Engels Voetbal 2023-2024 (& Fantasy PL)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Artikel op Sporza: https://sporza.be/nl/2023/12/05/-is...of-kijk-naar-nieuwe-90-minutes~1701807451078/

Beetje overdreven imo. Die resultaten zijn allesbehalve onlogisch vind ik. Verliezen op Arsenal, gelijk op Chelsea en gelijk thuis tegen Liverpool zijn toch echt geen onlogische resultaten. Dat gelijkspel thuis tegen Spurs had ik nu niet direct verwacht gezien hun blessureleed, maar City heeft het om een of andere reden de laatste jaren áltijd lastig tegen Spurs.

Daarnaast missen ze uiteraard De Bruyne, maar laat ons ook absoluut niet onderschatten hoe belangrijk Gundogan was voor dat elftal. Ik vond die persoonlijk zelfs bepalender dan onze Kevin in de laatste fase van vorig seizoen.

Heeft Lavia al een zekere historiek?

Valt nog mee voorlopig, natuurlijk. Volgens transfermarkt:
23/24FitnessNov 13, 2023-23 days Chelsea FC 3
23/24Ankle injurySep 17, 2023Nov 12, 202356 days Chelsea FC 10
23/24Muscle tearSep 8, 2023Sep 14, 20236 days-
22/23Hamstring injuryAug 30, 2022Oct 24, 202255 days Southampton FC Belgium 10

Dus vorig jaar bijna 2 maanden out, en dit jaar weeral. Gelukkig niet voor hetzelfde probleem ofzo.
Ik vind het gewoon al lang voor een jonge speler van 19.

Wel gek dat hij volgens die website in feite hersteld is, maar gewoon 'nog niet fit' :unsure:
Die voorzichtigheid (bij Chelsea) is ook een beetje verontrustend. Maar bon, misschien zoek ik er teveel achter.

Ik snap dit echt niet, chelsea die worden compleet tureluut gespeeld door het zwakste UTD in jaren. Op de een of andere manier krijgen ze toch nog 2 gigantische open kansen maar verkloot de zwakste spits die ik ooit zien spelen heb op the bridge die nog (en dien oekrainer ook nog). Dit doet echt pijn aan de ogen. Commentator beschreef het mooi, Chelsea are self destructing.

Lijkt me vooral een probleem van spelers met een compleet verkeerde instelling & een coach die er geen weg mee kan. Als je ziet hoe james en gallagher domme schorsingen pakken... komt daar niet meer goed volgens mij

Villa verdiend gewonnen van City, zeer sterke prestatie.

Tielemans inderdaad een goeie match. Die stond ook heel aanvallend opgesteld gewoon, hoog rechts op het middenveld. Perfect om te ballen met Bailey op de flank (die ook heel goed was). Hopen dat Tedesco ook beseft dat Tielemans in die rol wél nuttig kan zijn (maar niet als iemand die verwacht wordt om defensief gaten dicht te lopen).

Ik zie dit Villa wel top 4 eindigen.

Knap van Villa, chapeau.

CFC, dramatisch. Een regelrechte schande, 2de helft was zowaar nog slechter dan de eerste. Echt gedegouteerd.
Tis ook duidelijk dat Nkunku de problemen absoluut niet gaat oplossen. Er zijn gewoon veel te veel issues in dit elftal, beginnend bij een keeper die absoluut niet kan uitvoetballen, geeft de ene bal na de andere weg. De verdediging zonder een top James & Chilwell is ook te zwak en dan vooral dat middenveld. Enzo het ene balverlies na het andere, heeft volgens mij geen goede pass gegeven vandaag. Caicedo die speelt meer achteruit dan wat anders. Geen idee wat de oplossing is, een goede Lavia op het middenveld misschien? maar die is ook nog zo jong...

Er zit zo weinig creativiteit en durf in het spel van Chelsea.
creativiteit inderdaad. middenveld (ondanks de 200 miljoen voor die centrale as) is een ramp momenteel, ligt het aan de trainer of de spelers, ik weet het niet. Lijkt absoluut geen systeem in te zitten, totaal geen constante in de prestaties & bepaalde spelers doen echt gek achterlijke dingen. James bij momenten ook weer in de 2de helft. ik weet echt niet wat ik zie. daar is volgens mij echt meer aan de hand, compleet verziekte sfeer ofzo.

Hopelijk is Tielemans weer zijn oude vorm aan het terugkrijgen.

Ook wel straf dat United weer de weg naar boven heeft ingezet. Op 3 punten van de CL plekken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan