Cattadelic
Banned
Klopt niet, is gelinkt aan de inwonersaantallen per provincieeen Waalse zetel is meer waard dan een Vlaamse.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Klopt niet, is gelinkt aan de inwonersaantallen per provincieeen Waalse zetel is meer waard dan een Vlaamse.
Wordt elke 10j herbekeken aan de hand van de inwonersaantallen en dan verdeeld per provincie.een Waalse zetel is meer waard dan een Vlaamse.

PS kiest voor de oppositie, VLD kiest voor de oppositie
Lijkt alsof we de regeringspartijen al hebben.
Vraag is natuurlijk hoe hard die zich gaan opstellen in onderhandeling als ze weten dat er toch geen alternatief is

Waarschijnlijk door het hoge aantal blanco stemmen aan Waalse kant of kleine partijen die de kiesdrempel niet halen.een Waalse zetel is meer waard dan een Vlaamse.
Het fabeltje is al zo afgezaagd dat je het zelfs verkeerd zegt. Nee, een Waalse stem is niet meer waard dan den Vlaamse. Daar is niks van aan, elke stem is evenveel waard.een Waalse zetel is meer waard dan een Vlaamse.
Ik blijf die zetelverdeling erg eigenaardig vinden. N-VA zou + 0,7% in aantal stemmen hebben met als gevolg -1 zetel. Les Engagés haalt dan weer + 3,1% en krijgt +9 zetels.
een Waalse zetel is meer waard dan een Vlaamse.
Als aanvulling: https://www.demorgen.be/verkiezinge...minder-stemmen-nodig-voor-een-zetel~ba2ab1e9/Klopt niet, is gelinkt aan de inwonersaantallen per provincie
Conclusie
De 150 Kamerzetels zijn volledig evenredig volgens de bevolking verdeeld. Zowel de Vlaamse als Waalse provincies als Brussel krijgen evenveel zetels als waar ze volgens de bevolking recht op hebben. Elke stem is dus evenveel waard.
Het zijn de verschillen in stemverhoudingen bínnen de kieskringen, vooral door het hogere aantal afwezige, blanco en ongeldige kiezers, die het anders doen lijken.
Bekijk dit eens:Waarschijnlijk door het hoge aantal blanco stemmen aan Waalse kant of kleine partijen die de kiesdrempel niet halen.
Ook nog even tussendoor, maar Ongena die dus verkondigde dat de Open VLD voor de oppositie kiest. Allez, ik snap het wel, ERGENS, maar tegelijk is dit toch ook gewoon weer absoluut ridicuul om het zo uit te spreken?
Je hebt sowieso een aantal verkozenen, dus wat ga je nu doen. Oppositie voeren tegen een (gezien de uitspraken van Vooruit/PS) centrumrechts beleid - een beleid exact zal uitvoeren wat er in je programma staat?
Het zal een vernieuwingsproces van lange adem worden zo...
Volgens Jean-Marie Dedecker - de onafhankelijk lijsttrekker van de West-Vlaamse N-VA-Kamerlijst - biedt de verkiezingsuitslag een unieke kans. "De teerlingen zijn nog nooit zo goed geworpen, in Vlaanderen én Wallonië." Ziet hij een samenwerking zitten met onder meer Vooruit? "Het zal moeten."
Say what, brulboei Jean Marie Dedecker die zowaar pleit voor minder profilering."Iedereen zal veto's moeten inslikken", denkt Dedecker.
Welke verlieslatende en/of archaïsche vennootschappen hebben 'bestaansrecht'? Als handeldrijvende mens heb je één 'bestaansrecht' : Genoeg legale omzet genereren om je kosten te dekken.Laat ons beginnen bij het begin (want zelfs dàt wordt hen niet gegund): Bestaansrecht.
Daarna kunnen we verder discussiëren over rechtszekerheid, onder andere m.b.t. hun miljoeneninvesteringen. En dan gaan we in laagjes naar beneden, tot we misschien eens bij stikstof uitkomen.
Je weet wel, het stikstof van de koeien die hier al eeuwenlang in de wei staan terwijl daar intussen allerlei andere stikstofvervuilers bijgekomen zijn waardoor de koe plots als problematisch werd bestempeld. Ofzo.
Hoop lulkoek. De globale economie heeft onze boeren al lang overbodig gemaakt. Een beperkt aantal boeren steun bieden zodat we niet volledig onafhankelijk zijn van externe bronnen voor voedsel is misschien noodzakelijk maar in essentie zijn ze gewoon voorbijgestoken. het is een zuivere kostenpost voor ons. Je zou ze bijna onder defensie kunnen steken ipv nijverheid intussen.Ah zo. De maatschappij kan dat zomaar beslissen. Een beetje zoals de maatschappij zomaar kan beslissen om tegelijkertijd jouw woning onbewoonbaar te verklaren en jouw opbrengsteigendommen te annexeren zonder tussen te komen in de investeringsgelden die je daar hebt ingestoken. Zoiets?
Misschien moet je zelf die cijfers op tafel werpen. Ik weet in ieder geval dat elke ondernemer die ik ken en die in moeilijkheden kwam twee opties had : aanpassen aan de omstandigheden of failliet gaan. Beide komen neer op vrede nemen met je statuut als ondernemer. Ik zou het verschrikkelijk vinden moest je mensen uitnodigen om met uitgestoken hand een verlieslatend beroep uit te oefenen ipv vernieuwing na te streven en af te dwingen.Kijk eens aan, dit moet de eenhoorn zijn in de sector. Is hij echt landbouwer of staat hij aan het hoofd van een agro concern?
Weg met de gemiddelde winstcijfers in de landbouw. Weg met de gemiddelde inkomstencijfers in de landbouw. Weg met de gigantische leegloopcijfers in de landbouw. Weg met de zelfmoordcijfers in de landbouw. Dat is allemaal veel te objectief.
Neen, het is de nonkel van "anders." op het BG-forum, waar we ons moeten op baseren voor het landbouwbeleid in Vlaanderen. Dat weet toch iedereen?
Als bijverdienste kan uw nonkel misschien consultancy-opdrachten doen aan andere boeren? Toon hen eens waar de heilige graal zich bevindt. Iedereen bijt er zich op stuk, maar de nonkel van anders heeft het gevonden. Heerlijk toch?
Of is de realiteit ook "anders"? Stuur me gerust zijn naam of ondernemingsnummer door in PM.
Het gemiddeld netto persoonlijk inkomen van mannen van 18 jaar en ouder lag in 2023 op 2.497 euro, dat van vrouwen op 1.907 euro. Het persoonlijk inkomen steeg bij mannen tussen 2006 en 2023 met 7%, bij vrouwen met 45%![]()
Wat is het gemiddelde inkomen van een landbouwer op een
Een landbouwer op een familiebedrijf verdient netto gemiddeld 38.064 euro per jaar. Dat is 17,3 procent minder dan het gemiddelde van de Vlaamse werknemers. Toch zijn grovilt.be
![]()
VIDEO Hoeveel verdient een boer nu eigenlijk? | VRT NWS Nieuws
Hoeveel verdient een boer nu eigenlijk?. Bekijk de video op VRT NWS: nieuws.www.vrt.be
In verhouding met de hoeveelheid werk dat ze verrichten is dat toch niet zoveel. Had het alleszinds hoger verwacht.
Mevrouw Bouchez moet wel nog wat oplettenIk denk dat jij onderschat hoe populair ze zijn in het ander landsdeel. Bouchez was op een gegeven moment populairder in Vlaanderen dan in Wallonië en aan Waalse kant zijn er wel wat fans van het economisch idee van NV-A.

Ik blijf die zetelverdeling erg eigenaardig vinden. N-VA zou + 0,7% in aantal stemmen hebben met als gevolg -1 zetel. Les Engagés haalt dan weer + 3,1% en krijgt +9 zetels.
.een Waalse zetel is meer waard dan een Vlaamse.
Iedereen lijkt een klein detail te vergeten. Je kunt een land niet splitsen zonder dat de ander dat wil, he. We zijn Afrika niet.
Wat met de federale schuld. Wat met de Franse/Waalse schuld? Wat met de financieringswet ? Wat met Brussel. Lijken me meer dan details. Deel van een groter geheel.
Een staatshervorming is minder verregaand, maar komt op hetzelfde neer. Namelijk, je hebt een grote deal wat give/take inhoudt.
"Je vraagt gewoon steun voor een staatshervorming" aan VB. Waarom zou VB gewoon ja zeggen zonder iets terug te krijgen ? En waarom zou BDW zijn broek afsteken bij een niet regeringspartner om dat er eventueel erdoor te krijgen ? Alsof VB de grote staatsmannen zijn die uit vaderlandse liefde ja zullen zeggen om aan 2/3 meerderheid te raken ?![]()
Ik ben toch benieuwd of De Wever die staatshervorming nog kan doordrukken. Hij wou geen premier zijn zonder staatshervorming.Echt benieuwd welke regering we gaan krijgen, hoe lang het zal duren - voor nieuwjaar zou een gigantisch succes zijn. Vooruit heeft imo de beste papieren, en een plan B (het aftrappen), en een plan C als gevolg van B (in tandem aanschuiven met de PS).
Ik kan me wel inbeelden dat de MR het meest tevreden zou kunnen zijn, een kans op een regering zonder de PS - dat maak je wellicht maar 1 keer in je leven mee.
Voor al wie geboren is na 2018 is dat inderdaad een heel nieuwe wereld.Ik kan me wel inbeelden dat de MR het meest tevreden zou kunnen zijn, een kans op een regering zonder de PS - dat maak je wellicht maar 1 keer in je leven mee.