De Rechtbank

Vrederechter: "Als ik vandaag voor 23:59 een wasmachine bestel, dan heb ik die morgen in huis" 🤣
"Verhuren is niet alleen cashen" wel een zeer mooie uitspraak die vele verhuurders eens ten harte mogen nemen. Mooi dat die verhuurder eens op zijn plaats werd gezet, wat een kwal.

Blijft een leuk programma maar ik erger me wel aan die voetbalzittingen. Jeetje, wat nemen die zichzelf veel te serieus.
De ref krijgt een bal tegen zijn hoofd: "Zijn carrière zat er bijna op!"

Als ik slechtgezind ben dan zie ik bij die opvolgingszittingen voor verslaafden ook gewoon het geld met de emmer naar buiten worden gedragen.
Rechter, justitieassistenten, OM, misschien nog een pro deo advocaat, opnames en begeleiding, testen,...
Dat moet allemaal betaald worden om dan af en toe doodleuk te horen te krijgen dat de beklaagde geen zin meer had.

De succesverhalen maken wel veel goed natuurlijk.

Heb wel gelachen met die vrouw dat kwam reclameren dat ze zogezegd hare huurwaarborg niet terug gekregen had. :laugh:

Ik denk dat die ref die kerel vies heeft bezeikt.
Verhaal leek me zeer zwaar overdreven. Beklaagde zei ook dat ref tegen hem had gezegd "ik zorg ervoor dat je 3 jaar niet meer op een plein komt"
Wie zegt dat de beklaagde daar de waarheid vertelde? Die gaat natuurlijlk het verhaal minder erg maken om een mindere straf te krijgen.

Volkomen terecht dat een speler die een scheidsrechter fysiek aanvalt zwaar wordt gestraft. Het was blijkbaar ook niet de eerste keer dat hij zich had misdragen op een voetbalveld.

Die zaken zijn toch ook vaak warrig, met telkens twee heel andere verhalen. Maar daarom moet je die dingen ook zo simpel mogelijk maken. Geen enkel fysiek of verbaal geweld naar de scheidsrechter toe. En dan is het geen slecht idee om harder te straffen als dat wel gebeurt. "De bal per ongeluk in zijn richting geworpen. Het was zelfs amper een worp." Tja. Misschien was het half zijn bedoeling om de scheidsrechter nipt te missen, maar zo per ongeluk kan dat nooit zijn geweest.
Ook geweldig: "Het was 'voddenman', niet 'dikke voddeman'."

Heb wel gelachen met die vrouw dat kwam reclameren dat ze zogezegd hare huurwaarborg niet terug gekregen had. :laugh:
De water/huurwaarborg was hilarisch. En die SMS dan ook zelf nog niet vinden.

Als je zelf ref bent, dan weet je de regels en moet je u beheersen.
Chappeau voor sommige dat ze nog ref willen zijn in de jeugd.

Bodycam voor refs dan maar e, misschien gaan sommige dan 2 keer na denken voor ze iets doen.

Blijft een leuk programma maar ik erger me wel aan die voetbalzittingen. Jeetje, wat nemen die zichzelf veel te serieus.

In 1 van de vorige afleveringen kwam er een tolk mee met een Oost Europese speler, en die werd terwijl hij aan het vertalen was constant onderbroken door 1 van de mensen in de raad. Die werd er na een tijd ook ambetant van dat hij die mens ook aansprak om te stoppen met hem te onderbreken omdat hij maar gewoon de vertaler was en niet de persoon die voor de raad moest verschijnen :biglaugh:
Heel die stukken van de voetbalraad komen bij in ieder geval zeer onprofessioneel over, maar vermoed dat dit enkel voor de lagere klassen is?

Wel een leuk programma, die rechters vinden het zelf niet kunnen dat ze soms straffen MOETEN opleggen die totaal niet bij de overtreding passen.
Dennis Grigaliunas vertelde dat hij al verschillende keren gepakt was met heel hoge snelheid, laatste keer 180kmp op E40 en dat hij nooit herstelexamens heeft moeten doen, of dikke boete heeft gehad, maar die rechters in dit program zeggen toch iets anders.

Als ik slechtgezind ben dan zie ik bij die opvolgingszittingen voor verslaafden ook gewoon het geld met de emmer naar buiten worden gedragen.
Rechter, justitieassistenten, OM, misschien nog een pro deo advocaat, opnames en begeleiding, testen,...
Dat moet allemaal betaald worden om dan af en toe doodleuk te horen te krijgen dat de beklaagde geen zin meer had.

De succesverhalen maken wel veel goed natuurlijk.
Ik heb nog niet alle afleveringen gezien, dus misschien vallen ze in de latere afleveringen beter mee, maar inderdaad, wat een klucht die voetbalrechtbank... Het toppunt vond ik wel toen ze de tolk van de Bulgaarse speler niet eens zijn vertalingen lieten afmaken en hem na 1 zin telkens al onderbraken om hem tegen te spreken. In plaats van op zijn minst de schijn hoog te houden dat je daar bent om de 2 kanten van het verhaal te horen.

Hoe belachelijk is het ook om elke aflevering die uitleg over de verschillende rechtbanken erbij te zetten 🤷. Zijn we allemaal zo kort van geheugen?

Ik heb nog niet alle afleveringen gezien, dus misschien vallen ze in de latere afleveringen beter mee, maar inderdaad, wat een klucht die voetbalrechtbank... Het toppunt vond ik wel toen ze de tolk van de Bulgaarse speler niet eens zijn vertalingen lieten afmaken en hem na 1 zin telkens al onderbraken om hem tegen te spreken. In plaats van op zijn minst de schijn hoog te houden dat je daar bent om de 2 kanten van het verhaal te horen.
Ik vind die voetbal'rechtbank' echt zo overbodig. Lijken mij weer zo'n hoop mannen die blij zijn dat ze van huis zijn. Het rapport van de scheidsrechter is toch de enige waarheid voor die commissie, iedereen moet zich liggen verplaatsen zodat ze u nog eens onder uw vet kunnen geven. Je krijgt zelfs uw schorsing niet ter plaatse toegekend. Het geeft geen zin om daar enige verdediging of feiten te weerleggen. Zwaardere feiten gaan toch naar ergens anders.

Terug
Bovenaan