Gemakkelijk eten voor een groepje

Vrouwtje Theelepel

Well-known member
Zondag heb ik een klein familiefeest thuis, we zijn met 16 personen in totaal.
Ik ben geen zin in BBQ, iemand leuke suggesties wat ik voor kan schotelen wat niet teveel werk is of wat ik een dag op voorhand kan maken?
Ik was aan het denken om eventueel hot dogs te voorzien. Wat past daar nog bij?

Ik maak soms een mix van hamburgers en hotdogs, waarbij je dan kan variëren met sauzen en groenten etc voor ertussen. Zo kan iedereen zijn versie ineensteken.

Paar pasta’s ook altijd makkelijk voor groepen.

Zondag heb ik een klein familiefeest thuis, we zijn met 16 personen in totaal.
Ik ben geen zin in BBQ, iemand leuke suggesties wat ik voor kan schotelen wat niet teveel werk is of wat ik een dag op voorhand kan maken?
Ik was aan het denken om eventueel hot dogs te voorzien. Wat past daar nog bij?
"Build your own wrap" doe ik dan doorgaans. Dag ervoor de groentjes snijden, gehakt en champignons aanbakken en klaar.
Maar ik ben jarig in de winter, dus in de zomer zou ik gewoon een 3tal pastasalades voorzien of koude schotel. 😬

Pulled pork, maar als je geen zin hebt om de BBQ aan te steken kan je dat eigenlijk ook in de oven klaarmaken en dat de dag op voorhand.

@Avondland heb ik ook al aan zitten denken.
Heb het al eens gemaakt, was lekker en goed gelukt.
Als ik het op voorhand wil maken, hoe zorg ik er ervoor dat het de dag zelf niet uitdroogt bij het opwarmen?

@Avondland heb ik ook al aan zitten denken.
Heb het al eens gemaakt, was lekker en goed gelukt.
Als ik het op voorhand wil maken, hoe zorg ik er ervoor dat het de dag zelf niet uitdroogt bij het opwarmen?
Wat boter en appelsap toevoegen of wat olie. En af en toe een stukske proeven, dat is het privilege van de chef. Sommige mensen steken het in vacuumzakjes en warmen het sous-vide op, dat is ook een optie.

Wat boter en appelsap toevoegen of wat olie. En af en toe een stukske proeven, dat is het privilege van de chef. Sommige mensen steken het in vacuumzakjes en warmen het sous-vide op, dat is ook een optie.

Sous vide is wel een goed idee, op hoeveel graden zou ik het water dan best zetten?

Wat ik graag doe is picanha beef toast, kip fillers in schijfjes klaar maken en dan verschillende sausen, kazen en salade en burger buns en iedereen kan dan zelf hun burger maken

Geen idee hoe easy/goedkoop picanha is te kopen in België, hier goedkoop en elk warenhuis heeft dat.

Wat ik graag doe is picanha beef toast, kip fillers in schijfjes klaar maken en dan verschillende sausen, kazen en salade en burger buns en iedereen kan dan zelf hun burger maken

Geen idee hoe easy/goedkoop picanha is te kopen in België, hier goedkoop en elk warenhuis heeft dat.
Net de picanha opgezocht, ziet er een goed stuk vlees uit!
De gewone Carrefour gaat dat hier niet hebben maar ik was toch van plan om naar van zon of de hanos te gaan.

Denk dat het een broodjes buffet gaat worden van hot dog, hamburgers en pulled pork!

Jammer genoeg is picanha hier serieus aan de prijs :headshake:

Als je toch een oven aanzet voor pulled pork -> gooi er ook een plaat groentjes bij. Courgette, paprika, aubergine,... langzaam garen in de oven = next level garnituur voor burgers en kost bijna geen extra moeite (+dan heb je direct ook een volwaardig alternatief mochten er vegetariërs tussen zitten).

Terug
Bovenaan