Ik rij met een ID4 en ik dacht @zwarten ook.wall of text
Wat je ook kiest, neem de batterij met de hoogste capaciteit. Regel nr.1 vind ik persoonlijk.
Ik kan er zeker niet van klagen, het interieur moet je er bij nemen maar dat zeg ik dan ook over het exterieur van de Skoda.
Hoe het nu precies zit met de opties en pakketten heb ik geen idee, toen ik bestelde in 03/21 had je weinig keuze bij VW en bij Skoda kon je alles apart selecteren.
Inmiddels heeft VW een serieuze prijsstijging doorgevoerd (sommige tot +6-7k) en enkele modellen op niet configureerbaar gezet.
Hierdoor zou ik nu wel kijken naar een Skoda met een mooie optie pakket of zeker de Sportline 80.
Ik vind het een comfortabele wagen met 2 kleine kids. Het hele software/app verhaal is zowel op Enyac, ID, Q4 e-tron geen hoogvlieger.
Er wordt aan gewerkt maar tot op vandaag zijn er veel meldingen van geen connectie/niet kunnen voorverwarmen/...luxe probleem dus en ik lig er niet zo wakker van en bij mij werkt het 9/10 wel.
De Kia EV6 heb ik vorige week gereden en viel na de testrit direct af. Ik vond de zit te laag, de auto te 'zwaar' en de respons van de pedaal was veel stroever om het elektrisch rijden gevoel te krijgen. Wel mooie materialen en voor 50k wel veel waar voor je geld, het moet je gewoon liggen.
De ID4 is lichter en vlotter in het rijden, heeft ook een (zeer aangename) korte draaicirkel maar dat zal op de Skoda wss ook zo zijn.
Verder kan ik maar kiezen via de werkgever uit VW dus daar stopt het ook voor mij

Mocht ik vrij mogen kiezen zou ik eens goed moeten nadenken, ik denk dat ik altijd range op nummer 1 plaats en al snel bij een Model 3 LR zou uitkomen, maar dan speel je weer in een andere categorie qua budget.
edit: familielid heeft trouwens een Enyac in bestelling geplaatst en die zit nu op 01/23.
Q4 e-tron sinds 12/21 op levering 04/23. ID's geen idee van.

.