Eerste hulp bij klus-gevallen

Wij hebben hier in onze nieuwbouw een DAB Aquaprof Basic.

Verschoot er toch ook van hoeveel lawaai die effectief maakt.
Is imo niet stiller dan de 15jaar oude dab pomp die we in onze vorig huis hadden.

Waarom zit die pomp niet in de regenput zelf? Daar kan ze ongestoord lawaai maken. Bij mijn ouders stond er ook een DAB in de kelder, en dat kon door gans de woning resoneren.

Ik moet aan de zijkant van het huis een bedje maken waar de 2 buitenunits van de airco op zullen komen.

Is dat gewoon voldoende als ik in die border een gat graaf van ongeveer 25cm diep, dan daar een 10cm kiezel/zand/breekzand inzwier - dan een boord maak in de stabilise en dan die rechthoek volledig opvul met 15cm stabilise en dat waterpas maak?

Lijkt mij meer als voldoende of vergis ik mij?

Ik moet aan de zijkant van het huis een bedje maken waar de 2 buitenunits van de airco op zullen komen.

Is dat gewoon voldoende als ik in die border een gat graaf van ongeveer 25cm diep, dan daar een 10cm kiezel/zand/breekzand inzwier - dan een boord maak in de stabilise en dan die rechthoek volledig opvul met 15cm stabilise en dat waterpas maak?

Lijkt mij meer als voldoende of vergis ik mij?
Ik heb enkele centimeters diep gegraven, daar een grindmat opgelegd en die gevuld met grind. De omboording heb ik met kasseien gedaan.
Zo kan het condenswater ook makkelijk weglopen tussen het grind.

Welke pomp is het? Ik heb ook er zo een, de Esybox Mini 3. Die wordt op het internet ook altijd aangeprezen als stil, maar zo stil vind ik die niet.
DAB is een goed merk, maar ik heb toch al 2 defecte pompen gehad.
DAB Jetcom. Hopelijk heb ik er meer chance mee. :)

Wij hebben hier in onze nieuwbouw een DAB Aquaprof Basic.

Verschoot er toch ook van hoeveel lawaai die effectief maakt.
Is imo niet stiller dan de 15jaar oude dab pomp die we in onze vorig huis hadden.
Ja, was ook direct mijn eerste opmerking.

DAB Jetcom. Hopelijk heb ik er meer chance mee. :)
De Esybox Mini 3 staat wel bekend om minder degelijk te zijn t.o.v. andere DAB pompen. Wou die ook eerst kiezen omdat die stiller zou zijn, maar gezien de hoge prijs t.o.v. DAB Jet 102 M + DAB Control-D en het feit dat die het te snel durft te begeven ben ik toch maar voor de Jet gegaan. En nu hier blijkt dat die toch ook niet zo stil is, ben ik daar wel blij mee. Voorlopig gaat de Jet "al" 3 jaar mee hier.

Onze zoldervloer is nu voorzien van chape en een laag egaline.
Ik heb niet veel goesting om die egaline te verven omdat ik er nog rubber of een mat bovenop wil leggen tegen het contactgeluid. Het is een fitnessruimte/multipurpose-ruimte.
Sowieso heb ik al rubbertegels van 43mm dik voor de powercage en drop pads voor mijn barbell. Echter wil ik de vloer zelf nu nog van een laag rubber of tapijt voorzien, maar ik twijfel sterk in welke opbouw en vorm.

Neem ik rubber tegels, rubber op rol, hoe dik? Doe ik boven op die tegels dan nog een laagpolig-tapijt?

Enige tips zijn welkom. Ik dacht aan
- Rubber op rol: https://rubbermatten24.nl/rubber-op-rol?ae-kleur[0]=Zwart&rubber_dikte[1]=8+mm&rubber_dikte[2]=5+mm&rubber_motief[0]=Geen+(Vlak)
- Tapijt er bovenop voor stukken waar er meer voetverkeer zal zijn (een gangpadje zeg maar): https://www.kwantum.be/tapijt-marvell-zwart-4311717

Of

Enkel tapijt tegen het contactgeluid en dan enkel tegels op plaatsen waar ik effectief zal gewichtheffen.

Het is voor 30m² te bedekken.

Van die vinylvloer (bv Berry Alloc) met ingebouwde ondervloer werkt ook wel goed tegen contactgeluid vind ik. Is nog iets esthetischer en legt zich gemakkelijk.

mijn klak, dat bad eindelijk uit de badkamer gekregen (op mijn eentje). even pauze.
volgende werkjes dat nu tevoorschijn zijn gekomen:
- de afvoer van het bad toestoppen, hoe gemakkelijk is dat?
- de badkraan verwijderen en afsluiten, hoe gemakkelijk is dat?
- de kraan en de toevoerbuizen gaan volgens mij altijd een beetje uitsteken, daar wil ik een kast zetten. vals muurtje laten plaatsen?
- vloer egaliseren, dat lijkt mij ook niet simpel, daar waar het bad stond zijn er nu dus geen tegels, dus ongeveer 1 a 2 cm hoogteverschil met de rest van de kamer.

Zijn er loodgieters of algemene klusjesmannen die daarvoor af zouden komen? Hoeveel zouden die daarvoor vragen?

Zijn er loodgieters of algemene klusjesmannen die daarvoor af zouden komen? Hoeveel zouden die daarvoor vragen?
Zet uw request op RingTwice en er zullen wel wat aanbiedingen binnenkomen. Zeker die met voldoende recensies zijn betrouwbaar. Voor een ervaren klusjesman met goeie referenties betaal je daar 40 a 50 EUR/uur en meestal ook een verplaatsingskost. Het grote voordeel is dat daar redelijk wat ervaren mannen op zitten die dergelijke werkjes na hun uren/in de weekend doen voor wat extra cash.

Wat is de beste manier om een kant van zwevende laminaat af te werken waar geen plint kan geplaatst worden?
Kitten met de kleur (van de plint) of een soort uitzetband?

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 28
  • image.jpg
    image.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 26
  • image.jpg
    image.jpg
    2 MB · Weergaven: 27
Volgens mij als je dat gaat kitten ga je nog een ongelijke voeg krijgen?

Ik kan mis zijn, zeker geen expert. Heb het ook al gezien dat er een latje opgezet wordt. Maar qua poetsen enzo ook niet het meest interessante.

Wat is de beste manier om een kant van zwevende laminaat af te werken waar geen plint kan geplaatst worden?
Daarvoor kan je een eindprofiel voor laminaat gebruiken, dat is u-vormig en schuif je over de laminaat, je kan daar de ongelijke lengte ook deels mee opvangen.

Zwelband en kitten met de correcte kleur, uiteraard met een uiterst flexibel blijvend kit. Zo hebben we het hier gedaan.

Zoiets ja, hier is dat een simpel aluminium profieltje, maar dat kies je zelf natuurlijk. Gebruikt om zowel tegen een schuifraam te gebruiken als bij de overgang naar de hal waar de vloer lager ligt.
Ok dus het is of:
Ik heb wel Incizo voor de trap, want dat was vrij voor de hand liggend. Ik zal eerst zien of de openingen groot genoeg zijn om de die te plaatsen, indien niet, zal het dus afkitten worden.

Ik heb dit gebruikt tegen dorpels en een ingemaakte kast (en ik ga dat ook gebruiken tegen ons groot alu raam binnenkort wanneer ik de laminaat verder leg in andere ruimtes):

Ik heb eerder ook kit gebruikt en dat is ondertussen ook vervangen door zo'n alu eindprofiel. In kit blijft vuil en stof kleven en raad ik dus niet aan.

Ok dus het is of:
Ik heb wel Incizo voor de trap, want dat was vrij voor de hand liggend. Ik zal eerst zien of de openingen groot genoeg zijn om de die te plaatsen, indien niet, zal het dus afkitten worden.
Hier ook gewoon 3 mm speling gelaten en opgekit met flexibele kit in een passend kleur. Beneden is het parket en heeft de plaatser het ook zo gedaan ter hoogte van ons schuifraam. Proper hoor.

Terug
Bovenaan