Spijtig dat de Vlaamse regering eindelijk wel toelaat om om te bouwen naar EV, maar dat de aandrijflijn behouden moet blijven.
Dus versnellingsbak behouden, waardoor je eigenlijk nog steeds extra gewicht meesleurt wat niet nodig is en vooral ook veel ruimte in neemt.
Ik kan me wel voorstellen dat een MX-5 met een Tesla Model 3 motor op de achteras en batterijen onder de motorkap en misschien in de middentunnel heel tof kan rijden en een redelijk bereik heeft.
Dit bedrijf heeft een conversie kit met de electromotor in de middentunnel en de batterijen onder de motorkap. Nog volledig koffer.
115pk -> 163pk, 134Nm -> 310Nm (!), 1.000kg -> 1.100kg en 50/50 gewichtsverdeling blijft!!! (
artikel) 240km range.
Super interessant, ik zou zo een goedkope NB kopen om het in te bouwen, maar krijg je dus in België niet op de baan.
Waarschijnlijk krijg je dit in NL gekeurd, en dan zou dit in België ook moeten van de EU, maar België zal dwars blijven liggen.
Een ingenieur in België heeft ook al eens een MX-5 omgebouwd (in 2016 al!), maar die heeft nog alle ruimte nodig gehad onder motorruimte en koffer. En goedkeuringsroute via Duitsland.
Artikel en
projectpagina.
Ik heb een NA, nooit een ND gereden, is het zo verschillend?