Er zijn regels voor linkdropping. Gelieve die toe te passen.
Toch weer uiterst verdraagzaam van extreem links.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Los van die quote denk ik toch niet dat we Jambon nog terug op het Vlaamse niveau moeten gaan zoeken, toch zeker niet als minister-president.Dit is geen voorafname op de invulling van eender welke toekomstige functie", laat de N-VA nog weten."
Nee, dat lijkt al duidelijk. Er zijn nog wel een aantal functies die ze hem kunnen geven... of het wordt terug gewoon burgemeester van Brasschaat.Liveblog formatie – Europa legt ons land fors besparingstraject op, De Wever (N-VA) ziet geen alternatief voor afspiegelingsregering | VRT NWS: nieuws
Gisteren begonnen officieel de onderhandelingen over een nieuwe Vlaamse regering. Federaal is Bart De Wever (N-VA) nog steeds aan zet als informateur. Volg de formatie op de voet in onze liveblog.www.vrt.be
Los van die quote denk ik toch niet dat we Jambon nog terug op het Vlaamse niveau moeten gaan zoeken, toch zeker niet als minister-president.
Ik denk ook dat ze niemand anders hadden om die rol op zich te nemen.
Ben geen fan van zijn woonbeleid over zijn andere bevoegdheden kan ik me niet uitspreken.
Ik kan mij inderdaad wel vinden dat hij niet de aandacht trekker is politicus.Denk niet dat iedereen in de wieg is gelegd om formateur te worden - niet de indruk dat die zich sterk wil profileren maar wel met zijn dossiers bezig is. Heeft als minister hier en daar toch iets gerealiseerd - en dat relatief geruisloos (op een paar zaken na dan). Achteraf gezien komt die mens niet zo gek veel in de media in vergelijking met andere ministers - wanneer in beeld was de communicatie wel vrij direct.
Hoe gedragen politici zich buiten verkiezingsmodus, welke capaciteiten hebben ze in die richting, .... zelf soms wel een idee maar als je niet met die mensen gewerkt hebt is dat lastig te beoordelen.
We zullen zien waar het schip zal aanmeren - hopelijk niet stranden.
Jan Peumans (N-VA) staat zetel in Vlaams Parlement af aan Andy Pieters
Voormalig parlementsvoorzitter Jan Peumans (73) gaat niet zetelen. De Limburgse lijstduwer staat zijn plaats in het Vlaams Parlement af aan Andy Pieters, de huidige kabinetschef van minister van Omgeving Zuhal Demir.
"Op een leeftijd van 73 jaar is het tijd om die bladzijde om te draaien en de jongeren kansen te geven", aldus Peumans. "Bovendien heb ik geen zin om in een fractie te zetelen en een 'neo-liberaal' beleid te verdedigen van een minister-kandidaat als Annick De Ridder. Dat zou echt te veel vragen van mijn kant en niet goed zijn voor mijn geestelijk welbevinden."
Zonet op Discord een vergelijkbare post gehad![]()
Van Tigchelt legt minister Verlinden vuur aan de schenen over dossier-De Crem: “Doofpotoperatie of verregaand amateurisme?”
<i>Volg alle updates over de nieuwe regering-De Wever in onze liveblog.</i>www.hln.be
Kan iemand mij nu eens uitleggen waarom dat Jan Peumans deel is van de NVA als hij geen neo-liberaal beleid kan verdedigen? NVA is defacto neo-liberaal... of mis ik iets...

Beetje vreemd dat Vooruit wel bezwaar heeft tegen Jambon maar niet tegen Diependaele. Ook niet bepaald een figuur die socio-economisch in de buurt van de plannen van Vooruit staat. Lijkt me dan toch ook eerder symboolpolitiek.
Misschien is dat enkel perceptie maar ik zag N-VA aan het begin van haar ontstaan eerder als een Vlaams-nationalistische versie van de CD&V. Nadien is die partij qua socio-economische standpunten toch flink opgeschoven naar rechts en het Vlaams-nationalistische is in de koelkast gegaan.![]()
Van Tigchelt legt minister Verlinden vuur aan de schenen over dossier-De Crem: “Doofpotoperatie of verregaand amateurisme?”
<i>Volg alle updates over de nieuwe regering-De Wever in onze liveblog.</i>www.hln.be
Kan iemand mij nu eens uitleggen waarom dat Jan Peumans deel is van de NVA als hij geen neo-liberaal beleid kan verdedigen? NVA is defacto neo-liberaal... of mis ik iets...
Ik heb een probleem met mensen die van de ene partij naar de andere partij overstappen. Dat zijn opportunisten
Jan Peumans in Terzake, over Annick De Ridder die in 2013 Open VLD ruilde voor N-VA
Jambon was natuurlijk wel hét gezicht, en uiteindelijk is er geen enkele bekende kop meer bij N-VA die wel een uitgesproken socialer profiel heeft. Zuhal Demir komt er nog het dichtste bij.Beetje vreemd dat Vooruit wel bezwaar heeft tegen Jambon maar niet tegen Diependaele. Ook niet bepaald een figuur die socio-economisch in de buurt van de plannen van Vooruit staat. Lijkt me dan toch ook eerder symboolpolitiek.
Heel interessant, merci!![]()
À la carte met Daniël Buyle: 'Groen werkt aan coalitie met N-VA, CD&V en Vooruit'
Groen tast een mogelijke meerderheid af met de drie partijen die ook in Vlaanderen rond de tafel zitten: N-VA, CD&V en Vooruit. In dat geval zouden N-VA en CD&V de mandaten onder elkaar verdelen.www.bruzz.be
Een interessante kijk op de Brusselse situatie van de eregriffier van de Vlaamse Gemeenschapscommissie (VGC).
Het aanpassen van het Brusselse kiessysteem naar tweetalige verkiezingslijsten zou contraproductief kunnen zijn voor de Franstalige partijen. Het zou de Lijst Fouad Ahidar in rechtstreekse concurrentie plaatsen met de PS, Ecolo en de PTB en bijgevolg nog meer stemmen kunnen opleveren. Tussen de Nederlandstalige lijsten zijn er maar 17 gewaarborgde zetels te verdelen in het Brusselse parlement.
De N-VA is absoluut niet neoliberaal. Annick De Ridder nog minder. Het zegt vooral veel over neoliberalisme als vuilbakterm. Heeft weinig met (neo)liberalisme te maken.![]()
De N-VA is absoluut niet neoliberaal. Annick De Ridder nog minder. Het zegt vooral veel over neoliberalisme als vuilbakterm. Heeft weinig met (neo)liberalisme te maken.
,