Elektrische wagens

Kost een laadpaal met 2 aansluitingen dan zo veel meer? Ik zou toch liefst zo eentje willen, anders mogen we als er ooit een 2e EV komt nog een laadpaal bij zetten.
ik had dat ook in gedachten, maar ik heb toch voor de enkelvoudige gekozen. Bij de Alfen via Cronos is hij bijna dubbel zo duur.

Kost een laadpaal met 2 aansluitingen dan zo veel meer? Ik zou toch liefst zo eentje willen, anders mogen we als er ooit een 2e EV komt nog een laadpaal bij zetten.
Als het een goeie is wel natuurlijk.
Concreet wilt dat zeggen dat de laadelektronica dubbel is uitgevoerd en bijgevolg is dat dus dubbel zo duur dat stuk.
Je kan ook een station hebben met twee snoeren of aansluitingen, maar die maar één wagen tegelijk kan laden.

Als het een goeie is wel natuurlijk.
Concreet wilt dat zeggen dat de laadelektronica dubbel is uitgevoerd en bijgevolg is dat dus dubbel zo duur dat stuk.
Je kan ook een station hebben met twee snoeren of aansluitingen, maar die maar één wagen tegelijk kan laden.
idem, Het gaat goedkoper zijn dan 2 palen maar duurder als 1 paal. En het is niet zomaar een stopcontact dat ze er moeten bijzetten.

Als je kijkt naar de link van Anders komt een dubbele duurder uit dan 2 aparte.
Dus met wat marge voor de werkuren, denk ik dat het gewoon op hetzelfde neer komt.

Effe een Honda E geconfigureerd... 39000 euro... fieuw

Zou als eerste EV misschien voor een kleine stadscrosser willen gaan en de Renault Espace houden als grote reisvriend.
Was al es aan het kijken naar een electrische twingo of een Zoë, maar vind het design van een Fiat 500 of een Honda E lekkerder... wel stevige meerprijs.

Effe een Honda E geconfigureerd... 39000 euro... fieuw

Zou als eerste EV misschien voor een kleine stadscrosser willen gaan en de Renault Espace houden als grote reisvriend.
Was al es aan het kijken naar een electrische twingo of een Zoë, maar vind het design van een Fiat 500 of een Honda E lekkerder... wel stevige meerprijs.
Dat zijn auto's die in een moeilijk segment zitten. De techniek is niet immens veel goedkoper als bij de dure segmenten, maar mensen verwachten wel dat de wagens een stuk goedkoper zijn.

Dat zijn auto's die in een moeilijk segment zitten. De techniek is niet immens veel goedkoper als bij de dure segmenten, maar mensen verwachten wel dat de wagens een stuk goedkoper zijn.
Dat is waar. Gelukkig betaalt de fiscus een stuk mee in btw recup en fiscale aftrekbaarheid :shy:

Al eens gekeken naar de Dacia Spring? Zou goedkoper moeten zijn dan een e-twingo.
De fiat 500 is ook electrisch te krijgen.

De honda E ziet er knap uit maar zou zwaar tegenvallen qua dagelijks gebruik. Of zo heb ik toch gehoord/gelezen.

Een lijstje electrische stadsauto'tjes
Spring en Twingo gaan sowieso afvallen wegens te weinig vermogen. Zijn beide auto's die +12 seconden naar 100 doen. Ik ga ook zelf met die kar rijden en der mag dus wel wat punch inzitten. Denk dat 136pk voor een kleine stadsrakker het absolute minimum gaat zijn.

136pk is ook maar relatief hé. De pk/kg verhouding bij een EV ligt totaal anders dan bij een ICE.
True, ik check dan ook de 0-100 tijd. Die moet zeker onder de 9 seconden liggen, liefst lager dan 8 maar dan zit je al hogere prijsklasses te kijken.
Denk dat van de kleintjes de Mini de snelste is.

Benieuwd naar je eerste ervaringen. Ligt bij mij ook in de balans met de Tesla's, EQC's en e-tron's van deze wereld. Ik ben er nog niet uit.
Maandag ga ik hem halen. En woensdag de eerste lange rit waarschijnlijk (50km heen en 50km terug). Ik ben zelf ook best benieuwd. Voor de meesten geeft die extra PK's sowieso een andere ervaring, maar dat zal bij mij niet het geval zijn.
Maar vooral qua tech is het een stevige stap vooruit.

Mja, ik kom ook van een pak meer pk's maar bij de testrit viel me dat toch niet tegen, eigenlijk. En het is een EV met die pk's op de achteras, wat het ook vooral leuker rijden maakt. Anderzijds vond ik de EQC wel een pak beter afgewerkt binnenin - maar dat zie je ook aan de prijs natuurlijk... Deel gerust de eerste beelden :-)

Mja, ik kom ook van een pak meer pk's maar bij de testrit viel me dat toch niet tegen, eigenlijk. En het is een EV met die pk's op de achteras, wat het ook vooral leuker rijden maakt. Anderzijds vond ik de EQC wel een pak beter afgewerkt binnenin - maar dat zie je ook aan de prijs natuurlijk... Deel gerust de eerste beelden :)
“Beter” afgewerkt of “moderner”... want in alle eerlijkheid zijn die moderne Mercedi (a-klasse, EQC,...) vooral mooi (voor mij persoonlijk kotslelijk ;)) op het eerste zicht, maar voelt het toch helemaal niet zo kwalitatief aan.

BMW is altijd al conservatief geweest bij interieurs, wat ik persoonlijk een enorm pluspunt vind. Maar de X3 is wel duidelijk zijn leeftijd aan het tonen.

Los daarvan: touchscreens zijn gevaarlijk! Iedereen terug naar knopjes #idrive

België vraagt Europese Commissie om einddatum voor voertuigen met verbrandingsmotoren​

Reacties op FB gezien... de mensen denken dus echt dat ze hun auto met ICE van de oprit gaan komen halen en dat ze verplicht gaan worden van een EV te gaan kopen :laugh: ipv dat ze het artikel es lezen en zien dat het op een verbod van verkoop van NIEUWE auto's gaat. Als ze dan toch perse nog ene willen, dat ze dan in 2029 nog een nieuwe gaan kopen, dan zijn ze weer voor 15 jaar goed. Als er tegen dan nog verbrandingsmotoren überhaupt in de showroom gaan staan.

De EQA is ook te configureren. Misschien een optie voor de mensen hier die binnenkort moeten bestellen?

“Beter” afgewerkt of “moderner”... want in alle eerlijkheid zijn die moderne Mercedi (a-klasse, EQC,...) vooral mooi (voor mij persoonlijk kotslelijk ;)) op het eerste zicht, maar voelt het toch helemaal niet zo kwalitatief aan.

BMW is altijd al conservatief geweest bij interieurs, wat ik persoonlijk een enorm pluspunt vind. Maar de X3 is wel duidelijk zijn leeftijd aan het tonen.

Los daarvan: touchscreens zijn gevaarlijk! Iedereen terug naar knopjes #idrive
Ik had het wel degelijk over kwalitatiever. Want ben zelf ook niet meteen fan van het design of de 'moderniteit' van Mercedes - zeker niet van de schermen. Geef me dan maar de looks van BMW binnenin.
Maar als je kijkt naar het afwerkingsniveau, geluidsdemping, gebruikte materialen,... in EQC vs iX3 dan was dat toch wel een merkbaar verschil (imo).

Range test van beide tesla model 3 (remodelled) met de polestar 2. Tesla dus nog altijd met kop en schouders boven de concurrentie qua range.
Link

Range test van beide tesla model 3 (remodelled) met de polestar 2. Tesla dus nog altijd met kop en schouders boven de concurrentie qua range.
Link
Die range is an sich niet zo belangrijk. Het is het supercharger netwerk dat het grote verschil maakt (en de laadsnelheid). Nu is de Polestar ook echt wel een slecht ontworpen model, met een vreselijk slechte Cd en hij is ook veel te zwaar.

Er zijn ook wel enkele dingen waarin Tesla echt minder scoort, zoals onder meer de geluidsisolatie. Ik vind de filtering van slechte wegdekken ook ondermaats.

Terug
Bovenaan