Je kan moeilijk ontkennen dat het mede door haar toedoen is he.
Mag je vinden, mensen die nooit iets verkeerd doen werpen altijd de eerste steen. Dat is pas hypocrisie.
Ik ga het alleszins hierbij houden want de schaapjes kunnen het niet hebben dat iemand een andere mening heeft en worden persoonlijk.
Dus iedereen met dezelfde mening over dit voorval: “schaapjes”, maar jij niet. dus dat is goed?
Maar die vrouw stapt niet uit, wat niet is zoals iedereen hoort te doen, dus ze is geen schaapje? maar toch is het haar eigen schuld dat ze word doodgeschoten?
zijn we nu voor of tegen kudde gedrag?
Ik begrijp dat de vrouw best had gehoorzaamt, maar ze was reeds een soort van protest aan het doen, dat acceptabel was?
Nu word ze “tegengehouden” of eerder gevraagd om uit te stappen, en omdat ze wel zal geweten hebben dat ze “tegendraads” aan het doen was zal ze in paniek proberen vluchten zijn.
Het effect van “Fight, flight & Freeze”
Vinden jullie het dan echt zo acceptabel dat ze door te vluchten het met de dood moet bekopen?
Zeker als je dan nog eens kijkt naar het profiel van de vrouw?
En dan laat ik de context van ICE nog achterwege
Ik heb toch moeilijk om mij in te beelden dat mensen zo graag in een autoritair regime willen leven. Waar alles zo hard afgestraft word.
Is dat uit schrik? Orde kan toch perfect gehandhaafd worden met de gulden middenweg?
De dood van een agent is absoluut uit den boze ( ook al kunnen we hier niet echt spreken van een levensbedreigende situatie voor de agent) .
Maar het slachtoffer tja dan kan blijkbaar wel door de beugel?