Elektrische wagens

Je kan die toch ook posten? Dit is toch gewoon linkdroppen wat je nu doet?
Op basis van de titel had ik niet eens door dat het over range gaat.
Nu, ze staan ook in de commentaren, had je ook snel kunnen zien.

Results at 54:56:
1. "Polestar 3" did 390.1mi = 627.8km (89% of claimed range, 3.5mi/kWh), Price = £70,000
2. "BMW iX" did 366mi = 589km (86% of claimed range, 3.4mi/kWh), Price = £107,000
3. "Kia EV9" did 328.7mi = 529km (94% of claimed range, 3.4mi/kWh), Price = £65,000
4. "Audi Q6" did 325mi = 523km (90% of claimed range, 3.4mi/kWh), Price = £71,000
5. "Genesis GV70" did 279mi = 449km (94% of claimed range, 3.4mi/kWh), Price = £66,000

Spijtig dat die Polestar 3 100k is, die wagen is die prijs nooit waard
Als Matt er graag mee rijdt ben ik al gelukkig!

Ik zie er al een klein beetje minder tegenop, eind oktober is 't van dat
na een 3-reeks, 5-reeks, 1-reeks, 3-reeks en iX3... eens iets anders.

€82K iBTW ongeveer, niet zo heel veel meer dan een iX3

Update: ik ben een stom kalf.

Mijn auto staat vaak in modus "laden op daluren, tussen 21u en 6u"
Gisteren dus ook, en de andere keren dus wss ook en niet aan gedacht van dat uit te schakelen of op de knop naast de laadpoort te duwen die die regel overruled.

Kalf!

Geen idee of dit hier moet, maar kan je extra 'fleet'kortingen verwachten op het autosalon? Of is dat eigenlijk gewoon om eens naar wat nieuwe modellen te gaan kijken?
Volgend jaar kies ik mij een nieuwe wagen en zou voor de eerste keer eens naar het autosalon willen gaan.
Ik hoop dan vooral op mooie kortingen BYD, Zeekr, Nio, Tesla...maar heb er totaal geen idee van of dat zo werkt.

Welke precies?
@Apelords heeft er een maar is de turismo dacht ik en de vorige gen.

Review van de Polestar 5:

Is echt wel een knappe wagen en Full Option is nog doenbaar aan € 133K. Op vlak van performance zit het tegen de Taycan GTS en die start aan € 151.908,83.
doet me wat denken aan dit:
Al zal dat wel aan een andere prijszetting zijn allicht...

Iemand ervaringen met een Taycan?
Geen persoonlijke ervaringen. Heb een paar buren die zeggen er tevreden over te zijn.

Heb zelf naar de pre-facelift gekeken wegens de relatief lage prijzen (toch Porsche he!), maar de verkoper van mijn Model 3 zei dat zij ze niet meer verkopen wegens teveel problemen.
Er zijn er ook heel wat die geen problemen hebben, maar hij vermeldde volgende problemen:
- laadklep: wil vaak niet open gaan. Hij gaf een voorbeeld van een persoon die een Taycan had gekocht, de volgende dag op reis naar Reims ging en onderweg niet meer kon laden. Moest zijn reis verder zetten met een piepkleine vervangwagen.
- kleppen van verwarming: die gaan ook wel eens kapot of blijven vastzitten. Daarvoor moet het dashboard gedemonteerd worden.

Ik lees ook dat wel 60% van de Taycans problemen met de batterijen hebben. Er is echter weinig harde data te vinden.
Ook: infotainment crashes en reboots, bluetooth problemen, plots minder range, deurhendels die plots sluiten
Naar het schijnt is de facelift versie wel beter.

Eerste onderhoud voor de EV6 is een feit, samen met 2 terugroepacties blijkbaar.

Kreeg de melding op dashboard dat ik binnen de 1000km op onderhoud moet. Oliewissel wss, én nieuwe bougies.

ter info: prijs was 295 euro. Schappelijk!

en er is idd een oliewissel gebeurd. Remolie that is. :p

Terug
Bovenaan