De verkiezingsresultaten - Vlaams (En Waals & Brussels)

Wordt een gitzwarte dag imo.
Met een groep extremisten met complete mafketels als De Winter, Vanlangenhove, … en ander gespuis dat ooit dweepte met het neonazisme, in hun rangen, die hier gewoon boven de 30% gaan gaan denk ik. Ja, ik snap dat mensen ontevreden zijn. Maar uit protest zulke mensen teveel macht geven, lijkt mij allesbehalve een oplossing. Maar goed, we leven nog altijd in een democratie. Wordt een prachtige regeringsvorming.

Met een groep extremisten met complete mafketels als De Winter, Vanlangenhove, … en ander gespuis dat ooit dweepte met het neonazisme, in hun rangen, die hier gewoon boven de 30% gaan gaan denk ik. Ja, ik snap dat mensen ontevreden zijn. Maar uit protest zulke mensen teveel macht geven, lijkt mij allesbehalve een oplossing. Maar goed, we leven nog altijd in een democratie. Wordt een prachtige regeringsvorming.
Vrees ook een gitzwarte dag in onze geschiedenis....
Doet mij alleen maar motiveren mijn permanent vertrek uit ons Belgenland zo snel mogelijk te realiseren:frown:

Doet mij alleen maar motiveren mijn permanent vertrek uit ons Belgenland zo snel mogelijk te realiseren:frown:
Na waar zoude gaan? Tis hier zo slecht nie.
(Nie om een discussie te starten)

Ik denk persoonlijk dat VB absoluut niet onderschat wordt in de peilingen deze keer. Het is precies bon ton om er voor uit te komen dat je stemt op VB wat eerder niet het geval was dus ik denk eerder dat VB gaat uitkomen op Max 25 percent en wie weet zelfs wel wat minder

Wel benieuwd naar de resultaten natuurlijk

Ik vermoed dat Vooruit de winnaar van de verkiezingen zal worden.

Als ze van 10 naar 15% gaan en de N-VA verliest genoeg dan kunnen ze mogelijks een minister president claimen.
VB zal wel winnen, maar uiteindelijk is dat irrelevant want niemand wil met hen spelen.

Geen idee waar je je eigenlijk zorgen over maakt hoor. Niemand gaat in zee met VB of PVDA in Vlaanderen.
Dat zijn gewoon stemmen die geen hol gaan uitmaken en die gaan rechtstreeks de vuilbak in.

Wat wel ik nog zie gebeuren is dat PVDA in WL gaat meebesturen.

Wanneer vertrek je?
Hoeveel moet % moet VB hebben vooraleer je vertrekt?
Heb je een lift naar de luchthaven nodig?

Sorry maar zo'n uitspraken hebben we al genoeg gehoord iedere verkiezinging.
In aanloop naar de verkiezingen van Trump VS Clinton waren er ook ettelijke duizenden die claimden te verhuizen indien X of Y wint.
Daar is uiteindelijk helemaal niets van gekomen buiten dat er gevraagd werd aan die mensen wanneer ze nu uiteindelijk gingen vertrekken.

Met alle respect, maar ik moet hier toch altijd mee lachen tegenwoordig als mensen dat zeggen. Dat er veel mensen het niet eens zijn met VB kan ik zeker begrip voor opbrengen maar dat de politiekers steevast VB uitsluiten met het cordon sanitaire is absoluut anti-democratisch ! Democratie in België bestaat voor mij persoonlijk NIET (meer).... Uiteindelijk zijn de verkiezingen meestal een maat voor niks want de politiekers hokken toch samen en doen hun goesting... Waarom hebben we anders het degoutante Vivaldi gehad ? Een regering die letterlijk bestond uit losers, letterlijk losers.

Met alle respect, maar ik moet hier toch altijd mee lachen tegenwoordig als mensen dat zeggen. Dat er veel mensen het niet eens zijn met VB kan ik zeker begrip voor opbrengen maar dat de politiekers steevast VB uitsluiten met het cordon sanitaire is absoluut anti-democratisch ! Democratie in België bestaat voor mij persoonlijk NIET (meer).... Uiteindelijk zijn de verkiezingen meestal een maat voor niks want de politiekers hokken toch samen en doen hun goesting... Waarom hebben we anders het degoutante Vivaldi gehad ? Een regering die letterlijk bestond uit losers, letterlijk losers.
Is de niet-deelname van Vooruit, Groen en PVDA aan de huidige Vlaamse regering ook anti-democratisch? Het enige dat telt is dat er een meerderheid wordt gevormd. Slaag je er als partij niet in om in eigen houtje de meerderheid achter jou te krijgen, danwel om andere partijen te overtuigen om samen met jou een meerderheid te vormen, dan kom je niet in de regering. Zo simpel is het. Dat is exact hoe democratie werkt en moet werken.

Je kent of, erger nog, erkent de basisprincipes van de democratie niet.

Dat is toch vooral toegeven dat je ons systeem niet begrijpt?

Is de niet-deelname van Vooruit, Groen en PVDA aan de huidige Vlaamse regering ook anti-democratisch?
Neen, want al die partijen krijgen op zn minst de kans om mee te regeren, wanneer die kans zich voor doet. VB wordt automatisch uitgesloten en krijgen sowieso geen kans. Dat bedoel ik.

Neen, want al die partijen krijgen op zn minst de kans om mee te regeren, wanneer die kans zich voor doet. VB wordt automatisch uitgesloten en krijgen sowieso geen kans. Dat bedoel ik.
Dat hebben ze dan ook enkel en alleen aan zichzelf te danken. Maar die discussie is hier in aanloop naar de verkiezingen al in genoeg topics gevoerd denk ik.

Ik ben benieuwd hoeveel meer stemmen VB Vlaams zal krijgen. Ik hoor rond mij redelijk wat mensen die federaal VB willen stemmen maar het niet doen (en in plaats daarvan NVA) omdat ze federaal nooit zullen regeren, Vlaams mogelijk wel.

Hoezo geen kans? Van Grieken bij de vorige verkiezingen op de koffie geweest bij formateur De Wever, zelfs bij de Koning mocht hij binnen.

Maar goed dat doet hier voorlopig weinig ter zake.

Hoezo geen kans? Van Grieken bij de vorige verkiezingen op de koffie geweest bij formateur De Wever, zelfs bij de Koning mocht hij binnen.

Maar goed dat doet hier voorlopig weinig ter zake.
N-VA heeft daarnet nog eens herhaald dat het nooit zal gebeuren, nooit. En dat is hun enige alternatief

VB maakt daartoe ook een kans. Maar zolang hun standpunten zijn wat ze zijn, en hun verkozenen wie ze zijn, is de kans klein dat ze andere partijen gaan kunnen overtuigen om samen een meerderheid te vormen. Daar is niets ondemocratisch aan. Dat is exact hoe een democratie werkt.

Hoe kan men de grootste partij van het land, welke deze ook mag wezen, uitsluiten uit een regering? Dat snap ik niet… is dat niet anti-democratisch?

Geen idee waar je je eigenlijk zorgen over maakt hoor. Niemand gaat in zee met VB of PVDA in Vlaanderen.
Dat zijn gewoon stemmen die geen hol gaan uitmaken en die gaan rechtstreeks de vuilbak in.

Wat wel ik nog zie gebeuren is dat PVDA in WL gaat meebesturen.

Je loopt achter hoor. PVDA zit gewoon in een coalitie met Vooruit in Zelzate.

Terug
Bovenaan