De groten hoop van de mensen is niet tegen migratie op zich, maar er zijn véél mensen die wel denken dat er teveel migratie is en zich afvragen of de sociale zekerheid dat wel allemaal kan blijven faciliteren. Dat is ook waar Groen naar mijn gevoel veel stemmen verliest...
Inderdaad. Ik versta niet waar Groen nog voor staat. De enige reden dat ze het in Brussel en Antwerpen (En Gent) zo goed doen, idem PVDA, is omdat die zich volop op migranten werpen.
Het overgrote deel van de bevolking heeft het wel gehad met de ongebreidelde migratiegolf, zeker in de grote steden. Je moet eens rondlopen in bepaalde buurten van Brussel of zelfs rond het station van Antwerpen, rond Dampoort in Gent of zelfs rond het station van random centrumsteden als Brugge. Dat is 20 pitta koten naast elkaar, tien GSM shops, een rare bakker, een money wire kot, 6 nachtwinkels en andere rare etablissementen ... Allemaal leuk en wel, ware het niet dat je je niet meer thuisvoelt in je eigen stad en je er na 10h s avonds niet alleen moet lopen als vrouw. Als man kun je wat chance kun je nog over wat zatte daklozen of illegalen stappen zonder te veel lastig gevallen worden.
Je kunt dat allemaal proberen te ontkennen, maar het is nu eenmaal de realiteit. Zie de stemresultaten.
Als je dan nog eens de sociale zekerheid opentrekt voor Jan en alleman terwijl er op tv ongeveer elke dag gehamerd wordt op 'gezonde overheidsfinancien', 'het tekort' en 'besparingen', ja, dan is dat toch allemaal niet verwonderlijk. Om de NVA dooddoener te gebruiken, er zijn tussen Syrie en Belgie veel locaties waar je pittas of gsms kunt verkopen, waarom komen ze toevallig naar het land met de gulste sociale zekerheid ?
Het is niet dat Petra De Sutter het niet kan uitleggen hé (integendeel) of dat de standpunten van die partij niet goed vertalen naar one-liners. Veel mensen zijn het gewoon inherent oneens met veel standpunten van Groen. Moesten ze bij Groen evenveel energie steken in het klimaat verhaal als dat ze nu gedaan hebben in hun "Champions of Diversity and Inclusion" stance dan hadden we nu een heel ander resultaat gezien imo.
Inderdaad. Exact. Sinds ze het Groen logo in een regenboogje veranderd hebben (btw, het woord GROEN in een regenboog kleur - goed idee), ben ik volledig afgehaakt. Ik zou kunnen stemmen op een liberale, nuchtere, maar groene/ecologische partij. Ik ga nooit stemmen op een partij die 90% van zijn tijd steekt in gender, diversiteit en inclusie. Nee, kinderen van 2-3y moeten voor mij geen 'gendereducatie' krijgen in school (laat ze maar een jaar of 10 denken in termen van jongens en meisjes). En zo denken denk ik 98+% van de ouders erover.
Ja, transgenders mogen er zijn, maar nee, dat is niet de norm, normaal of frequent. Het blijft een randfenomeen - er zijn 200 transgenders operaties per jaar in Belgie (3000 sinds 1990). Dus normaliseer dat niet.
En qua holebi rechten en inclusie, wat wil je nog meer ? Je kunt man/man vrouw/vrouw trouwen, kinderen adopteren, hebt dezelfde rechten als man/vrouw koppels voor erfenis, erkenning kinderen, alle verlofstelsels. Daar valt toch niet veel meer te vechten ? Ik ken redelijk wat holebis en die zijn 95% gealigneerd met Chriss Janssen van VB (!) - lgbtq... zou moeten stoppen bij lgb. Alles die erna komt, vinden vele holebis a) intrinsiek niet leuk en b) niet bevorderlijk voor de sfeer tgo holebis. Er is hier 1 op het werk getrouwd met een andere vent. Die krijgt het vliegend schijt van al dat lgtbq*+- gedoe. "Ja, ik val op venten, nee, ik wil mijn piet niet afknippen of me als vrouw verkleden, en stop erover te zagen tegen me"...
Ik vraag me overigens af of ze in de lokale/Brusselse campagnes ook zo met Petra De Sutter en hun gender discussies zwaaien. Kan me moeilijk inbeelden dat onze moslim vrienden zwaar onder de indruk zijn van dergelijke programma punten ?