen dat er nog veel meer lost in translation zou gegaan zijn.

Voor mij matcht dat niet met hoe ze deed in de container in de eerste aflevering. Volgens mij zei ze daar toen het nieuws kwam dat er al een andere container open was "fuck", waardoor de teller weer naar omlaag ging - terwijl ze in de plek gewoon aan haar neus moest komen om voort te kunnen. Tenzij ze die proef heeft aangevangen met het idee van in de eerste proef helemaal niets te doen om haar meteen onverdacht te maken, maar de meeste mollen willen zoveel mogelijk meedoen en betrokken zijn, dus dat zou atypisch mollengedrag zijn.

Bij de proef met de roeiers stuurt ze uiteindelijk aan op een foute keuze, maar daar had je makkelijk als mol er voor kunnen zorgen dat er nog veel meer lost in translation zou gegaan zijn.
Jep, ze hadden 3(!) roeiers goed en bij de vierde was de vertaling ook relatief oké. In die situatie zou je als mol al niet mogen komen.

Bij mij dus ook niet. En dat is eigenlijk het enige wat mij ervan weerhoudt om haar te echt te verdenken als mol, want sommige theorieën over haar als vind ik nochtans erg sterk en overtuigend. Ik geloof echter nooit dat de mol zich daar buitenspel laat zetten. Of ze moet het daar gigantisch hard hebben verkloot, maar zelfs dat vind ik toch vrij onwaarschijnlijk. Ze had de makkelijkste container om te kunnen manipuleren, gewoon een paar keer aan je neus komen en je bent buiten. En niemand zou het door hebben gehad.

Dat is een beetje wat ik bedoel: mensen begonnen jaar na jaar meer op die manier te spelen, omdat iedereen waar het te dik opligt dat ze voor het geld/groep gaan er snel uitliggen.
In de eerste jaren werd daar nog heel verontwaardigd over gedaan, nu is het eerder goed gespeeld, ik zou hetzelfde doen.

Van de finalisten van de reboots waren Hanne, Davy, Lloyd wel kandidaten die alles voor het geld deden en bij de overige kandidaten die ver geraakt zijn, had je ook nog Stijn (2016) en Sam (2017). Verder had je inderdaad ook mensen als Baha en Kathy die niet voor het geld gingen, Annelies die de helft van de proeven niet kon en mensen als Joke (en Robin ook?) die niet actief voor geld leken te gaan.
Of de uitspraak van Bas toen Elisabeth in de tunnels zat: a la zo gaan we niets verdienen met de mol die rustig kan saboteren.
De aard van de opdrachten is ook wel zo dat je nu gemakkelijker kiest om niet voluit voor het geld te gaan. Met alle respect, vroeger was het €5000 of een vrijstelling en iedereen slaapt op de grond. Met hoe het nu zit, zou ik ook gemakkelijker voor voordelen gaan. Die extra balletjes bij de trekking zou ik bv. laten schieten, maar de inhoud van m'n koffer in de trein of de vrijstelling zou ik wel willen.
Dit was ik al helemaal vergeten, maar in mijn herinnering was het idd veel impactvoller en opdrachten ook meer alles of niets.
Ik denk dat die elementen wegvallen omdat anders de follow the money theorie gewoon heel snel naar de mol leidde.

Ze moeten de bedragen ook gewoon es verhogen. De gewonnen pot in de eerste 3 seizoenen was rond de 25-30k. We zijn nu 25 jaar verder en de pot ligt zelfs eerder lager dan hoger. Voor één van de populairste programma's van vlaanderen mag de pot toch wel iets hoger liggen dan 20k zekers? Ni moeilijk dat er ook niemand voor het geld gaat.

Niet dat opeens iedereen voor het geld gaat gaan, maar als alle bedragen eens x2 gaan, is er toch net iets meer incentive om er voor te gaan.

Ze moeten de bedragen ook gewoon es verhogen. De gewonnen pot in de eerste 3 seizoenen was rond de 25-30k. We zijn nu 25 jaar verder en de pot ligt zelfs eerder lager dan hoger. Voor één van de populairste programma's van vlaanderen mag de pot toch wel iets hoger liggen dan 20k zekers? Ni moeilijk dat er ook niemand voor het geld gaat.

Niet dat opeens iedereen voor het geld gaat gaan, maar als alle bedragen eens x2 gaan, is er toch net iets meer incentive om er voor te gaan.
Maar je bent niets met meer geld in de pot als je niet wint hé.

Was het Michéle die samen met Els bij Pedro en zijn vrijstelling zat?

Ik wou de aflevering online bekijken voor dit stukske maar veel te veel en te lange rotzooi aan advertenties vooraleer ik de episode effectief kan bekijken...

Was het Michéle die samen met Els bij Pedro en zijn vrijstelling zat?

Ik wou de aflevering online bekijken voor dit stukske maar veel te veel en te lange rotzooi aan advertenties vooraleer ik de episode effectief kan bekijken...
Het waren Sarah en Els

Terug
Bovenaan