Elektrische wagens

Niks mis mee, maar oogt nu misschien toch wat verouderd. Alleszins niet iets wat ik bij een wagen van dicht tegen de 100k zou verwachten.

Zou qua ontwerp wat mij betreft gerust kunnen doorgaan voor een Opel of Peugeot. Ik herken er, op het volledig scherm achter het stuur na, zelfs design gelijkenissen met mijn Opel Astra K van 10 jaar oud in... Maar dan (hopelijk) wel wat beter afgewerkt.

260942534

De tijd van zwarte pianolak lag dacht ik ook al even achter ons.

Ik ga toch eens onderzoeken of ik geen mooie tweedehands kan kopen hoor, mooi voorbeeld hier:

Ik zou er voorzichtig mee zijn.
De verkoper waar ik Model 3 heb gekocht, handelde niet meer in Taycans en e-Tron GT wegens teveel problemen.
Hij zei dat je zeker een wagen kon hebben zonder problemen, maar de meeste van zijn klanten hadden problemen gehad.
De facelift lijkt me dan zeker de versie om voor te gaan.

Heb geen idee of de wagens na aanpassingen dan wel betrouwbaar zijn of niet.

Niks mis mee, maar oogt nu misschien toch wat verouderd. Alleszins niet iets wat ik bij een wagen van dicht tegen de 100k zou verwachten.

Zou qua ontwerp wat mij betreft gerust kunnen doorgaan voor een Opel of Peugeot. Ik herken er, op het volledig scherm achter het stuur na, zelfs design gelijkenissen met mijn Opel Astra K van 10 jaar oud in... Maar dan (hopelijk) wel wat beter afgewerkt.

260942534

De tijd van zwarte pianolak lag dacht ik ook al even achter ons.
Het oogt dan misschien verouderd, maar wel luxueus. Al dat minimalisme en alles op schermen steken vind ik nu een evolutie op vlak van luxe. Integendeel.

En is pianolak niet iets van alle tijden?

Ik zou er voorzichtig mee zijn.
De verkoper waar ik Model 3 heb gekocht, handelde niet meer in Taycans en e-Tron GT wegens teveel problemen.
Hij zei dat je zeker een wagen kon hebben zonder problemen, maar de meeste van zijn klanten hadden problemen gehad.
De facelift lijkt me dan zeker de versie om voor te gaan.

Heb geen idee of de wagens na aanpassingen dan wel betrouwbaar zijn of niet.
Kameraad zijn Taycan (facelift) heeft net 14 weken bij de Porsche dealer gestaan dus alle problemen zijn nog nie opgelost 😅

Tegenwoordig krijg je voor een tweedehands wagen ook nog 2 jaar garantie (denk ik dan) - maar ik apprecieer de replies wel. Misschien daarom dat ze 35k korting geven? Geen idee.

Het oogt dan misschien verouderd, maar wel luxueus. Al dat minimalisme en alles op schermen steken vind ik nu een evolutie op vlak van luxe. Integendeel.

En is pianolak niet iets van alle tijden?

Vooral iets dat je ten alle tijde wil vermijden als je niet graag kijkt op vettige vingerafdrukken, stof,... :p

Of dat is toch mijn ervaring, zodra ik keuze had, heb ik toch altijd voor een andere inleg gekozen die minder gevoelig is. Het is al genoeg om regelmatig zo'n touch screen te moeten afvegen.

Ligt in lijn met korting op de BMW IX3, van de nieuwe GLC heb ik geen idee
Wij zitten zelf met vrij aantrekkelijke fleetcondities bij Mercedes. Werkgever zit volgens dealer in op een na beste categorie. Momenteel de GLC aan het configureren en korting van 18% gekregen op zowel basisprijs als opties.

Ik ken iemand die deze wagen 3 jaar heeft gehad en was daar toch enorm enthousiast over hoor :oink:

Lijkt mij ook nog eens een echte sportieve wagen zoals er vroeger meer waren

Kameraad zijn Taycan (facelift) heeft net 14 weken bij de Porsche dealer gestaan dus alle problemen zijn nog nie opgelost 😅

Buurman (Freelance/schijnzelfstandig ITer bij een nutsbedrijf) heeft denk ik deze week zijn X5 45e ingeruild voor een Taycan.
Lijkt mij nu persoonlijk niet direct de beste keuze met 2 grote pubers gezien de toch vrij krappe achterbank (al zeker tegenover de X5), maar ieder zijn keuze.
Ben wel benieuwd hoe betrouwbaar die gaat zijn en of dat ze hun dat niet gaan beklagen.

De voorkant van die Taycan is alleszins wel even wennen. :shutup:

Kennelijk toch ook problemen bij VW met de integratie van de Rivian software.
ID.1 had ondertussen aan de wintertests moeten beginnen, maar dat lukt niet omwille van problemen. Audi en Porsche zijn ontevreden omdat ze niet genoeg kunnen diversifiëren tov VW. Rivian is ontevreden omdat ze ook ICE wagens moeten ondersteunen. VW krijgt niet alle broncode, maar binaire blobs, ...
Hierdoor is men toch weer Cariad aan het inschakelen voor ICE wagens.

Saillant: de CEO van VW China post op Linkedin dat zij klaar zijn om te leveren (https://www.linkedin.com/posts/ralf...-deliver-all-ugcPost-7421487831556173824--a7g)
Voor de eerste keer in de 88-jarige geschiedenis van VW wordt een wagen volledig buiten Wolfsburg ontwikkeld, de ID.Unyx 07. Met eigen software architectuur, CEA: China Electric Architecture. Deze is op 13 maanden ontwikkeld!!

Ondertussen hebben ze ook een samenwerking lopen met XPeng voor platforms en software (voorlopig enkel China)

Wat is buiten het groter accupakket nu de effectieve meerwaarde van die P12 ten opzichte van de P6 'instapper'?
Het is toch niet alsof je de upgrade van 374pk naar 680pk ergens effectief kan gebruiken in ons dichtgeslibd en met trajectcontroles overladen Vlaanderen. Max snelheid lijkt bij beiden ook begrensd op 180km/u dus enkel acceleratie maakt een verschil. Maar niet alsof die P6 met 374 traag is.

Het bedrijfswagen landschap is alleszins drastisch veranderd tegenover de tijd van al die 1.6 TDI kutbakken tegenover de 2.0 TDI van een 10 jaar geleden. :laugh:
Het is gewoon lekker te weten dat je de grootste hebt 😄. 95% van de tijd onnodig maar gewoon leuk toch? Zijn nog genoeg banen waar je uzelf eens kan verwennen zonder zelfs te snel te rijden.
Ik heb ook de twin motor performance gekozen anderhalfjaar geleden. De slogan de snelste Volvo ooit gemaakt deed men autohart sneller slaan. Het slaat ergens op niets maar is gewoon leuk heel af en toe te gebruiken. Dat je niet sneller kan dan 180 vind ik persoonlijk dan weer normaal, optrekken vind ik te verantwoorden maar sneller rijden dan 180?

Ik vind dit oprecht mooi:
1920x1080.webp

Ik ga toch eens onderzoeken of ik geen mooie tweedehands kan kopen hoor, mooi voorbeeld hier:

Ik vind dat interieur ook nog wel iets hebben, niet hedendaags ofzo maar ook zeker geen straf. Enkel het kleine scherm is wat vreemd maar focus op de weg en cocongevoel zijn wel top en horen meer bij een sportieve wagen. Echt een waanzinnig knappe auto, al is de nieuwe polestar 5 voor mij misschien nog dat tikkie knapper.

Die prijzen van elektrosche tweedehands zijn echt interessant, 2 jaar oud en respectzbele km is soms bijna prijs/2. Dat was vroeger toch niet.

Die prijzen van elektrosche tweedehands zijn echt interessant, 2 jaar oud en respectzbele km is soms bijna prijs/2. Dat was vroeger toch niet.
Dat was vroeger wel zo.

Ik heb ooit een bmw 6 reeks gekocht aan de helft van de prijs. Dat ding was amper 2 jaar oud en had 33k kilometers op de teller.

Je zal altijd situaties gehad hebben maar over algemeen schrijven elektrische wagens wel meer af.

Dat klopt wel denk ik, omdat de evolutie bij elektrische wagens nog altijd behoorlijk groot is. Zeker nu BMW, Mercedes,... heel recent een nieuw platform uitgebracht hebben dat qua snelladen, batterijcapaciteit etc. een groot verschil is met de vorige generatie.

Duurdere modellen zoals een BMW 6, 7,... waren altijd al gruwelijk op het vlak van afschrijving, geen idee of bijvoorbeeld een i7 nu nog sterker in waarde daalt dan een ICE 7-reeks.

Ik ben nogal kritisch op de MG brand name in Chinese handen, en zeker wat ze met die naam tot nu toe deden, maar die Cyberster vind ik wel heel gaaf. De kleur waarin hij op het Autosalon van Brussel stond kon me ook zeker bekoren.

Laatst bewerkt:
Ik ben nogal kritisch op de MG brand name in Chinese handen, en zeker wat ze met die naam tot nu toe deden, maar die Cyberster vind ik wel heel gaaf. De kleur waarin hij op het Autosalon van Brussel stond kon me ook zeker bekoren.

Vind ik ook een mooie auto, even overwogen.
Maar uiteindelijk toch een grote en zware bak om 2 personen te vervoeren.
Als MX-5 eigenaar stuit me dat dan toch tegen de borst.

Terug
Bovenaan