Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja, dat denk ik wel. RIP mijn plannen om mijn model 3 RWD naar wen performance te upgraden met een jaar of 2-3. Denk dat ik zo wel zal verder tuffen als die tax vrij blijft.Mensen die reeds een EV hebben, die zouden nog steeds geen verkeersbelasting moeten betalen, klopt dat?
Hopelijk gaat dat dan ook nog op voor mensen die hun EV nog voor 2025 hebben![]()
Voor de premie wel denk ik.Is het waar dat dan de bestel datum telt of telt de leverdatum ?
Verkoper zie de bestel datum en dat je dan met uwe Bestelbon de premie al kon aanvragen .
Voor de BIV en taks logischerwijs niet, want dat is iets dat op moment van inschrijving vast ligt. Ze gaan bij de BIV echt niet nakijken wanneer jij uw auto besteld hebt.Voor de premie wel denk ik.
Voor BIV en taks weet ik het niet. Weet ook niet als daar al officieel iets van vast ligt?
Voor de BIV en taks logischerwijs niet, want dat is iets dat op moment van inschrijving vast ligt. Ze gaan bij de BIV echt niet nakijken wanneer jij uw auto besteld hebt.
Hier effectief vandaag gaan kijken naar iets met meer vermogen, want ik schat dat die belast gaan worden alsof er een dikke V8 in zou zitten (lees: 10k BIV en 4k VB ofzo).
Ik verwacht gewoon een doorslag van de versie van in Wallonië. Met een stijgende modifier voor 5-10 jaar of zo.Dan verkopen ze geen enkele EV meer.
Tuurlijk wel, de EV's met weinig vermogen zullen veel minder betalen (en dat is de overgrote meerderheid). En de BIV en VB voor de rest zal ook wel omhoog schieten.Dan verkopen ze geen enkele EV meer.
Hangt ervanaf welk vermogen en gewicht je als beperkt vermogen en gewicht gaat definiëren.Tuurlijk wel, de EV's met weinig vermogen zullen veel minder betalen (en dat is de overgrote meerderheid). En de BIV en VB voor de rest zal ook wel omhoog schieten.
Jaja, ik bedoel dan de +500PK ev's he. Iedereen weet dat die eigenlijk onnodig zijn en dat het vreemd is dat ze niet belast worden. Net zoals ze destijds op zoek zijn gegaan om de Porsches-PHEV's extra te belasten zal dat nu ook gebeuren voor de EV's met veel vermogen.Hangt ervanaf welk vermogen en gewicht je als beperkt vermogen en gewicht gaat definiëren.
Onder 100pk? Onder 1600 kg ?
Onder 160 pk, onder 2000kg ?
Onder 200 pk, onder 2400kg?
...
Een KIA EV6 GT daar mag dat gerust een pak duurder zijn, net zoals een tesla 4wd performance... ik verwacht nu niet dat men voor het kleine belgenlandje dit gaat aanpassen om zo lagere registratierechten te moeten gaan betalen en toch nog zo'n performancewagen te kunnen kopen.
Al ga je waarschijnlijk gelijk hebben. De performance versies verkochten vroeger ook. Hopelijk bekijken ze dat ook een beetje in functie van wat er in de bedrijfswagens zo een beetje is voorzien zodanig dat die wagens niet verloren zijn op het tweedehands circuit.
Zelfde wijze zoals men het nu doet bij de andere wagens ? Waarom zou die procedure moeten aangepast worden?Gaat dat dan niet gewoon begrenst worden op bv 200 pk en na de aankoop en inschrijving openzetten op vol vermogen?
Hoe gaan ze dit controleren, elke wagen op de rollenbank?
Maar ligt dat nu al vast je vanaf 1/01/25 gaat mogen dokken? Want dan mogen ze wel eens afkomen met hun tarieven. Wie gaat er nu een auto bestellen om in Q1 2025 geleverd te worden als je geen flauw idee hebt hoeveel de biv en taks gaat zijn.Voor de BIV en taks logischerwijs niet, want dat is iets dat op moment van inschrijving vast ligt. Ze gaan bij de BIV echt niet nakijken wanneer jij uw auto besteld hebt.
Hier effectief vandaag gaan kijken naar iets met meer vermogen, want ik schat dat die belast gaan worden alsof er een dikke V8 in zou zitten (lees: 10k BIV en 4k VB ofzo).
De meeste nemen na 4 jaar einde lease een nieuwe, als ze onnozel gaan doen rij ik met mijn huidige EV 10-15 jaar
Ja, dat is vastgelegd.Maar ligt dat nu al vast je vanaf 1/01/25 gaat mogen dokken? Want dan mogen ze wel eens afkomen met hun tarieven. Wie gaat er nu een auto bestellen om in Q1 2025 geleverd te worden als je geen flauw idee hebt hoeveel de biv en taks gaat zijn.
Das toch een klucht he. Hoe kan iemand nu een beredeneerde aankoop doen als ge van niks weet. En kan HLN weer artikeltjes schrijven dat de transitie naar elektrisch rijden mislukt is.Ja, dat is vastgelegd.
https://www.egear.be/elektrische-auto-verkeersbelasting/
Een minister die afkomt met "vanaf 2025 moeten ze de helft betalen, erna volle pot" maar dan geen berekening kan geven van wat dan de helft is... Weer groot talent op die post.