Goede voornemens! (Welke ga je nemen en welke ben je niet nagekomen?)

Ik had geen voornemens van vorig jaar dus ik moest niks nakomen.
Een paar maanden geleden terug begonnen met lopen en dat wil ik nu toch wel volhouden omdat ik goede vooruitgang merk.

- Fitness terug oppikken, laatste maanden serieus laten slabakken
- Hopelijk een nieuwe wederhelft vinden aan wie ik mijn hart kwijt kan
- Maar eerst gewoon doen wat ik zelf wil.

Ik weet niet echt meer wat mijn voornemens waren, maar dit jaar was zo'n verwarrende onverwachte boel zodat alle pogingen toch gedoemd waren om te mislukken. Ik heb wel een paar weken geleden mij voorgenomen om eens echt een goeie deep clean te doen thuis (zoveel mogelijk gerief weg doen, kleren sorteren, alle kleine hoekjes en onbereikbare plaatsen eens goed kuisen ) zodat ik het nieuwe jaar met een 'vers' huis kan beginnen. Clean space, clean mind enalles. En dat is bijna af dus daar ben ik wel tevreden mee. Ik wilde ook een schermloze hobby en die heb ik nu eindelijk ook gevonden.

Voornemens:
- Een heel jaar regelmatig trainen (hopelijk zonder blessure om roet in het eten te gooien) en eindelijk eens een kampioenschap meedoen
- Goed voor mezelf zorgen op de meest basic manier aka genoeg slapen en niet teveel brol eten, veel moeilijker dan dat wil ik het niet maken
- Wat bewuster zijn ivm financiële zaken, dus een beetje meer uitzoeken wat voordelig is en niet gewoon voor het eerste beste gaan, wat bewuster sparen zodat ik meer kan sparen dan het minimum dat ik voor mezelf had gezet, zo'n dingen

Doelen:
- Een job vinden in de sector waarvoor ik het voorbije jaar keihard gewerkt heb
- Verhuizen naar een huis met tuin
- Een paar van mijn hobby creaties verkopen
- In mijn gewenste gewichtsklasse geraken voor dat eventuele kampioenschap

Ik heb wel nog andere doelen, zoals ook mijn sociaal leven wat opkrikken, misschien terug gaan daten. Maar het is belangrijker om eerst mezelf en m'n leven terug wat op orde te krijgen, de rest volgt dan wel wanneer ik er klaar voor ben hoop ik.

Ik weet niet echt meer wat mijn voornemens waren, maar dit jaar was zo'n verwarrende onverwachte boel zodat alle pogingen toch gedoemd waren om te mislukken. Ik heb wel een paar weken geleden mij voorgenomen om eens echt een goeie deep clean te doen thuis (zoveel mogelijk gerief weg doen, kleren sorteren, alle kleine hoekjes en onbereikbare plaatsen eens goed kuisen ) zodat ik het nieuwe jaar met een 'vers' huis kan beginnen. Clean space, clean mind enalles. En dat is bijna af dus daar ben ik wel tevreden mee. Ik wilde ook een schermloze hobby en die heb ik nu eindelijk ook gevonden.

Voornemens:
- Een heel jaar regelmatig trainen (hopelijk zonder blessure om roet in het eten te gooien) en eindelijk eens een kampioenschap meedoen
- Goed voor mezelf zorgen op de meest basic manier aka genoeg slapen en niet teveel brol eten, veel moeilijker dan dat wil ik het niet maken
- Wat bewuster zijn ivm financiële zaken, dus een beetje meer uitzoeken wat voordelig is en niet gewoon voor het eerste beste gaan, wat bewuster sparen zodat ik meer kan sparen dan het minimum dat ik voor mezelf had gezet, zo'n dingen

Doelen:
- Een job vinden in de sector waarvoor ik het voorbije jaar keihard gewerkt heb
- Verhuizen naar een huis met tuin
- Een paar van mijn hobby creaties verkopen
- In mijn gewenste gewichtsklasse geraken voor dat eventuele kampioenschap

Ik heb wel nog andere doelen, zoals ook mijn sociaal leven wat opkrikken, misschien terug gaan daten. Maar het is belangrijker om eerst mezelf en m'n leven terug wat op orde te krijgen, de rest volgt dan wel wanneer ik er klaar voor ben hoop ik.
wait, wut, gewichtsklasse, doet gij aan boksen of zo?

- Proberen om het aantal gerechten dat ik kook & eet wat uit te breiden.
- Iets vaker mijn hometrainer gebruiken

Blijf het wat een raar iets vinden, een leven opsplitsen in "blokjes".
Voor mij is mijn leven één continue flow van aanpassingen, correcties, bijsturingen, ...
Nieuwjaar en de "goede voornemens". Een paar maand later zijn de helft van die goede voornemens al gebroken/overtreden/vergeten/uitgesteld tot volgende week/maand met XXX excuus, allee hup dat zal dus voor 2023 worden dan...
Wat met de rest van 2022????
Hetzelfde met tournee mineral en al die andere onozelheden, is minder drinken (of stoppen) echt enkel koppelbaar aan een jaarlijks evenement???

Dus, als het echt moet, mijn voornemen voor 2023: wat minder cynisch zijn tegenover de mensen hun goede voornemens, bijhorend hun héél kort geheugen daaromtrent en het collectief terug wakker schieten van dat geheugen de laatste week van het jaar 🤣🤣🤣

Hetzelfde met tournee mineral en al die andere onozelheden, is minder drinken (of stoppen) echt enkel koppelbaar aan een jaarlijks evenement???

Awel dat vond ik eerst ook. Maar ik heb daar vorig jaar toevallig aan meegedaan omdat ik een aantal weken medicatie moest nemen waar ik beter geen alcohol bij dronk (dat geldt voor veel medicatie, maar bon...)
Na een paar weken was tournéé minerale begonnen en dus dacht ik, bon, dan doe ik die maand er ook maar bij.
Uiteindelijk had ik dat dus 1.5 maand voor mekaar gekregen wat mij anders nooit was gelukt.
Dus op zich wel handig dat daar een vaste maand voor voorzien wordt, dat geeft toch iet of wat motivatie om het te proberen.
Als je het gewoon gaat voornemen om dat eens een maand te doen komt het er niet van (in mijn geval).

Goede voornemens zijn ook niet echt blokjes wat mij betreft, je kan bijvoorbeeld wat dingen aanpassen in je leven, dat is dan voor altijd, niet per sé voor even. Liefst niet zelfs...
Die tournée minérale kan een extra boost zijn jaarlijks, maar mijn voornemen is dat ik sowieso wat minder ga drinken (niet dat ik zwaar aan de drank zit ofzo).

Zal deels van die kutcorona afhangen, maar zoals velen het sociaal contact terug uitbreiden, staat enorm laag atm.
Terug een aantal hobby's zoeken, en deze volhouden.
Terug beginnen trainen, en conditie opkrikken.
Hopelijk terug wat verre reizen kunnen maken.
Mijn capaciteiten nuttigen, creatieve dingen (muziek, tekenen...) blijven maken en hier ook wat mee verdienen.
Hopelijk een lief vinden na 3j daten, heb het er echt mee gehad en dat alleen zitten doet mij geen goed.
Als het van de financien afhangt, een huis met tuin kopen.
Gezonder leven in't algemeen...

Dit zijn de dingen die het eerst in mij opkomen...

Alle slechte energie uit mijn leven bannen.👌
Mensen met slechte vibes worden eruit gegooid en voor de rest geen voornemens want daar komt uiteindelijk niets van in huis.:laugh:
Zelfs die overtollige kilo's neem ik voor lief!

Laatst bewerkt door een moderator:
56-FD18-D1-19-D2-426-D-A81-D-1-BEA3-A34-A5-D2.jpg

- Gewicht bijkomen en sporten voor meer spieren. Ik ben 1m83 en weeg 70kg... Ben altijd al een soepstengel geweest en zou daar graag verandering in willen brengen. Maar tis heel moeilijk.
- Beter slapen. De laatste paar jaar lijd ik onder extreme slapeloosheid. Het is wel aan het verbeteren sinds ik met een CPAP slaap (heb slaap apneu, ondanks het feit dat ik soepstengel ben)
- Mijn opleiding afwerken

Hmmmzzz, werken aan de slaap kan ik zeker toevoegen op mijn lijstje, ben al blij dat ik geen dutjes meer moet doen overdag maar vooral schermtijd beperken voor het slapengaan kan VÉÉL beter hier 🙈

Terug
Bovenaan