Elektrische wagens

De BMW X5 xDrive50E M blijft een van hun mooiste!
Als je van SUV's houdt.
Bij mij komt het alvast nooit ofte nimmer op de oprit.

Kleuren en smaken!

En wat vreemd dat je daar de volledige motorisatie bijzet, heeft ook al niets te maken met mooi of niet! Een G05 X-drive m60i zou even mooi zijn dan dacht ik toch.

De EV9 is NOG groter he (@Lemme).
cwe5So3.png

Collega is wreed blij met zijn afstandsbediening om zijn tank in en uit dat vak te peuteren alvorens in te stappen.

Dat bedoel ik dus, allemaal leuk die SUVs... tot je een ondergrondse parking moet gebruiken
Nogal kort door de bocht ( :fingerguns:).
Mijn Q6 is 1.65m hoog, daar rijd je elke ondergrondse parking mee binnen hoor, qua breedte snap ik wat je wil zeggen, da's net iets meer oppassen, maar bredere wagens zijn een trend die je niet alleen bij SUV's ziet.

Andere collega heeft een i4 (voor dezelfde parking). 't Is inderdaad parkeren in 28 stappen ipv 3.

Ja, altijd een plezier om met een i4 in een krappe parking of parkeerplaats te geraken. Zeker als er auto's in de lengte of in de breedte buiten hun vak staan. Die extra meter draaicirkel maakt meer verschil dan je zou denken.

Nog niet gedurfd om automatisch inparkeren of uitrijden te proberen, al denk ik dat dat juist bij zo'n krappe plaatsen niet zal willen werken?

Al een geluk dat de draaicirkel van een Kia EV9 iets kleiner is dan van een BMW I4, dat geloofd geen mens en toch is het zo.
Net gezien dat die zelfs groter is als die van mijn i5 😅. Scheelt wel niet veel en ik heb toch nog nooit problemen gehad, begrijp niet goed dat dat een punt is voor mensen.

Net gezien dat die zelfs groter is als die van mijn i5 😅. Scheelt wel niet veel en ik heb toch nog nooit problemen gehad, begrijp niet goed dat dat een punt is voor mensen.

Punt is veel gezegd, gewoon onbegrijpelijk slecht ontwerp als je ziet wat VW heeft gedaan bvb - maar ik heb nog een Kia gereden met een draaicirkel van 10,6m en dat is toch wel handig hoor: parkeergarages, parkings tout court, draaien in de straat ging gewoon in 1 vlotte beweging ... je moet het eerst meegemaakt hebben om te kunnen vergelijken :ROFLMAO:

Wat betreft die draaicirkel, ik begrijp echt niet dat er niet meer auto's gemaakt worden met een meesturende achteras.
Oke, het zijn extra onderdelen die de kostprijs verhogen en die ook stuk kunnen gaan, maar het is toch wel handig.

Ewel ik zit dat dus ook te denken. Is ongeveer dezelfde draaicirkel, en de i5 is nog een tikje langer dan de EV9. Dat is wat extra opletten maar ik schrik er telkens van dat mensen daar zo’n punt van maken. Het is niet dat dat hier over meters verschil gaat toch.

Ewel ik zit dat dus ook te denken. Is ongeveer dezelfde draaicirkel, en de i5 is nog een tikje langer dan de EV9. Dat is wat extra opletten maar ik schrik er telkens van dat mensen daar zo’n punt van maken. Het is niet dat dat hier over meters verschil gaat toch.

0,5m meter extra draaicirkel is alsof je bij 90° uitrijden met een 25 cm bredere auto rijdt (simpel voorgesteld), dat maakt zeker in kleine parkeergarages soms het verschil tussen in 1 keer kunnen uitrijden of niet.
Idem met bv. die heerlijke nauwe Franse ondergrondse parkings waar de hellingen ontworpen zijn voor Renault Clio's uit de jaren '90 :p

Terug
Bovenaan