De verkiezingsresultaten - Vlaams (En Waals & Brussels)

Ik begrijp dat dit forum links gemodereerd wordt maar kan de moderatie deze beginpost niet aanpassen naar een neutraler niveau aub?

Iedereen heeft zijn politieke mening maar vanaf de beginpost meteen beginnen strooien met het nazisme is er behoorlijk over.

En zoals altijd: eerst de resultaten afwachten.
Dat is toch de beginpost niet. Verder lijkt me dat iemand zijn mening over De Winter en Van Langenhove, en is "gespuis dat ooit dweepte met het nazisme" trouwens ondertussen niet gewoon bewezen?

Allez jouw posts uit het verleden indachtig is dit toch selectieve verontwaardiging van een hoog niveau.

Inderdaad, een gitzwarte dag. Bijna 250.000 naïve pubers die tot 2 jaar geleden niet eens hun eigen kleren mochten kiezen om naar school te gaan, gaan nu invloed krijgen op Europees beleid. Gitzwart indeed. En nu kunnen sommige blijkbaar ook nog eens federaal / Vlaams kiezen.

Je ziet toch zelf hoe belachelijk zo'n uitspraken zijn? Op hetzelfde niveau als al die social media posts die ik weer tegen kom genre "Verwijder me maar als je op partij x stemt (meestal VB) of niet op partij y (meestal groen of vooruit)". Wel zo tof dat je enkel met mensen wilt omgaan of te vriend houden die politiek uw eigen gedacht volgen. Het ware toonbeeld van de democratie.

Ik wens je alvast veel succes met je verhuis. Laat ons zeker weten waar het uiteindelijk beter is dan hier in België en stuur ons zeker een kaartje.
Heb al het grootste deel van mijn leven buiten België gewoond, ben eigenlijk enkel hier voor familiale redenen.
Begrijp me niet verkeerd, België is zeker niet slecht, maar ook weer niet echt een paradijs!

Ik zie niet in hoe zo een uitspraak "belachelijk" kan zijn? Als ik me zodanig op een dagdagelijkse manier erger aan hoe het hier aan toe gaat, op een manier dat ik me niet goed in mijn vel voel, waarom is emigreren dan belachelijk?

Beter kijken, in de openingspost staat niets over neonazi's.

Verder is het ook niet onwaar, vele leden hebben nu eenmaal een link met neo-nazi bewegingen. Dat wil wel niet zeggen dat het VB het nieuwe NSDAP is maar er zijn weldegelijk connecties te maken.
Het woord neonazisme staat er letterlijk in.

Verder veel veralgemeningen. 'Vele leden'. Dus als ze straks 25% halen en je vertaalt dat met 'vele leden', over wat spreken we dan? Een paar honderd duizend neonazis? Denk toch eens na man. Maarja alles wat niet links is, is wss neonazi in uw ogen. Zo zitten er hier nog een aantal.

Dat is toch de beginpost niet. Verder lijkt me dat iemand zijn mening over De Winter en Van Langenhove, en is "gespuis dat ooit dweepte met het nazisme" trouwens ondertussen niet gewoon bewezen?

Allez jouw posts uit het verleden indachtig is dit toch selectieve verontwaardiging van een hoog niveau.
Ik loop ook bijlange niet hoog op met DVL, dewinter en consoorten, integendeel. Maar een beetje rechts tegengas tegen deze linkse dogmas hier mag wel. Aleja, als ze u niet warnen of bannen tenminste. Veel niet linkse mensen hier blijven daarom ook gwn weg uit dit subforum.

Ik loop ook bijlange niet hoog op met DVL, dewinter en consoorten, integendeel. Maar een beetje rechts tegengas tegen deze linkse dogmas hier mag wel. Aleja, als ze u niet warnen of bannen tenminste. Veel niet linkse mensen hier blijven daarom ook gwn weg uit dit subforum.
Ik vind het op niets slaan eerlijk gezegd. Je voelt je een slachtoffer dus moet iemand anders zijn mond houden. Ok.

Vandaar de grotere vertegenwoordiging van VB en NVA hier in de scores dan in de algemen peilingen/bevolking?
En ik heb de openingspost gemaakt. Niet de mening waar je nu zo zwaar tegen fulmineert. En waarbij je eigenlijk lijkt te pleiten dat die mening niet meer gegeven mag worden? Tegelijkertijd nog een sausje van bias richting de moderatie. Is vrije meningsuiting plots een links dogma?

Het woord neonazisme staat er letterlijk in.

Verder veel veralgemeningen. 'Vele leden'. Dus als ze straks 25% halen en je vertaalt dat met 'vele leden', over wat spreken we dan? Een paar honderd duizend neonazis? Denk toch eens na man. Maarja alles wat niet links is, is wss neonazi in uw ogen. Zo zitten er hier nog een aantal.

Leden was misschien niet het juiste woord, kandidaten was gepaster. Echter had je dat ook kunnen afleiden uit de context.

Verder ga ik het zo laten, er is hier de afgelopen weken al veel gediscussieerd tussen verschillende politieke strekkingen en godzijdank lag het niveau daar toch net iets hoger.

Kan aan mij liggen maar ik vind dat op dit forum rechts uitermate sterk vertegenwoordigd is, dat zie je meteen aan de polls op P&A waar ze peilen naar het stemgedrag van de BG'er.

En als het aankomt op moderatie zijn er hier heel duidelijke regels over wat kan en niet kan. Die zijn neutraal, de mods kunnen ook enkel maar neutraal handelen.

Laatst bewerkt:
Zo net op de VRT een eerste resultaat gezien van 1 stembureau (!) niet gebaseerd op officiële data van binnenlandse zaken. Is het niet verboden en alarmerend dat men voor het afsluit van de stembureaus (16:00) dergelijke info deelt op een staatszender, wat erg misleidend is en zelfs de kiezers die nog moeten stemmen kan beïnvloeden? Kan dit niet gezien worden als manipulatie van de verkiezingen?

Heist Op den Berg eerst, maar voorlopig.

26,2 VB
26,8 N-VA
15,1 Vooruit
11 CD&V
8,5 PvdA
5,8 VLD
4,3 Groen onder de kiesdrempel

Heist Op den Berg eerst, maar voorlopig.

26,2 VB
26,8 N-VA
15,1 Vooruit
11 CD&V
8,5 PvdA
5,8 VLD
Groen onder de kiesdrempel
VRT geeft iets helemaal anders.

De eerste resultaten die VTM heeft, zijn:
  • N-VA: 26,8 %
  • Vlaams Belang: 26,2 %
  • CD&V: 11,0 %
  • Open VLD: 5,8 %
  • Vooruit: 15,1 %
  • Groen: 4,3 %
  • PDVA: 4,3 %
De eerste resulaten die VRT NWS heeft, zijn:
  • N-VA: 30,2 %
  • Vlaams Belang: 16,5 %
  • CD&V: 12,4 %
  • Open VLD: 6,6 %
  • Vooruit: 17,1 %
  • Groen: 4,8 %
  • PVDA: 9,7 %

VRT geeft iets helemaal anders.

De eerste resultaten die VTM heeft, zijn:
  • N-VA: 26,8 %
  • Vlaams Belang: 26,2 %
  • CD&V: 11,0 %
  • Open VLD: 5,8 %
  • Vooruit: 15,1 %
  • Groen: 4,3 %
  • PDVA: 4,3 %
De eerste resulaten die VRT NWS heeft, zijn:
  • N-VA: 30,2 %
  • Vlaams Belang: 16,5 %
  • CD&V: 12,4 %
  • Open VLD: 6,6 %
  • Vooruit: 17,1 %
  • Groen: 4,8 %
  • PVDA: 9,7 %
2,6% geteld lees ik in het andere topic. Zegt dus eigenlijk niks.

Zou heerlijk zijn moest Heist Op Den Berg de voorbode zijn van een 50+ score voor N-VA, Belang wel.

Zou ik zeker mee kunnen leven een N-VA die sterk blijft en een Belang dat ook sterk is maar zonder de zondag volledig zwart te kleuren.

Vooruit die stijgen kan ik begrijpen evenals Groen onder de kiesdrempel, dat VLD die nog wel zou halen is minder.

Dat van VTM is met 7% van de stemmen geteld.
En de score van @Remake zijn post bij VTM/PVDA klopt niet, want die is 8.5%.

Die resultaten uit Tongeren lijken mij nu ook niet echt te zullen aanhouden. VLD + 10%, Vooruit en VB achteruit

Terug
Bovenaan