De verkiezingsresultaten - Vlaams (En Waals & Brussels)

Ah de cdnv, de luis in de pels. Hadden best wel wat minder moeten scoren.
Nu is het ja, weer ex aequo eigenlijk. En weer gaan ze mee mogen besturen.

Als Alexander nu naar VTM kijkt moet die toch ook denken “godverdomme pa”. De Croo senior blijft maar afratelen hoe hij het helemaal niet snapt en niet zag aankomen. Wereldvreemde mens.

Wat wil je? Zijn moeder is ooit eens komen bleiten op tv "dat er nu zelfs al parlementairen (advocaten - dunno exact) zijn uit beenhouwersgezinnen"

#bubbelpeople

Over moslims en allochtonen die al dan niet stemmen voor het VB: in mijn kring zijn er velen die voor het VB gestemd hebben. Besef nu eens dat niet elke allochtoon een moslim is en dat er velen met een "Europese" gedachtegoed zijn.
Iemand met een Europese gedachtegoed die voor het VB stemt? :unsure:

Exit Ongena

Was te verwachten wel
Veel te laat. Imo komt de boomerang die ADC ten tijde van de regeringsvorming en voorzittersverkiezingen gegooid heeft in hun gezicht terug. Had men de rechtse kant van openvld meer aan het woord gelaten ging men nooit zo zwaar afgestraft geweest zijn naar mijn mening.

Puur ethisch zouden moslims best wel eens voor het Vlaams Belang kunnen gaan, maar die partij gaat die deur nooit open zetten voor hen. Zou ook nogal schizofreen zijn. Al zit er wel een ongebruikt potentieel in, zeker in de centrumsteden.
Ik ken allochtonen EN moslims die op Vlaams Belang hebben gestemd omdat het volgens hen de enige partij is die ideologisch het meest aanleunt bij hen vergeleken met de andere partijen. Dan gaat dat over anti-woke, anti-lgbt, verstrengde immigratie (ja, zij vinden dat ook problematisch), conservatisme binnen het onderwijs (denk maar aan de gender kwestie), …

Vlaams gewest - VB 22,7%. Doelstelling Van Grieken was 1 miljoen stemmen. In 2004 behaalde het Vlaams Blok 24,2%. Ik denk niet dat hij het haalt, hoewel er op die 20 jaar tijd wel wat mensen zijn bijgekomen in Vlaanderen?

TVG heeft wel een pak meer voorkeursstemmen dan Jambon in de provincie Antwerpen.

Vlaanderen: N-VA, Vooruit, CD&V
Federaal: N-VA, MR, Les Engagés, CD&V, Vooruit

Voilà, begin er maar aan mannen!
:cool:

Veel te laat. Imo komt de boomerang die ADC ten tijde van de regeringsvorming en voorzittersverkiezingen gegooid heeft in hun gezicht terug. Had men de rechtse kant van openvld meer aan het woord gelaten ging men nooit zo zwaar afgestraft geweest zijn naar mijn mening.
Die afstraffing gaat volgens mij niet eens over inhoud maar puur over de koppenstukken:
* Somers die weg loopt als het warm wordt onder zijn voeten
* Quickie met zijn luchtgitaar en andere stomme stoten
* Rutten met haar 180
* Onghena die na een schertsvertoning de strooman van De Croo moest gaan spelen
* De Croo die eigenlijk zijn eigen regering dumpt 2 weken voor de verkiezingen...

Combineer dat met zéér zwakke beurten in de verschillende debatten en dan kom je er gewoon niet goed uit.

Die afstraffing gaat volgens mij niet eens over inhoud maar puur over de koppenstukken:
* Rutten met haar 180
* De Croo die eigenlijk zijn eigen regering dumpt 2 weken voor de verkiezingen...

Combineer dat met zéér zwakke beurten in de verschillende debatten en dan kom je er gewoon niet goed uit.
Als ik het programma van Open VLD bekijk kan ik mij daar eigenlijk voor een groot deel in vinden, kwam ook terug in de stemtesten. Maar puur en alleen de mensen die in die partij zitten weerhouden mij daar op te stemmen.

* Rutten met haar 180

Akkoord hoor. Hun kopstukken hebben inderdaad ook wel wat stoten uitgestoken (waar ze gewoon ook niet goed op gereageerd hebben). Vooral het geval van Quickenborne vond ik het toppunt van huichelarij het laatste jaar. Grow a pair en zeg gewoon dat ge inderdaad met uw zatte botten tegen die combi gepist hebt. Verontschuldig u daarvoor en benadruk dat dit niet per se een disrespect is naar de politie toe maar dat ge een zatlap zijt die gewoon als ge zat zijt overal tegen zeikt (wat in zijn geval ook gewoon klopt, ik heb de man al meer bezopen gezien dan nuchter).

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan