De verkiezingsresultaten - Vlaams (En Waals & Brussels)

Zal wel een belangrijke leerschool zijn. Met de resultaten in sommige gemeentes kan het in oktober nog wel spannend worden. Als het cordon wordt doorbroken zal het lokaal zijn.

Als ik de cijfers van Ninove bekijk, zullen ze daar effectief incontournable worden.

Ook hele hoop voorkeursstemmen voor Rousseau. Meeste van de lijst en van heel Oost-Vlaanderen, momenteel 16.000 voorkeursstemmen vs 5.000 voor de lijsttrekker Freya vd Bossche (https://www.demorgen.be/snelnieuws/...rst-af-op-persoonlijke-monsterscore~bf7e76f4/) . Tweede in de provincie is Guy D'haeseleer met 12k. Welkom terug mateke

YLH5yBO.png

Hij kan het premierschap toch onmogelijk laten schieten?
Dit is Vlaams. Hij heeft altijd gezegd dat zijn ambities federaal liggen, dus ik vind niet dat hij ‘verplicht’ is minister-president te worden in Vlaanderen. Dat is niet zijn verantwoordelijkheid opnemen, als hij de hele campagne heeft gezegd dat de ambities federaal liggen. Hij gaat zelfs Vlaams niet mee als hij federaal niet mee mag.

Ik vind het vooral fijn dat in een van de meest gepolariseerde verkiezingen, in zo’n gepolariseerde tijd, we op z’n minst Vlaams een van de meest centrumregeringen sinds lang zouden kunnen zetten. Afhankelijk van de MR gewoon ook federaal.

Al is Groen bij extreemlinks zetten wel een beetje flauw.
Maak dat mee, ik ga voor het eerst eens min of meer akkoord met u.

Iets anders. Die team fouad ahidar. Is dat een eenmanspartij die opkomt, was die eerst niet lid van vooruit? Nu ff geen tijd om dat uit te vlooien. Eerste voorbode van een moslimpartij?

Ik denk hoge scores van pvda in genk en dilbeek is de moslimstem?

Ik ben wel benieuwd naar de speech van Alexander De Croo als alle resultaten binnen zijn.
Iets over een blauwtje lopen ... in Brakel heeft hij ook een enorme knauw gekregen.

Wat VB betreft: ze gaan erop vooruit en eigenlijk hadden ze realistisch gezien niet kunnen verwachten om deel te nemen aan de macht. Ze hebben wel nog meer aanwezigheid, nog meer dotaties (want wie verwacht dat die politici dat effectief gaan verlagen, lol) en kunnen opnieuw meer gewicht leggen in de schaal.

Zonder BDW had deze zondag er wellicht véél zwarter uitgezien dan vandaag, maar ik vind dat het in sommige gemeenten wel duidelijk is dat de N-VA het moeilijk gaat krijgen tegen VB in oktober. Soms halen ze samen 60% van de stemmen, wat best stevig is.

Dit is Vlaams. Hij heeft altijd gezegd dat zijn ambities federaal liggen, dus ik vind niet dat hij ‘verplicht’ is minister-president te worden in Vlaanderen. Dat is niet zijn verantwoordelijkheid opnemen, als hij de hele campagne heeft gezegd dat de ambities federaal liggen. Hij gaat zelfs Vlaams niet mee als hij federaal niet mee mag.
Oeps, van topic vergist, excuses!

Iets anders. Die team fouad ahidar. Is dat een eenmanspartij die opkomt, was die eerst niet lid van vooruit? Nu ff geen tijd om dat uit te vlooien. Eerste voorbode van een moslimpartij?

Was ook het eerste dat ik dacht.

Iets over een blauwtje lopen ... in Brakel heeft hij ook een enorme knauw gekregen.

Wat VB betreft: ze gaan erop vooruit en eigenlijk hadden ze realistisch gezien niet kunnen verwachten om deel te nemen aan de macht. Ze hebben wel nog meer aanwezigheid, nog meer dotaties (want wie verwacht dat die politici dat effectief gaan verlagen, lol) en kunnen opnieuw meer gewicht leggen in de schaal.

Zonder BDW had deze zondag er wellicht véél zwarter uitgezien dan vandaag, maar ik vind dat het in sommige gemeenten wel duidelijk is dat de N-VA het moeilijk gaat krijgen tegen VB in oktober. Soms halen ze samen 60% van de stemmen, wat best stevig is.
Zijn ze sterk geklommen tegenover de vorige keer? Want ik zie niet direct een daling in hun trend eerlijk gezegd..

Geen idee van waar hij komt, maar een eenmanspartij is het niet: https://fouadahidar.com/nl/

Wreed divers is het precies ook niet.

Ja die komt van Vooruit maar is er uit gestapt/gegooid voornamelijk omdat hij tegen onverdoofd slachten was. "Opvallend was vooral dat Vooruit, die in Vlaanderen wel voor een verbod was, in Brussel tegenstemde. Nog opvallender was de argumentatie waarmee ze tegenstemden. Zo verkondigde Fouad Ahidar dat hij niet kan geloven dat dieren die onverdoofd geslacht worden lijden, aangezien God toch niet zou willen dat ze lijden" (https://www.demorgen.be/nieuws/dan-...idar-uit-partijbureau-vooruit-gezet~b658ed15/), daardoor heeft Rousseau hem dan uit het partijbureau gezet, en dan later ook nog wat statements waarbij Israël door de inval van Hamas kreeg wat ze verdienden ("Israël oogst wat ze hebben gezaaid") https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/1...slid-ahidar-vooruit-minimaliseert-hamas-aanv/ en dat was dan de finale breuk. Dus ja, je kan wel spreken van een moslimpartij.

Tja, voorstander van onverdoofd slachten en aanhanger van Hamas, dus je ziet op wat voor soort standpunten er hier gestemd wordt. We moeten de migratiesluizen nog wat verder openzetten ...

Terug
Bovenaan