De Rechtbank

Inderdaad triestig. Gewoon die man willen terugpakken.

Van die huurder was ook wel straf. Even de man zijn appartement verhuren terwijl hij weg is. Goed dat de rechter streng was tegen de verhuurders.

Ik was echt met plaatsvervangende schaamte aan het kijken naar dat voorval. Ongelofelijk eigenlijk. Dat moet één van de belachelijkste dinges zijn die ik al zien passeren heb in De Rechtbank. Zonder discriminerend te willen zijn, maar het verbaast me niet dat het om een oude man ging. Een boom die er al tientallen jaren staat en opeens hangen er takken te laag, sja. Triest.

Chapeau aan die rechter dat die zich zo neutraal heeft kunnen houden, want ik denk dat die ook serieus het zijne er van denkt.
Vind het straf dat de rechter niet echt iets zei van het feit dat die oude pee de vogels van de gebuur had neergeknald? :unsure:

Ik vond de uitspraak van de man die in een fietsstraat een fietsster aanreed wel erg straf. Gewoon 40 EUR boete en een rijverbod van 14 dagen? Hij mag daar niet inhalen en rijdt bij dat manoeuvre dat hij niet mag uitvoeren ook nog eens een fietsster aan. Ik vind dat die er dus echt wel goedkoop en makkelijk vanaf komt.
Er zijn geen gewonden gevallen, maar hij heeft - met zijn spiegel - dus wel het hand van die fietser geraakt. Voor 't zelfde geld lig je dan als fietser onderuit.
Ik vind dit gewoon een veel zwaarder vergrijp dan ergens waar je 70 km/h mag rijden 90 km/h te rijden

Ik vond de uitspraak van de man die in een fietsstraat een fietsster aanreed wel erg straf. Gewoon 40 EUR boete en een rijverbod van 14 dagen? Hij mag daar niet inhalen en rijdt bij dat manoeuvre dat hij niet mag uitvoeren ook nog eens een fietsster aan. Ik vind dat die er dus echt wel goedkoop en makkelijk vanaf komt.
Er zijn geen gewonden gevallen, maar hij heeft - met zijn spiegel - dus wel het hand van die fietser geraakt. Voor 't zelfde geld lig je dan als fietser onderuit.
Ik vind dit gewoon een veel zwaarder vergrijp dan ergens waar je 70 km/h mag rijden 90 km/h te rijden
Ik vind dat wel meevallen tbh. Zijn wel enkele verzachtende omstandigheden die in zijn voordeel spraken. Plus hij moet zich wel onderwerpen aan een psychologisch onderzoek. Mevrouw had geen verwondingen, meneer had een blanco strafblad en was zich bewust van de feiten en ontkende ze ook niet. Dat heeft de rechter duidelijk meegenomen in zijn uitspraak. Al bij al vind ik die straf nog wel in de mate van het mogelijke.

Trouwens dat verhaal van die kerel in dat rusthuis, wtf zeg.

En die jongeren van dat lockdownfeest. De procureur vorderde een gevangenisstraf van 2 maand voor de organisator(?) en uiteindelijk moet niemand naar de gevangenis. Maar de rechter ging er wel zwaar aan tillen zei ze. :wtf: Best wel funny dat iedereen daar verkondigde dat ze niet wisten met hoeveel man ze gingen zijn en dan de allerlaatste die zegt dat iedereen heel goed wist hoeveel mensen er aanwezig gingen zijn. :laugh:

Niet vergeten dat die mens geen 40€ maar 40 * 8 + nog ne hoop extra's moet betalen. De "normale" boete voor inhalen in een fietsstraat is 58€.

Net de aflevering gezien en die moet dus ook een psychologische test ondergaan
Geen idee hoe streng die zijn. Al ben ik wel een voorstander van testen om de 5 jaar.

Die gast van 29 heel op het einde. What de fuck was dat? Die is daar dus random een kamer binnen gegaan in een rusthuis en is daar een vrouw van 88 beginnen betasten en uitkleden? Als kers op de taart heeft hij ze dan ook nog een pamper aangedaan? Het zal maar keer u bomma geweest zijn e. Die zat daar dan ook zo casual bij die onderzoeksrechter van ja, kan gebeuren he!

Die gast van 29 heel op het einde. What de fuck was dat? Die is daar dus random een kamer binnen gegaan in een rusthuis en is daar een vrouw van 88 beginnen betasten en uitkleden? Als kers op de taart heeft hij ze dan ook nog een pamper aangedaan? Het zal maar keer u bomma geweest zijn e. Die zat daar dan ook zo casual bij die onderzoeksrechter van ja, kan gebeuren he!
Hoe ik het had begrepen was dat onder invloed van drank, drugs en pillen. Nooit een goeie combo natuurlijk.

Aflevering van gisteren:

Jonge Nederlandse kerels, ergens laag op de hiërarchie van een drugsbende, die in Aarschot gepakt waren met drugs aan boord van hun wagen en verklaarden dat ze eigenlijk in Antwerpen moesten zijn. Wat een bende idioten was dat? En zo slecht gekleed, veel van die kleine criminelen lopen er toch maar sjofel bij.

Dan was er nog een opmerkelijke zaak van twee, zeer goed geklede (zeldzaam in de rechtbank) heren die een huurgeschil voor de vrederechter brachten. Bleek een huurder al jaren geen huur te hebben betaald en wou de verhuurder enkel het laatste jaar verhalen. Die huisbaas leek wel een ca va kerel te zijn.

En dan bij de aftiteling: man schond zijn voorwaarden 2 weken later :laugh:

Dat was nu echt eens het cliché van een leegloper. Letterlijk op elk van vlak in zijn leven er een puinhoop van gemaakt. Waarom investeren we eigenlijk nog resources van de maatschappij in zo iemand. Eigenlijk gewoon in de kerker gooien voor 10 jaar zodat hij eens goed kan bezinnen en dan nog eens proberen.
Maar die komt nóg kwader, verongelijkter en nuttelozer uit die kerker.

Da's nu al drie afleveringen oprij dat er een zaak over een fucking boom inkomt. In wat voor een zure wereld leven wij eigenlijk? Ik kan me nu toch ni inbeelden dat een boom zo'n overlast met zich meebrengt?

Ik passeer wekelijks wel een paar keer langs beide kerkhoven in ons dorp en die zijn beiden omringt met wat bomen, maar ik heb daar nog nooit klachten over gehoord of geweten....

Da's nu al drie afleveringen oprij dat er een zaak over een fucking boom inkomt. In wat voor een zure wereld leven wij eigenlijk? Ik kan me nu toch ni inbeelden dat een boom zo'n overlast met zich meebrengt?

Ik passeer wekelijks wel een paar keer langs beide kerkhoven in ons dorp en die zijn beiden omringt met wat bomen, maar ik heb daar nog nooit klachten over gehoord of geweten....
Ik dacht net hetzelfde. Zure klootzak.

Ik zat vol ongeloof te kijken toen die kleinste aan het einde plots begon over een brief naar de koning sturen en dat die de bevoegde minister opdracht zou geven om het gemeentebestuur die boom te laten kappen 🤪.
En dan die rechter keidroog “oh neem dan uw foto’s van gekapte bomen maar terug mee want die gaat ge nodig hebben als ge een brief naar de koning gaat schrijven” :rofl:

Ik dacht net hetzelfde. Zure klootzak.
Die man die de boom van dat kerkhof wou laten rooien, dat is voor mij echt de typering van een gefrustreerde zak.
Als rechter moet je dan toch denken: "lap, tis weer zo ene." Je ziet het al aan zijn mimiek en vooraleer hij nog maar één woord gezegd heeft weet je al wat voor man dat is. En dan nog zijn argumenten à la: "de gemeente zit overal bomen te rooien, hier se, ik heb er overal foto's van weest nemen en laten plastificeren, kijk maar eens goed meneer de rechter".

Maar die komt nóg kwader, verongelijkter en nuttelozer uit die kerker.
Lol stel u voor dat dat ooit een reden zou zijn om gevaarlijke gekken vrij te laten

Ja maar als we opsluiten worden ze mss nog gevaarlijker... Aja ok...
En als we niets doen blijven ze hervallen.... Dus das ook geen oplossing.

Gewoon in de vergeetput is eig nog het beste voor zo een gevallen.

Terug
Bovenaan