Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De serie zat al zo ver in mijn achterhoofd dat ik die minor characters er al uit had gefilterd, maar idd, Triss Merigold met zwarte huid en en haar was een tang op een varken.De casting van Yennefer was nu echt het probleem niet bij The Witcher, die van Triss en Fringilla Vigo daarentegen.
Achilles en een van de Griekse goden als een zwarte zien was nu ook wel ff aanpassen in die Troy serie onlangs maar eenmaal je daar langskeek viel het wel mee. Hoewel ik zo’n zaken liever niet heb omdat het de immersie in de wereld brak.
Imo zou dat wel een awesome Bond zijn. Dacht dat laatste geruchten waren dat Craig stopt en dat in No Time To Die (komende Bond film) een vrouw als vervanger wordt opgevoerd. No clue wat daar van aan is.Gaat toch al lang de ronde dat Idris Elba de volgende James Bond zou zijn?

Dat ze dan op zen minst 007 dood laten gaan en met 008 komen.Waarom zou 007 blank moeten zijn? Daar zie ik dus absoluut geen probleem in ...
Stel nu dat ze Idris Elba zouden casten voor de rol van Julius Caesar , da's weer wat anders

Die engelse serie Luther is echt frikkin awesome.Idris Elba is ne baas, dat zou ne geweldige James Bond zijn joh
Ik weet niet wat er mee is maar die gast is toch geweldig? Goeie acteur, kan rappen en op 1 jaar tijd zich voorbereid voor een kickboks-wedstrijd én hij heeft die gewonnen. Nota bene op zijn 44ste.
Voor de meeste zaken ok, maar voor The Witcher heb je een Triss die in niets gelijkt op hoe ze omschreven wordt (nu tot daar aan toe), maar het hele punt achter de andere (Fringilla) is dat die net op een Yennefer moet lijken omdat ze Geralts rebound is.Voor fantasy en science-fiction kan het mij ook niet echt schelen eerlijk gezegd. Je hebt dan altijd wat "fans" die daarmee afkomen, zoals bij The Witcher bevoorbeeld (waar overigens veel van die fans gewoon het videospel hebben gespeeld en dan maar een actrice willen die daarop lijkt). In die boeken wordt dacht ik een ver continent met zwarte mensen vermeld, dus wat maakt het uit.
Voor historische zaken vind ik dat dan weer een beetje te, en dan heeft niets te maken met tolerantie ofzo, ik ben gewoon in het algemeen niet te vinden voor al te fancy ingrepen die een mode ofzo moeten volgen.
En die zou dat geweldig doen. Wat een acteur.Gaat toch al lang de ronde dat Idris Elba de volgende James Bond zou zijn?
Waarom? Dat hebben ze ook niet gedaan bij alle andere acteurs die de rol hebben gespeeld na Connery.Dat ze dan op zen minst 007 dood laten gaan en met 008 komen.
Newsflash: voor iedereen die de boeken niet heeft gelezen, dus pakweg 95% van de kijkers op Netflix, is er geen enkel issue met de casting van Yennefer of Triss. Ik had het zelf ook lastig met de keuze voor Triss, omdat ik door de games daar een heel precies beeld van heb. Maar ook daar, 90% van de kijkers op Netflix heeft dat beeld niet.Als we hier 1 conclusie is die we kunnen maken, dan is dat er pas een probleem is wanneer het forced casting is. En idd, Netflix is daar een voorbeeld van.
Maar het is niet per se die forced casting die de core issue is, eerder dat ze in een model zitten waar ze zoveel mogelijk content willen produceren om mekaar de loef af te steken. Combineer dat met het bovenstaande en mensen zien daar heel snel los door.
The Witcher bv: op alle vlakken een topserie, maar de casting van Yennefer trekt nu is echt op geen kl*ten. In zowel de boeken als de games is dat een volwassen vrouw met een uitgesproken karakter die zichzelf sterk seksualiseert om er voordeel uit te trekken. Wie casten ze? Anya Chalotra, een grietje van ochot 23 jaar oud bij de opnames met indiase roots. In de serie zou ge zelfs niet zeggen dat ze al 20 is geworden.
Niet dat ik persoonlijk iets tegen haar heb, want qua acteerprestaties vind ik dat ze het best goed doet. Maar het is gewoon compleet foute casting. The Witcher is gebaseerd op Poolse verhalen, daar liepen dus al geen Indiërs of hun afstammelingen rond. Over het uiterlijk valt te discuteren gezien ze volgens de boeken 94 jaar oud is, maar in geen enkel verhaal ziet die er uit als een jongvolwassene. Dat is een vrouw van midden de dertig tot begin de 40. De complexe relatie tussen Geralt & Yennefer is in heel dat verhaal ook bruut, lichamelijk en complex, iets wat in mijn ogen buiten fatsoen is om te portretteren zoals in de serie.
Maar Netflix moest en zou een diverse cast hebben dus gezien Ciri al een blanke blondine was werden de keuzes wat beperkt.
Mensen moeten ondertussen met zoveel randzever bezig zijn dat de kwaliteit verloren gaat.
Zwarte Piet heeft wél een racistische insteek. Hoe je het ook draait of keert. Als je dat ontkent, dan ontken je een deel van onze geschiedenis en onze cultuur. Dat het een kinderfeest is, maakt daarin niets uit. Uiteraard is het ridicuul om te beweren dat iedereen die het feest viert af te schilderen als xenofobe racisten. Maar het is even ridicuul om halsstarrig te beweren dat de figuur van Zwarte Piet geen enkel racistisch randje heeft, of om hysterisch te doen wanneer "tradities" in vraag gesteld worden of evolueren. Sinterklaas en Zwarte Piet worden gevierd met geen enkele racistische intentie, maar de figuur van Zwarte Piet heeft wel een onmiskenbaar racistisch randje en verleden. Waarbij het volstrekt normaal is dat er bevolkingsgroepen zijn die zich daar oncomfortabel of zelfs gekwetst door voelen. En dan is het ook volstrekt normaal dat, zeker bij een kinderfeest waarbij inclusiviteit toch écht centraal moet staan, de traditie zich aanpast aan de tijd.Aan de zwarte pieten discussie is niks terecht. Dat was een onschuldig kinderfeest en daar hebben ze verkapt racisme van gemaakt. Zowel kind als volwassene keken daar los door het karakter heen, maar ineens worden ze allemaal afgeschilderd als xenofobe onmensen.
Dat is ook de bron van het conflict. Niet zozeer dat er mensen zich niet fijn voelden bij zwarte piet (wat te begrijpen is als buitenstaander, maar binnen onze cultuur was en is zwarte piet iets nromaal). Wel dat hordes gezinnen werden uitgekafferd voor racisten terwijl het sinterklaasfeest en het zwarte piet figuur helemaal geen racistische insteek had.
Moest dat nu in het kader ala "The Running Of The Jew" in Borat geweest zijn, dan hadden ze een poot om op te staan. Nu is het gewoon zoeken tot ge iets kunt haten en dan roepen tot er genoeg volk schrik heeft gekregen.
Omdat 007 James Bond veel meer is dan de persoon die hem speelt. Dat is een karakter met een stevige geschiedenis aan vast. Dat kan je niet zomaar veranderen.Waarom? Dat hebben ze ook niet gedaan bij alle andere acteurs die de rol hebben gespeeld na Connery.
Los van het beeld dat de games hebben gecreëerd is het beeld van de games ook gebaseerd op het bronmateriaal: de boeken. Als je een TV of film adaptatie maakt dan is enig respect voor het bronmateriaal wel mooi meegenomen. Net zoals whitewashing niet ok is (een remake van The Fresh Prince met allemaal blanken bv is not done) is het bewust "diversifiëren" van karakters die duidelijk omschreven zijn voor niks nodig.Newsflash: voor iedereen die de boeken niet heeft gelezen, dus pakweg 95% van de kijkers op Netflix, is er geen enkel issue met de casting van Yennefer of Triss. Ik had het zelf ook lastig met de keuze voor Triss, omdat ik door de games daar een heel precies beeld van heb. Maar ook daar, 90% van de kijkers op Netflix heeft dat beeld niet.
In de setting van de boeken is het inderdaad niet logisch dat er plots zo veel personages een andere huidskleur hebben. Maar de serie is een adaptatie, geen letterlijke weergave. En in de setting van de serie is die diversiteit er wel. Dus opnieuw: voor wie de boeken niet kent, voor wie de games niet heeft gespeeld ... is er niets mis met die castings. Voor hen zal het net raar zijn om plots Triss als een blanke roodharige te zien wanneer ze toch eens het spel zouden opstarten.
Ik snap dat als je invested bent in een boekenreeks of gamereeks, en een tv adaptatie portretteert personages (of gebeurtenissen) anders dan in de boeken of games en daardoor afwijken van het beeld dat je in je hoofd gevormd hebt, dat dat lastig is. Ik ben nog altijd zuur over de casting van Michael Gambon als Dumbledore, en dat een aantal van de acteurs voor Wheel of Time zwart zijn past ook niet met het beeld dat ik van hen had in de boeken. Maar opnieuw: voor 90% van de kijkers doet die casting (zolang de acteerprestaties goed zijn) niets af aan de kwaliteit van de serie.
Daar zeg je het "gebaseerd op", da's geen letterlijke omzetting. Quasi elke verfilming heeft daar last van hoor. Je kan respect hebben voor je bronmateriaal terwijl je het niet 1 op 1 volgt. Genoeg voorbeelden, één van mijn lievelingsfilms allertijde Jurassic Park heeft dat.Los van het beeld dat de games hebben gecreëerd is het beeld van de games ook gebaseerd op het bronmateriaal: de boeken. Als je een TV of film adaptatie maakt dan is enig respect voor het bronmateriaal wel mooi meegenomen. Net zoals whitewashing niet ok is (een remake van The Fresh Prince met allemaal blanken bv is not done) is het bewust "diversifiëren" van karakters die duidelijk omschreven zijn voor niks nodig.
Het is jammer van The Witcher is een heel goed gemaakte serie, maar die geforceerde woke-ing was voor niks nodig.
Also: Michael Gambon > Richard Harris. Richard Harris was precies die seniele zot van Fort Boyard.