Jupiler Pro League 2021-2022

Hein weet weer waarover klagen, leek mij gewoon loepzuiver hands daar in de laatste seconde maar met hoe de regels er elk jaar anders uitzien... :rolleyes:
Leek mij ook penalty maar een goed beeld hebben we niet gekregen, zoals gewoonlijk van eleven.

Ik adresseer Sporza en niet u, Radbraker. Om te beginnen moet ge dat niet zo letterlijk tellen, dat staat uitgelegd in het reglement en dat is waarom bijgetelde tijd vaak veel minder is dan wanneer ge de chrono bij die fases stillegt. "inworpen en uittrap" zijn deel van het spel, net als een klein pijntje of vieren na een goal. Dat is voetbal.

Het andere probleem dat ik hiermee heb, is dat Brugge zelf verantwoordelijk is voor een paar oponthoudjes. Opstootje met Lang en Perez op het einde was niet enkel Eupenspelers hun fout, een paar wissels van Brugge, de goal vieren en gele kaarten is Brugge hun veranwoordelijkheid. Waarom zou de verloren tijd moeten ingehaald worden na negentig minuten wanneer die tijd voor Brugge veel voordeliger is gezien het uithoudingsvermogen en de druk die een grote ploeg kan ontwikkelen? Waarom zou Brugge de verloren tijd door de viering van de 1-0 moeten terugkrijgen bij een 1-2 achterstand na negentig minuten, da's ook niet fair. Zelfde voor de tik van Dost aan een tegenstander die daardoor vervangen moet worden, dat wordt als anderhalve minuut geteld in de vijftigste minuut bij 0-0 ... waarom zou Brugge die anderhalve minuut terugkrijgen bij een 1-2 na negentig minuten? Ik vind dat niet eerlijker dan een ploeg die voorstaat en wat secondjes pikt op het moment dat ze voorstaan op het einde van een match. Om nog maar te zwijgen van de coachingmomenten die ploegen kunnen creëren op deze manier. Ik durf echt niet zeggen dat dat zomaar beter is.
Het maakt toch niet uit welke ploeg er verantwoordelijk is voor het oponthoud? Nu doe je precies alsof men enkel tijd mocht bijtellen voor momenten die Eupen heeft veroorzaakt. Zo komt het alleszins toch over.

Ik zie persoonlijk geen probleem met de opsommingen die in dat Sporza-artikel staan. Allemaal zaken waar je tijd voor hoort bij te trekken. Of de minuten die erbij staan correct zijn, laat ik in 't midden. Er is trouwens een artikel van Opta waarin stond dat er in slechts 58 minuten van de 105 effectief gevoetbald is. Dat zegt genoeg lijkt me.

Ik begrijp wel de commotie errond, aangezien we dit nog maar zelden gezien hebben. Ik kan alleen maar hopen dat deze lijn naar de toekomst toe wordt doorgetrokken.

Hein weet weer waarover klagen, leek mij gewoon loepzuiver hands daar in de laatste seconde maar met hoe de regels er elk jaar anders uitzien... :rolleyes:

Ge wist dat dat ging gebeuren nu ze de hands-regel weer meer voor interpretatie vatbaar maakten.
De vorige regel was soms heel ridicuul (ik kijk naar de hands in de PO1 match van ons kampioenenjaar tegen Brugge), maar ge wist dat het altijd prijs was. Nu gaat het weer afhangen van de "goesting" van de ref en de VAR.

Ge wist dat dat ging gebeuren nu ze de hands-regel weer meer voor interpretatie vatbaar maakten.
De vorige regel was soms heel ridicuul (ik kijk naar de hands in de PO1 match van ons kampioenenjaar tegen Brugge), maar ge wist dat het altijd prijs was. Nu gaat het weer afhangen van de "goesting" van de ref en de VAR.
Handsspel regel gaat eeuwig een moeilijk punt blijven wat de instructies en richtlijnen ook zijn. Die penalty die wij krijgen die speler doet het ook niet met opzet maar de bal gaat wel richting doel...
Volgens mij gaan we weer een seizoen tegemoet met veel puntenverlies voor de topploegen.

Om het ook eens over mijn eigen ploeg te hebben: Goede competitie-opener gezien vrijdag in Luik. Eerste helft waren we indrukwekkend en we hadden altijd de rust in moeten gaan met een dubbele voorsprong. Maar onze efficiëntie was nul. Tweede helft vielen we (net zoals op Brugge) weer weg en werden we overpowered door een (positief) gretig Standard en door de tactische keuze van Leye om hoger te spelen. Over de 90 minuten zeker verdiend dat we nog scoren op het einde, maar ik denk dat ze daar in Luik anders over dachten. Uiteindelijk kunnen we beide zeggen "godverdomme we hadden moeten winnen, maar we hadden ook gewoon kunnen verliezen".

Ik zie toch echt veel moois in onze kern. Nu due efficiëntie opdrijven en zorgen dat we dit 90 minuten (of 105 :shy:) kunnen tonen.
Ik was ook verrast door Standard. Leye lijkt een positieve Standard mentaliteit in de ploeg te smeden. Hard werken, scherp voetballen, maar niet over de schreef gaan. Ook Leye zelf blijft altijd een heel sympathieke man. Ik heb die man wel graag. Die gaan het ondanks hun ellende naast het veld beter doen dan vorig seizoen.

Nu, alles goed en wel. Maar met onze ambitie zijn we nu wel quasi verplicht om vrijdag tegen Oostende te winnen.

Tresor heeft mij zeer aangenaam verrast. Als hij die lijn kan doortrekken hebben we weer goud in handen. Al denk ik wel dat hij naar de flank gaat als Thorstvedt terug is.

Mag je toch echt zo niet bekijken? Als het voor de ploegen is zouden er toch meer wedstrijden zijn waar ze de extra tijd zouden mogen laten vallen. Bij 3-0 doe je de verliezende ploeg toch ook geen plezier met extra tijd. Kweet dat wij zo eens met 6-1 ofzo gaan verliezen zijn op anderlecht dat ze toen zelfs nog extra tijd gaven.
Het maakt toch niet uit welke ploeg er verantwoordelijk is voor het oponthoud? Nu doe je precies alsof men enkel tijd mocht bijtellen voor momenten die Eupen heeft veroorzaakt. Zo komt het alleszins toch over.
Ah, uiteraard wel! Tijd wordt enkel bewust "verloren" naarmate één bepaalde ploeg tevreden is met het resultaat. Als dat resultaat dan plots verandert, waarom zou de ploeg die niet tevreden is met het resultaat plots die verloren tijd terug bijgeteld krijgen na de negentig minuten in hun voordeel? Dat is dubbel profijt, da's nog oneerlijker dan een ploeg die een voorsprong bijeen heeft gevoetbald en die probeert te verdedigen op het einde van de match. Gewoon de term "tijd winnen" spreekt al voor zich, dat is eigen aan de situatie en zou dan enkel voor die situatie moeten tellen. Ik heb het dan niet over de neutrale VAR-momenten, die tijd is hetzelfde voor beide ploegen.

Neem nu die match van Antwerp tegen Mechelen. Ik heb ze niet gezien dus gewoon een voorbeeld door het extremere scoreverloop: Antwerp staat 2-0 voor en pakt het wat rustiger aan, hier en daar een tiental seconden pakken om het ritme te breken. Waarom zou Antwerp dan die tijd moeten terugkrijgen als ze dan op tien minuten tijd ineens 3-2 achter staan en tijd nodig hebben? Tijd verloren is tijd verloren, dat was de bedoeling van die ploeg. Totaal onlogisch om verloren tijd als blessuretijd toe te dichten aan een ploeg die geen tijd wou verliezen. En nog meer onlogisch om blessuretijd te geven "tegen" Mechelen terwijl die al hebben geleden onder het breken van het ritme.

Dit is dus zoals de klok stopzetten, ik denk dat velen dat verkeerd en de impact ervan veel te simpel inschatten. Als ge die tijd eerlijk wilt inhalen, dan moet het wel goed gebeuren.

Ik zie persoonlijk geen probleem met de opsommingen die in dat Sporza-artikel staan. Allemaal zaken waar je tijd voor hoort bij te trekken.
Wat gij daar persoonlijk van denkt, doet er niet toe. We werken met een reglement en dat reglement, waarvan ge een paar maanden terug al hebt toegegeven dat ge het niet kent, beschrijft dat dat niet zo werkt zoals Sporza doet. Einde verhaal.

Laatst bewerkt:
Tresor heeft mij zeer aangenaam verrast. Als hij die lijn kan doortrekken hebben we weer goud in handen. Al denk ik wel dat hij naar de flank gaat als Thorstvedt terug is.

Ik verwacht daar veel rotatie, want ondanks de soms overdreven kritiek is Bongonda gewoon enorm belangrijk voor ons. Mannen als Eiting, Tresor, Paintsil, Toma, Hrosovsky, zelfs Heynen, Bongonda en Ito gaan regelmatig op dat veld staan/rust krijgen.

De gemiddelde voetbal "supporter":

Hatelijk, dat tijdrekken altijd, belachelijk die voetballers, ze zouden den tijd moeten stilzetten gelijk in den basket...

...ah nee wacht, tis voor Club Brugge. 13 minuten overspelen, schande, verkochten boel, boooeeee...

:sarcastic:

Nu, alles goed en wel. Maar met onze ambitie zijn we nu wel quasi verplicht om vrijdag tegen Oostende te winnen.
Nu niet overdrijven hé, er moet echt nog niets op dit moment in de competitie. Kijk maar hoe slecht Club vorig jaar begonnen was. Dit is eigenlijk nog maar wat voorbereiding en aftasten.

Nu niet overdrijven hé, er moet echt nog niets op dit moment in de competitie. Kijk maar hoe slecht Club vorig jaar begonnen was. Dit is eigenlijk nog maar wat voorbereiding en aftasten.

Na onze rampzalige start en 7 op 27 vorig jaar is elke match gewonnen een buffer. Vorig jaar was 20 punten voorsprong bijna niet voldoende voor de titel.

De gemiddelde voetbal "supporter":

Hatelijk, dat tijdrekken altijd, belachelijk die voetballers, ze zouden den tijd moeten stilzetten gelijk in den basket...

...ah nee wacht, tis voor Club Brugge. 13 minuten overspelen, schande, verkochten boel, boooeeee...

:sarcastic:
Eigenlijk zouden zon posts gewoon bestraft moeten worden. Hoort thuis op een club forum maar niet hier. Anders kunnen we ook posten beginnen maken dat alle club supporters marginalen zijn.

Dat je nu nog niet snapt waarom vragen worden gesteld bij 14 minuten extra time dat is ofwel kwade wil of incompetentie.

Je kan er misschien niet mee akkoord gaan maar je kan tenminste iets van effort doen om tegen te spreken.

Bvb een Blekkie begrijpt het wel maar gaat er wel niet mee akkoord.

Niemand zegt dat ge zo moet sucken zoals Club in de PO's natuurlijk :sneaky:
Jawel, dat moet. Staat in het contract met de gazetten. De eerste moet verplicht beginnen sucken zodra de voorsprong te groot wordt, anders weten ze niet meer wat schrijven. Het patroon moet evolueren van 'Wie doet club X nog wat in België?' naar 'Club Y heeft getoond dat club X te pakken is', om tenslotte te eindigen met 'Alarmfase rood: een blik op de problemen van club X'.

Eigenlijk zouden zon posts gewoon bestraft moeten worden. Hoort thuis op een club forum maar niet hier. Anders kunnen we ook posten beginnen maken dat alle club supporters marginalen zijn.

Dat je nu nog niet snapt waarom vragen worden gesteld bij 14 minuten extra time dat is ofwel kwade wil of incompetentie.

Je kan er misschien niet mee akkoord gaan maar je kan tenminste iets van effort doen om tegen te spreken.

Bvb een Blekkie begrijpt het wel maar gaat er wel niet mee akkoord.

Allé komaan, "zo een posts bestraffen", overdrijf anders eens.

Ik maak alleen de bemerking dat wanneer pakweg tegen de Rode Duivels Frankrijk irritant tijd zit te rekken, plots alle supporters het een schande vinden en voorstander zijn om veel te laten overspelen. Nu gebeurt het bij Club en de reacties zijn echt gewoon te belachelijk voor woorden. Niet alleen hier, maar ik zie het ook op mijn sociale media van de usual anti-Club supporters.

Maar toch, een kleine greep uit de reacties hier, is dat gewoon "zich vragen stellen" bij het waarom?

Tja. Ik heb me voorgenomen zoveel mogelijk te zwijgen over de schande van de arbitrage wanneer Brugge erbij betrokken is, maar dit gaat er echt gewoon gigantisch over. Maar echt wat een schande... HONDERDENTWEE minuten. Het was echt letterlijk wachten tot Brugge zou scoren. En verrassing verrassing. Direkt na aftrappen fluiten ze af.
Ze doen echt zelfs geen moeite meer om het te verbergen.

En dan dat "anti-voetbal" geroep naast het veld. Misschien nu nog wat interviews uitjouwen ofzo? Ongelooflijk die club.

1 speeldag ver... :D
Ze doen precies geen moeite meer

De miljoenen voor Odilon al goed gespendeerd zo te horen

Brugge moet precies kampioen worden. Corrupte nest.

Schande

En dan zou mijn post bestraft moeten worden? Ik wil gerust met mensen die dat ook kunnen een deftige discussie aangaan over waarom die vele extra minuten werden geteld, of het geoorloofd was, of het altijd gaat toegepast worden of over oplossingen om dat tijdrekken eruit te krijgen. Er zijn hier effectief wel mensen die dat kunnen. Maar meteen die complotreacties over de verkochte boel, neen dank u. Dat is pas peutertuin niveau.

Alleen hiervoor al 5 minuten extra geven :ROFLMAO:

En voor dit alleen al zijn die 14 minuten geoorloofd. Ipv schande te spreken over die 14 minuten, mss eens de focus leggen op het waarom en hoe schandelijk Eupen bezig was.

Kom kom, die discussie was gevoerd en daar had ge gerust op kunnen inpikken. Had ge uw post direkt na de match gedaan, was het anders. Maar op dit moment nog zo afkomen en dan zeggen dat ge de discussie wel wilde aangaan, terwijl er genoeg posts waren om op in te pikken (zelfs van zij wiens eerste "emotionele" posts ge eruit haalt) is anders ook peutertuin niveau en dat zelfs nadat de eerste emoties weggezakt zijn.

De focus ligt (terecht) op het feit dat het de eerste en voorlopig enige keer is dat dit gedaan werd. Als ge niet begrijpt dat daar reactie op komt, is het wel een beetje jammer. Heel Brugge stond vorig jaar op zijn kop owv die rode kaart voor Vanaken, terwijl daar (itt gisteren) wel precedenten (en op dat moment zelfs zeer recente) voor waren. Maar toen moest iedereen snappen dat jullie zo reageerden "want het gebeurde niet altijd" en "het is inconsequent" Maar nu zijn het allemaal complottheorieën wanneer quasi heel voetbalminnend België reageert op iets dat letterlijk nog nooit vertoond is. Zoals ik al zei: "Op zijn best kunnen we deze discussie binnen een paar maanden heropstarten om te zien of het consequent GEWORDEN is". Maar op dit moment mag er toch eens begrepen worden waar de enorm uitgebreide reactie van de niet-Brugge supporters vandaan komt.

Laatst bewerkt:
Ik denk mocht genk of rsca zo diep in extra time scoren dat de meesten onder ons ook zouden komen ragen :) dat is nu eenmaal zo.
Hopelijk komen ze met een uitleg dat ze dit vanaf nu altijd gaan doen.

Kom kom, die discussie was gevoerd en daar had ge gerust op kunnen inpikken. Had ge uw post direkt na de match gedaan, was het anders. Maar op dit moment nog zo afkomen en dan zeggen dat ge de discussie wel wilde aangaan, terwijl er genoeg posts waren om op in te pikken (zelfs van zij wiens eerste "emotionele" posts ge eruit haalt) is anders ook peutertuin niveau en dat zelfs nadat de eerste emoties weggezakt zijn.

De focus ligt (terecht) op het feit dat het de eerste en voorlopig enige keer is dat dit gedaan werd. Als ge niet begrijpt dat daar reactie op komt, is het wel een beetje jammer. Heel Brugge stond vorig jaar op zijn kop owv die rode kaart voor Vanaken, terwijl daar (itt gisteren) wel precedenten (en op dat moment zelfs zeer recente) voor waren. Maar toen moest iedereen snappen dat jullie zo reageerden "want het gebeurde niet altijd" en "het is inconsequent" Maar nu zijn het allemaal complottheorieën wanneer quasi heel voetbalminnend België reageert op iets dat letterlijk nog nooit vertoond is. Zoals ik al zei: "Op zijn best kunnen we deze discussie binnen een paar maanden heropstarten om te zien of het consequent GEWORDEN is". Maar op dit moment mag er toch eens begrepen worden waar de enorm uitgebreide reactie van de niet-Brugge supporters vandaan komt.
Wat waren die precedenten dan van die fase met Vanaken? Ik ken werkelijk niemand die rechtstreeks rood en/of twee speeldagen werd geschorst.

Door de commotie van die fase toen, er eens op gelet. Bruno die de ref duidelijk “fils de pute” noemde, kwam er vanaf met een stevige vermaning. de correcte straf, na die fase met Vanaken, was gewoon rechtstreeks rood. Ondertussen heb ik dat ook nooit meer gezien dus ik ben razend benieuwd waarom jij vindt dat ze dat consequent toepassen?

Terug
Bovenaan