Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    630
Toen ik mijn woning ging isoleren kon ik de bomen door het bos niet meer zien met alle regels en heb ik een afspraak bij de gemeente gemaakt. Ik heb graag alles in orde volgens de regels voor mijn gemoedsrust. Bij de afspraak was het idd: "Dit zijn de duizend regels. Ik kan nu niet zeggen of je idee mag (ik doe zelfs geen moeite) , maar een aanvraag in en dan kijken we dat na."
Indienen, wachten...wachten...wachten... afgekeurd! Meneer van de gemeente vond de afwerking van de wachtgevel niet hoogwaardig genoeg. Opnieuw ingediend met een andere afwerking (10k extra kosten). wachten...wachten...wachten... in orde.

Tijdens elk contact met vragen hebben ze me andere informatie gegeven en wisten ze duidelijk hun eigen regels niet.

Soit, ik ben nu van mening "hoe minder ze weten hoe beter".

Welja, inderdaad. 'Dien in' is voor mij een goed antwoord. Maar dan moeten ze niet zeggen dat je op voorhand eens moet langsgaan voor info, want dat is een praatbarak met 0 waarde.

En ik ben ook wel fan van simpele en duidelijke regels ipv al dat fluffy geneuzel altijd. De meeste mensen dienen in hun leven 1 of 2x een bouwaanvraag in, zorg dan dat de doorsnee mens weet wat hij moet doen en simpel kan doen. Ik reken mezelf nu eerder bij de groep 'snugger'. Maar met dergelijke regels is het niet echt onbegrijpelijk dat de helft van Vlaanderen volstaat met ongekeurde bijbouwsels.

Case in point 'de serre'. Dat is het enige waar madam over zat te neuten bij info over het tuinhuis. "Ik heb op de luchtfoto's gekeken en de serre is niet vergund". Ja, uiteraard niet, want die is 10m2 en staat 3 m van de achtergevel. Lijkt me dat daar geen vergunning voor nodig is. Maar goed, you tell me wat ik moet doen. Moet ik die meenemen in de aanvraag voor het tuinhuis, moet ik die apart indienen, ... ? Want tuinhuis + serre is meer dan 40m2, dus los van het tuinhuis dichter tegen de grens, moet daar een aanvraag voor zijn.

"Ik kan geen advies geven yadieyadieyadieya".

Ik heb dus maar ingediend zoals ik denk dat het moet, he. We gaan het wel zien. Het is toch al volledig en ontvankelijk verklaard, toch al content dat ze niet over vormelijkheden gestruikeld zijn want het was mijn 1e indiening ever. Ik zal content zijn als het tuinhuis er tegen volgende zomer staat. Het is ingediend begin september en er staat op de omgevingsloket website 'uiterste beslissingsdatum: 2 januari 2026'. Wat me uiteindelijk - als alles goed gaat - nog relatief snel lijkt. But then again, het is maar een tuinhuis van 3 op 4 + overkapping van 5 op 4. Het is niet dat het exotisch is of 100m ver in de tuin staat of andere rare zaken. We willen het enkel aan de zijkant van het perceel zetten, zoals al onze buren hier gedaan hebben...

Welja, inderdaad. 'Dien in' is voor mij een goed antwoord. Maar dan moeten ze niet zeggen dat je op voorhand eens moet langsgaan voor info, want dat is een praatbarak met 0 waarde.
Dien in is echt geen goed antwoord.
Vaak moet je de plannen afstellen met de aannemer, architect of andere mens die veel geld kost.
Dat is een dure bureaucratische rompslomp die er niet hoeft te zijn door korter op de bal te spelen.

Ik herinnerde mij dat ik het gelezen had dat men bij financiën bij verkoop de status van de aangifte controleerden. Om te zien of er een te grote discrepantie was tussen het in het verleden vastgestelde KI en wat logisch zou zijn voor een woning van deze tijd.
Ik had naar aanleiding van dat wat ik gelezen had aan een collega bij FOD Financiën (neen ik werk niet bij FOD Financiën, ik heb op verschillende FOD's als ambtenaar contacten en ik ben soms een curieuze neus) gevraagd hoe dat zat, en hij meldde mij dat ze die instructie hadden gekregen om dit te doen. En neen ik had die vraag niet gesteld in relatie tot buitenlands vastgoed of mijn collega die interpretatiemogelijkheid gegeven.

Hebben ze ondertussen al wat meer volk op die diensten? Want toen wij onze woning kochten was die bevoegdheid (KI) net van federaal naar gewest gegaan, maar zonder genoeg budgetten over te hevelen, waardoor er voor de hele provincie 2 (twee) ambtenaren bevoegd waren als ik me goed herinner.
Onze woning was relatief duur, en ons KI heel laag, en dat was nog in de tijd van klein en groot beschrijf. Dus mijn logische reactie was: als ze dat hier herschatten hebben we 10% beschrijf ipv 5% beschrijf aan ons been. Gelukkig zaten ze toen nog héél ver van verkoopprijs naast KI te leggen en dan een formulier tot inlichtingen te versturen. Soms werk inefficientie ook eens in het voordeel van de burger.

Vooreerst de moed niet laten zakken. Het is een geregulariseerd weekendhuisje dus kan zijn dat de bank er wel in meegaat.
Vraag gewoon na bij de gemeente of permanenten bewoning er mag en welke voorwaarden er effectief zijn voor je een bod doet. Ga het wel even bekijken, al moet je wel wat geld aan de kant leggen voor de elektriciteit te fixen.
Sowieso is het voordeel van bekijken dat je het volgende weer iets beter kan inschatten en vergelijken.

Al is er niet zo veel denderend goed in de aanbieding daar... ofwel zaken met veel werk, ofwel zaken die men esthetisch heeft aangepakt maar zelfs niet de minima heeft gedaan op energetisch gebied.
nieuwbouw is geen optie aangezien die totaalprijs eerder tegen de 500+k ligt (+ belastingen)...

Bezoek toch maar ingepland en me op voorhand al even geïnformeerd bij zowel de gemeente als bij de bank en beiden waren positief. Permanente bewoning is toegestaan/geregulariseerd en bank lijkt toch ook niet moeilijk te doen.

Elektriciteitsverslag ook maar al even opgevraagd bij de makelaar en dat lijkt me wel een pijnpunt. Hoewel ze beweren dat de aanpassingen relatief makkelijk zijn, vind ik toch redelijk veel gebreken (al ken ik er eigenlijk zelf niks van), dus daar inderdaad maar extra budget voor voorzien.

Verder vind ik verwarmen met alleen een warmtepompt niet echt ideaal? Torenhoge elektriciteitskosten hoewel het EPC label wel vrij goed is (177 kWh/m²? Bewoonbare opperlakte is ook niet erg groot natuurlijk.

Ik zoek vooral in de regio rand van Sint-Niklaas (zeker niet centrum), Belsele, Sinaai, Waasmunster en eventueel Stekene... en de aanbieding is inderdaad niet fameus en ook zowat één van de duurdere regios van het Waasland ook nog eens.

Bezoek toch maar ingepland en me op voorhand al even geïnformeerd bij zowel de gemeente als bij de bank en beiden waren positief. Permanente bewoning is toegestaan/geregulariseerd en bank lijkt toch ook niet moeilijk te doen.

Elektriciteitsverslag ook maar al even opgevraagd bij de makelaar en dat lijkt me wel een pijnpunt. Hoewel ze beweren dat de aanpassingen relatief makkelijk zijn, vind ik toch redelijk veel gebreken (al ken ik er eigenlijk zelf niks van), dus daar inderdaad maar extra budget voor voorzien.

Verder vind ik verwarmen met alleen een warmtepompt niet echt ideaal? Torenhoge elektriciteitskosten hoewel het EPC label wel vrij goed is (177 kWh/m²? Bewoonbare opperlakte is ook niet erg groot natuurlijk.

Ik zoek vooral in de regio rand van Sint-Niklaas (zeker niet centrum), Belsele, Sinaai, Waasmunster en eventueel Stekene... en de aanbieding is inderdaad niet fameus en ook zowat één van de duurdere regios van het Waasland ook nog eens.

Laat dit zoals cege vermeld heeft door de gemeente ergens op papier zetten. Dat je niet voor een verrassing komt te staan. Als dat kan.

Deel desnoods een geanonimiseerde versie hiervan even. Mogelijks dat er een paar slimmere mensen zijn betreffende elektriciteit om te checken wat dat zou kosten. Een alternatief is een bezoek doen met een gekende elektricien en hem een offerte laten opstellen om dit te laten fiksen zodanig dat je weet waaraan je toe bent voordat je uw officieel bod indient. Als dat vb het enige issue is voor u zou ik zoiets zeker doen.

Ik verwarm met een warmtepomp. Belangrijkste is dat het lage termperatuur verwarming is, dan is dat efficiënt. Al blijft het nog relatief aan de duurdere kant tov gas. Maar ik hoop nog altijd dat zich dat recht trekt :p in de toekomst.
Vraag desnoods de verbruikscijfers op van de warmtepomp per jaar (staat bij sommige systemen in de bediening) EN het verbruik van elektriciteit in de laatste jaren. Terwijl je vraagt op welke temperatuur ze de instelling voorzien hebben. Vraag ook wat voor type warmtepomp het is (L/L of L/W). Ook om te dubbelchecken dat men niet altijd al van een terugdraaibare teller gebruik gemaakt heeft waardoor ze kunnen stoefen met lage kosten. Dat was namelijk een relatief goedkope manier om te verwarmen maar die garantie is er naar de toekomst niet echt.
Maar als er uit komt dat je 4000 kwh per jaar verstookt aan elektriciteit met die warmtepomp op basis van de gegevens van de thermostaat dan kan je al direct zien dat het een dure verwarming gaat zijn. Zit je echter aan 1500kwh dan weet je dat het eigenlijk nog wel meevalt. Historisch verbruik, als je de randvoorwaarden weet, is de beste wijze om een realistische inschatting te maken.

Als je breder gaat zijn er ook wel wat alternatieven. De 1 duurder dan de andere. Maar het blijft geen ideale oplossing. Maar niveau B is aanvaardbaarder dan C of D. En instapklaar zodanig dat je er in kan. Maar qua verbruik moet je er altijd wel rekening mee houden dat je er wat geld in gaat moeten investeren.

https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/kallo/9120/21011363?s=s_XL (maar geen idee of kallo goed ligt en het is ook duurder...)

https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/stekene/9190/21042391 -> er zijn dus wel wat opties. Maar het is wel weer wat meer geld. Maar A met 94 is niet noodzakelijk zoveel beter dan B met 117...

Bezoek gebracht en ik moet zeggen dat het de eerste keer is dat ik met een positief gevoel buiten kwam. Woning zag en tuin zagen er zeer verzorgd uit. Warmtepompt is van dit jaar, maar verwarmen met airco is misschien een minpunt. Muren zouden zeer goed geïsoleerd zijn. Elektcititeit conform maken zou een paar honderd euro moeten kosten, max 2000 euro volgens de makelaar (zullen ze maar geloven en dan valt dat nog wel min of meer mee).

Ik zou een bod willen doen, maar ik ben single en een woning kopen is toch erg riskant met één loon. Hoewel de lening op zich zeker doenbaar is (maandelijkse aflossing moet sowieso lager zijn dan de huur die ik nu betaal), ben ik erg bang voor bijkomende grote renovatiekosten of andere kosten (stel dat er toch verborgen gebreken zouden zijn, of dat het dat dat er zo mooi uit ziet, toch lekt, ik zeg maar iets). Verder is er al een energielabel B, maar is het nog steeds verplicht om tegen 2050 A te halen? Is nog maar 25 jaar uiteindelijk en een vrijstaande bestaande woning naar A brengen lijkt me haast onmogelijk zonder zeer zware investeringen/verbouwingen... Dan wordt het allemaal wel krap financieel.

Ik heb het altijd bekeken als :

1) je moet wonen. Of je nu moet huur betalen of een lening. In beide gevallen moet het geld er liggen. Met dit verschil dat je nog altijd uw woning kan verkopen. Al is het natuurlijk beter dat er wat tijd over gaat tussen de aankoop en de potentiële verkoop. Dat het niet het jaar erop is dat je buitenligt zonder een job.
2) je hebt de verzekering gewaarborgd wonen van de Vlaamse overheid, die helpt. https://www.vlaanderen.be/verzekering-gewaarborgd-wonen
3) je zegt zelf dat de huur lager gaat zijn dan de aflossing die je moet doen. Dus dat is een positief ding (vergeet wel niet de onroerende voorheffing)

Vraag het EPC op. Daar ga je dan zien hoe goed die muren wel niet geïsoleerd zijn. B is niet zeeeeeer goed. Maar is zeker niet slecht.
Ik zou nog niet te veel moeite steken in visie 2050. Ik moet het nog zien dat ze bestaande woningen gaan verplichten bij de gewone eigenaar. Ik verwacht eerder dat naarmate dit korter bij komt er ofwel extra tijd gaat komen of dat men de verplichting gaat opdrijven bij woningen die van eigenaar wisselt - ook erfenissen. Dit heeft potentieel wel een impact op de waarde van de woning, maar als je erin woont en je voelt u daar goed dan boeit die waarde nu niet zoveel. Al is niveau A beter. Maar het is geen C, D, E of F.
Heb je info gekregen over wat hun verbruik en kost was voor de installatie van de warmtepomp voor verwarming ? Dan heb je op zijn minst een beter idee. Samen met welke temperatuurinstelling men hiervoor voorzien had. Nu bon, je kan altijd in uw budget opnemen en kijken waar je een pelletkachel zou plaatsen. Bij een bungalow is er toch geen verdieping waardoor je relatief eenvoudig altijd wel een afvoerpijp kwijt kan via het dak.

Vraag het verplicht keuringsattest voor elektriciteit op (alsook de asbest versie) en deel die anders hier. Vertrippel voor de zekerheid het budget van de makelaar. Ben in mijn zoektocht ook tegengekomen dat de makelaar meldde ja voor de elektriciteit conform te maken dat kost niet zoveel. Was mijn eerste bezoek, mijn pa zat daar toen bij en hij begon de kosten af te ratelen waardoor we eindigde op 10k... met een stamelende makelaar ten gevolge en de vermelding dat er ruimte was om 10k van het budget te doen (Voor Corona was afdingen nog een ding...). Heb die woning toen niet gekozen want water in de kelder..., vermolmde houten balken van het dak en als ze dit al sugarcoaten... dan wou ik niet weten wat wij niet gezien hadden.

Als je eigenaar bent moet je altijd een reservebudget aan de kant hebben. Maar dat heb je liefst altijd al. Het moet enkel wat hoger zijn om zaken die stuk gaan te kunnen vervangen op korte termijn. Al wil het niet zeggen omdat er een verborgen gebrek is dat je er niet in kan wonen en leven. Onbewoonbaar gaat het niet zijn.

Zo te zien gaat het voornamelijk over het verdeelbord en dan uiteraard bijhorende schema's van de woning.
Hier en daar nog kleine prul dat waarschijnlijk niet veel werk is.
Ik denk dat je er met de 3000 euro zeker moet geraken.

Afhankelijk van de grootte van de woning zou ik dit schatten op 1 - 1,5 dag werk ter plaatse en dan nog halve dag op kantoor voor de schema's.

Dat is al een geruststelling. Ik kreeg al horrorscenarios voor mijn ogen dat er moest worden gekapt en gegeraven waardoor de kosten ver boven mijn budget zou uitkomen. De woning is zeker niet groot 80 m² bewoonbare oppervlakte (al ziet het er in werkelijkheid wel ruimer uit) en alles gelijkvloers als is er in de tuin/tuinhuis ook wel elektriciteit. Het is ook niet meer dan een veredelde/gepimpte chalet op een recreatiezone (nogmaals bevestigd dat permanente bewoning is geregulariseerd), dus zeker geen villa of ruim rijhuis.

Maar goed, de eerste bezoekdag was bijna letterlijk een overrompeling. Makelaar had de bezoeken veel te kort na elkaar ingepland in mijn ogen, dus kans dat mijn bod zal worden aanvaard is klein.

Laatst bewerkt:
1) Laat hem het asbest verwijderen en laat dat op papier zetten. Wat jij niet moet doen is altijd beter :p.
2) Ik zie vooral aardingspinnen bijkloppen, uw verdeelbord vernieuwen/aanpassen en uitbreiden (differentieels,...), schema's opstellen en voorzien, stopcontacten vervangen in de vochtige ruimten en degenen waar ik een beetje onzeker over ben is dat laatste punt omdat dat mij overkomt als dat je de bekabeling moet vervangen voor een beperkt aantal automaten en voor die in de tuin...

3-5k zou wel moeten lukken denk ik. Zonder die laatste zou ik gezegd hebben dat onder de 3k wel zou lukken.

“Eén bedrijf heeft heel onze toekomst beknot”: Sandrine (33) en Jonas (40) verliezen 228.000 euro door faillissement Addhome

Onbegrijpelijk dat dit nog steeds kan. Na hoeveel x jaar gaat hier eindelijk eens iets aan veranderen. Je ziet dit voorgeval elk jaar x aantal keer terug keren.. Dringend nood aan betere bescherming van de gewone mens.

“Eén bedrijf heeft heel onze toekomst beknot”: Sandrine (33) en Jonas (40) verliezen 228.000 euro door faillissement Addhome

Onbegrijpelijk dat dit nog steeds kan. Na hoeveel x jaar gaat hier eindelijk eens iets aan veranderen. Je ziet dit voorgeval elk jaar x aantal keer terug keren.. Dringend nood aan betere bescherming van de gewone mens.
Zonder daarom met een steen te smijten, maar wie betaalt er tijdens het bouwproces in godsnaam € 228.000 aan voorschotfacturen.. Hier hebben we een voorschot betaald voor de ramen en voor de rest betaling volgens vordering.
Wat niet wegneemt dat het schandalig is dat het kan gebeuren, maar toch.

Zonder daarom met een steen te smijten, maar wie betaalt er tijdens het bouwproces in godsnaam € 228.000 aan voorschotfacturen.. Hier hebben we een voorschot betaald voor de ramen en voor de rest betaling volgens vordering.
Wat niet wegneemt dat het schandalig is dat het kan gebeuren, maar toch.
²
Het is niet duidelijk in het artikel, maar zoals ik het lees betaalden ze die voorschotten reeds hoewel er nog niks van bouw gestart was.

Uit het artikel:
Ook naar een tegemoetkoming via de woningbouwwet kon het jonge koppel fluiten, omdat Addhome naliet zijn wettelijk verplichte waarborg over te maken naar een geblokkeerde rekening.

Ik heb nu wel SOD gebouwd (grond en gebouw ineens) dus bij de notariële akte kreeg ik het attest dat die waarborg in orde was.
Ik zou toch denken dat je zoiets wel opvraagt vooraleer je een contract tekent.
Alleen al die voorschotten zouden een gigantische red flag moeten zijn.

Ik zag iemand in een andere thread hier ergens het ook reeds vermelden, naar mijn mening zou men in bijvoorbeeld het 6de middelbaar best een vak "Financiële geletterdheid" ofzo geven.
Dan kan men daarin alle standaardzaken qua banken, verzekeringen, ziekenfondsen,... gaan uitleggen.
Zo'n goede praktijken als geen gigantische voorschotten betalen zouden daar ook in passen.

Je kan daarvoor gerust wekelijks een overbodig uurtje godsdienst of zoiets opofferen, zodanig dat je toch mensen krijgt die op zijn minst ietwat voorbereid op zo'n zaken in het "echte leven" komen.

Edit: niet dat ik hier die mensen iets mee verwijt want volgens Google zijn er meerdere gedupeerden in dergelijke situatie met dit bedrijf.
Zoiets is wel een gigantisch drama.

Jammer genoeg lees je om de zoveel tijd wel eens dergelijk geval in de krant.

Laatst bewerkt:
²
Het is niet duidelijk in het artikel, maar zoals ik het lees betaalden ze die voorschotten reeds hoewel er nog niks van bouw gestart was.
Is ook niet veel "bouwen" aan. Was een container/prefab woning. Zie ook foto's in (betalend) Nieuwsblad artikel:
0rRb160.png

Of de berichtgeving sinds 2maand geleden, toen nieuws over faillissement bekend raakte:

Verder ziet mij dat er de "Model Narrow one (Medium + Skyline) - 109 m2" uit:
Basisprijs excl BTW was €129k. Lijkt mij dat ze o.a. bijbetaald hebben voor extra ramen. Echter lijkt de constructie er al te staan en ontbreekt vooralde afwerking op basis van de foto in de gazetten. Dus vergelijkbaar met winddichtte ruwbouw in traditionele bouw. Dus lijkt mij een beetje vals voorgesteld dat ze €228k "verliezen" sinds er al een deel opgeleverd is; mogelijks zelfs al de grootste brok van waarvoor ze betaald hebben.

Los daarvan nog altijd kak voor hun, maar lijkt mij niet dat ze gewoon €228k voorschot op tafel gesmeten hebben zonder ook maar iets opgeleverd te krijgen; zoals sommigen het hier voorstellen.

Los daarvan nog altijd kak voor hun, maar lijkt mij niet dat ze gewoon €228k voorschot op tafel gesmeten hebben zonder ook maar iets opgeleverd te krijgen; zoals sommigen het hier voorstellen.

Idem. Al kunnen ze niet terugvallen op de borg die er gesteld is volgens de Wet Breyne omdat die door Addhome nooit zou zijn doorgestort.
Te bekijken of dit ervoor kan zorgen dat de eigenaars persoonlijk verantwoordelijk kunnen gesteld worden. Want dat lijkt mij toch echt niet koosher. Al kan ik theoretisch begrijpen waarom men zoiets gedaan heeft. Namelijk met die cash flow proberen faillissementen proberen te voorkomen. Waar andere kopers potentieel van geprofiteerd hebben en een afgewerkt oplossing hebben gekregen.

Het probleem dat ik echter wel las waardoor die 229k potentieel wel mogelijk is, is door het feit dat er geclaimd werd dat het lekte. Als je dan bepaalde van die containers er moet uithalen want waterschade of... dan kan het snel kostelijk worden ook al heb je er materiaal staan.

Het valt misschien op, maar ik ben geen voorstander van die modulaire bouw.
In ieder geval, het suckt om dat mee te maken. En het is en blijft een significante aderlating.

Wij zijn hier nog heel voordelig uit bij kopen van een huis.

bij de noorderburen moet je in sommige regio's een half miljoen cash meebregen voordat je kan financieren

AWpWrFz.jpeg

Wij zijn hier nog heel voordelig uit bij kopen van een huis.

bij de noorderburen moet je in sommige regio's een half miljoen cash meebregen voordat je kan financieren

AWpWrFz.jpeg
Wat voor een belachelijke schaal (en kleurkeuze) is mij dat? Ik zie het verschil op de kaart niet tussen €300k & €800k hoor...

En ja, gemiddelde en modaal inkomen. Dat zegt weinig hé.

Daar bovenop heb je in België heb je zo ook uitschieters. Zie onderaan deze pagina voor de duurste gemeentes in 2025 (mediaanprijs):
In die regio's mag je ook een half miljoen cash meebrengen voor die mediaanprijzen hoor. Allezja, afhankelijk hoe ze het bekijken, maar dat zegt zo'n kaart ook niet natuurlijk. Waarvoor is dat spaargeld nodig? Welke criteria werden er genomen voor de leningen? Zijn er wel leningen bij betrokken in de berekening? Bronvermelding zou handig zijn, al is het maar het artikel waar het uit komt.

Wat voor een belachelijke schaal (en kleurkeuze) is mij dat? Ik zie het verschil op de kaart niet tussen €300k & €800k hoor...

En ja, gemiddelde en modaal inkomen. Dat zegt weinig hé.
Bron zal wss dit zijn: https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/dashboard-economie/woningmarkt

Spaargeld is dus de totale prijs, niet de prijs zonder een lening.

Daar bovenop heb je in België heb je zo ook uitschieters. Zie onderaan deze pagina voor de duurste gemeentes in 2025 (mediaanprijs):
In die regio's mag je ook een half miljoen cash meebrengen voor die mediaanprijzen hoor. Allezja, afhankelijk hoe ze het bekijken, maar dat zegt zo'n kaart ook niet natuurlijk. Waarvoor is dat spaargeld nodig? Welke criteria werden er genomen voor de leningen? Zijn er wel leningen bij betrokken in de berekening? Bronvermelding zou handig zijn, al is het maar het artikel waar het uit komt.
De prijzen in Nederland zijn écht wel veel hoger hoor.

Het gaat hier natuurlijk over gemiddeldes, terwijl je in België enkel over medianen hoort praten, maar toch...

Dit zijn de medianen van 2025Q2 per provincie:
ProvincieMediaan
PROVINCIE ANTWERPEN
369.000​
PROVINCIE HENEGOUWEN
185.000​
PROVINCIE LIMBURG
305.000​
PROVINCIE LUIK
225.000​
PROVINCIE LUXEMBURG
261.500​
PROVINCIE NAMEN
260.000​
PROVINCIE OOST-VLAANDEREN
330.000​
PROVINCIE VLAAMS-BRABANT
395.000​
PROVINCIE WAALS-BRABANT
398.000​
PROVINCIE WEST-VLAANDEREN
295.000​
BRUSSELS HOOFDSTEDELIJK GEWEST
500.000​

Nederland (2024):

1760977044342.png

En natuurlijk zijn de woningen in Nederland een stuk kleiner.

Wij hebben hier nederlanders over de vloer gehad die onze vorige keuken kwamen ophalen (overgekocht) want ze hadden alles op alles gezet om voor hun alleenstaande jonge dochter toch een huis te kunnen kopen. Dus waren ze dat nu aan het inrichten met een krap budget.
Zoals nl'ers zijn, zeer direct & open vragen stellen en babbelen. Ze waren benieuwd naar ons verhaal van de koop van een huis samen etc.
Die vielen achterover dat wij 'amper' 650k betaald hebben voor ons huis
Zij hadden een rijhuisje gekocht voor 420k (regio ben ik vergeten) met massa's werk aan

Terug
Bovenaan