Elektrische wagens

De eerste full electric is besteld, het is een de Polestar 4 geworden.
1000087244.jpg

voila zie, mijne patserbak is ook binnen :D.

rijd toch wel een pakje beter als een tesla, amai. Enige jammere is dat ze geen laadkabel meeleveren, moet die nu nog ergens zelf aankopen. -_-
😍 😍
Veel plezier ermee.
Ik ben momenteel ook aan het uitkijken voor de N-line.(partikulier)
Business plus of balance?
Volgens de verkoper komen er volgend jaar niet echt saloncondities , ze moeten natuurlijk dit jaar nog van hun stockwagens afgeraken dus weet niet wat geloven .
Dit jaar kopen is wel natuurlijk nog 0 biv en tax.
Het rare aan de ioniq is een zee aan ruimte terwijl het een compact model lijkt

Heb het hier al gezegd. Uw wagen verwarmen kan tot 3kwh in een kwartier kosten, dat is bijna 4% van uw batterij.

Maar toch beter dat het van de lader (deels) komt, uw auto gaat dat toch verbruiken want het interieur moet warmen. Als ik mijn iX3 's morgens verwarm en die hangt aan de lader gelimiteerd op 2,5kW, dan trekt die nog 1-2% over 15-20 minuten. Daarvoor ga ik niet in de kou zitten in ieder geval.
Batterij opwarmen heb ik nog nooit gedaan, heb daar wel een knop voor in de menu's, maar zou niet weten hoe lang op voorhand dat dat moet. 500kg batterijen verwarmen vreet wel wat energie en zal allicht lang duren.

😍 😍
Veel plezier ermee.
Ik ben momenteel ook aan het uitkijken voor de N-line.(partikulier)
Business plus of balance?
Volgens de verkoper komen er volgend jaar niet echt saloncondities , ze moeten natuurlijk dit jaar nog van hun stockwagens afgeraken dus weet niet wat geloven .
Dit jaar kopen is wel natuurlijk nog 0 biv en tax.
Het rare aan de ioniq is een zee aan ruimte terwijl het een compact model lijkt
Full option , balance n line en vision pack. Er was een fleet korting van 22% , dus maar 48k betaald ipv 63k .

De eerste full electric is besteld, het is een de Polestar 4 geworden.
Bekijk bijlage 46127

Als deze Q2 2026 nog op de lijst staat, dan zal deze, samen met de ID7 break op de short-list staan om de iX3 te vervangen. Zitten in budget.
Als ik tel om het in de hypotheek te steken, dan win ik wel wat euro's.

De vraag is of dat de moeite is om 3k/jaar extra op te potten, een kleinere/goedkopere auto te rijden en zelf enig risico te lopen, ook nog met een overheid die regels sneller verandert dan ik van onderbroek.

Vorige week mijn eerste EV als aanloopwagen gekregen: Skoda Enyaq 85 Corporate (MY25).

Op het soccermom-imago na op zich wel deftige wagen, maar dat snelladen valt mij wel tegen. Was van plan daarmee op skitrip te gaan eind januari, maar met 2 kinderen zie ik dat precies niet zo goed zitten. Of doe ik iets verkeerd?

Wat meer info:
Lader adverteert 300Kw en ik was de enige die aan het laden was. Batterij via warmtepomp voorverwarmd (duurde op zich al 40').
Zat op 40% batterij en hoogste dat die ging was 92Kw (8km/u) terwijl ev-database aangeeft dat ik gemiddeld 120Kw mag verwachten.
Nu - op zich sowieso wel wat aan de trage kant precies.

Geen idee of de koude temperatuur daar zoveel mee te maken heeft als mijn batterij zogezegd verwarmd zou zijn?
hier kan je de laadcurve zien : https://www.fastnedcharging.com/nl/merken-overzicht/skoda?model=Enyaq 85
Lijkt me dus een normale laadsnelheid die je behaald hebt.

Als deze Q2 2026 nog op de lijst staat, dan zal deze, samen met de ID7 break op de short-list staan om de iX3 te vervangen. Zitten in budget.
Als ik tel om het in de hypotheek te steken, dan win ik wel wat euro's.

De vraag is of dat de moeite is om 3k/jaar extra op te potten, een kleinere/goedkopere auto te rijden en zelf enig risico te lopen, ook nog met een overheid die regels sneller verandert dan ik van onderbroek.
November was een goeie om te bestellen omdat je het business pack gratis kreeg bovenop de 14% fleet korting

Laatst bewerkt:
Ik was vol verwachting aan het wachten op de saloncondities voor mijn offerte en ik krijg een mailtje dat er €400 korting bijkomt op mijn wagen van 65K. Da's toch een grap?

November was een goeie om te bestellen omdat je het business pack gratis kreeg bovenop de 14% fleet korting

Denk dat dat weinig uitmaakt voor grote bedrijven, we hebben 2 vaste slots wanneer auto's besteld kunnen worden en de auto's zijn een vaste lijst. Volgende keer zal ik er normaal bijzitten, want de keer erop is mijn auto al 4 jaar gepasseerd.
Het is altijd wat koffiedik kijken, ik kan dus niet op voorhand al eens rondkijken, maar over het algemeen zit er altijd wel iets in dat deftig is.

Laatst bewerkt:
Ik dacht dat de nieuwe BMWs tot 800km rijden? Dit is ook 'maar' 550km aan 100%
Op die manier ga je nooit blij zijn hé :p

Dit is gemengd gebruik, in de winter. 550km praktijk is heel dik oké he.

WLTP van de polestar is 706. Ik vermoed dat dat haalbaar is in uitermate goeie omstandigheden. Net zoals ik ook soms dik 450km haalde met de BMW, maar gemiddeld op een range van 370km (0-100) ben geland na 120k.

Ik vermoed effectief dat @Horse nooit blij gaat zijn met een elektrische wagen tenzij het er 1 is op waterstof en er een goed uitgebouwd netwerk is om te tanken.

Ik vermoed effectief dat @Horse nooit blij gaat zijn met een elektrische wagen tenzij het er 1 is op waterstof en er een goed uitgebouwd netwerk is om te tanken.
Als je 800km afficheert, moet het geen 490km zijn op 90%. Daar heb ik ernstige problemen mee. Maar ik ben al blij dat we 250km minder dan de WLTP aanvaarden in de winter. Zolang dat duidelijk is voor iedere koper ben ik tevreden. Zoals iemand hier zei: dat is algemeen bekend.

Terug
Bovenaan