De verkiezingsresultaten - Vlaams (En Waals & Brussels)

Wel veel zaken over "autonomie", "democratische plicht".. ik vermoed dat TVG daar op zal reageren en dat in hun gezicht gaat smijten tot de gemeenteraadsverkiezingen.

Zo blijkt nog maar eens dat peilingen ook niet heilig zijn.
N-VA de grote winnaar. Zijn zover als je kan zien vrij incontournable.

De PS krijgt ook serieus wat klappen. Vooruit gaat erop vooruit.

Ugh, heel dat gedoe over de Vlaamse autonomie, en dan dat afschuwelijke "volks"lied erbij :puke:

Enfin, ik versta dat ze dit nu claimen als overwinning voor zelfbestuur hé, maar de campagne heeft daar met moeite over gedraaid. Moest het puur gaan om zelfbeschikking, heb je allicht toch een andere verdeling.

Amai, hij laat de deur open voor het VB. Wat krijgen we nu?
Hij maakt (terecht) de opmerking dat hij als informateur een andere rol heeft dan als partijvoorzitter.
Los daarvan zou het debiel zijn om de deur nu al toe te doen.

NVA winnaar, tot daar aan toe. Maar "de" grote winnaar, vind ik wat gek. Ze zijn quasi-stabiel en de grootste. Zeker een mooie verwezelijking.
Ofja, meestal spreekt men over winnaars bij stijgers. Daarmee dat ik het wat vreemd vind. Dat is hier niet het geval, de stijgers zijn VB, Vooruit & PVDA.

In een vacuum zijn ze zeker "de winnaar". Maar wou er gewoon even attent op maken dat de betekenis van winnaar elke verkiezing en naargelang partij altijd wel anders wordt ingevuld.

Terug
Bovenaan