Jupiler Pro League 2021-2022

Dus Seraing kreeg geen sanctie omdat Kerremans de zwarte piet op zich wilde nemen voor het gesjoemel. En Kerremans krijgt geen sanctie omdat Lommel toevallig forfait moest geven omdat 3/4e van de ploeg in quarantaine zat om extra besmettingen te voorkomen.
  • Dus identiteitsfraude, poging tot competitievervalsing en gesjoemel met positieve corona testen => geen enkel probleem, doe zo verder!
  • Extra Corona besmettingen voorkomen => 5-0 forfait
De wereld op zijn kop bij de KBVB...

Vanzeir moet ongeveer de enige zijn die nog (of opnieuw :p) met zijn truitje in zijn broek speelt zeker? :unsure:

Edit: en why o why is die samenvatting van de vrijdagavondmatch altijd zo'n ander stom, verkort formaat in SNL, hoe belachelijk.

Laatst bewerkt:
Ja, soms zie ik zo een halve match, bekijk je een samenvatting en merk je dat je echt een deel kansen niet gezien hebt gewoon.
Terwijl ze de goals soms 5 keer herhalen, is ook voor niets nodig tenzij het een uitzonderlijke goal is.

Komaan zeg, met wat zijn we bezig? Dat racisme niet kan lijkt me vanzelfsprekend maar dit? Het zijn misschien geen hoogstaande gezangen maar gaat er 1 Waal zijn die gekwetst is omdat ze dit zingen?

Doe gewoon niet marginaal en het is opgelost. Ik stel mij veel meer vragen bij waarom dat soort gezangen moeten, dan dat ze er voor op de vingers getikt worden. Niet meer dan terecht.

ik erger mij daar ook steeds aan. Moet nu wel zeggen dat het maar zeer beperkt was. Het is vroeger al veel erger geweest dan tegen Seraing. Maar dit moet er gewoon uit. Ook altijd leuk voor je eigen Waalse spelers als je zulke gezangen aanheft :sarcastic:

ik erger mij daar ook steeds aan. Moet nu wel zeggen dat het maar zeer beperkt was. Het is vroeger al veel erger geweest dan tegen Seraing. Maar dit moet er gewoon uit. Ook altijd leuk voor je eigen Waalse spelers als je zulke gezangen aanheft :sarcastic:
Of de eigen supporters.. Tegen Moeskroen stonden er eens Franssprekenden achter ons. Plots kregen die het aan de stok met andere supporters. Bleken die gewoon met 3 een abo voor KVK te hebben (op eigen naam).

Of de eigen supporters.. Tegen Moeskroen stonden er eens Franssprekenden achter ons. Plots kregen die het aan de stok met andere supporters. Bleken die gewoon met 3 een abo voor KVK te hebben (op eigen naam).
Als de walen naar KvK komen dan bevestigen ze dus eigenlijk effectief dat het waalse voetbal 'slappe kak' is :unsure:

Het zou mij eerlijk gezegd geen enkele reet kunnen schelen als Walen dat over 'mij' zongen in Sclessin. Dat liedje gaat niet over mij persoonlijk, net zo min het vanuit een kwaadaardige plaats komt. Want dat is het net, quasi alle supporters zingen dat niet uit een intense haat voor Walen. En er gaat geen Waals kindje met tranen in bed liggen terwijl papa hem/haar verzekert dat dit komt uit onwetendheid en dat hij/zij niet minderwaardig is aan Vlamingen en alle rechten heeft die de enge Vlamingen hebben.

Het is een dom liedje om de tegenstander te jennen. That's it. Zo zijn er héél veel. En het is totaal geen diepe mentale steek ofzo. Het is gewoon dommigheid aan de oppervlakte, duidelijk voor iedereen. In Nederland zijn ze nog meer 'kwetsend' dan hier. Sorry maar ge mag wel een klein beetje afweer bezitten in het leven.

Het zou mij eerlijk gezegd geen enkele reet kunnen schelen als Walen dat over 'mij' zongen in Sclessin. Dat liedje gaat niet over mij persoonlijk, net zo min het vanuit een kwaadaardige plaats komt. Want dat is het net, quasi alle supporters zingen dat niet uit een intense haat voor Walen. En er gaat geen Waals kindje met tranen in bed liggen terwijl papa hem/haar verzekert dat dit komt uit onwetendheid en dat hij/zij niet minderwaardig is aan Vlamingen en alle rechten heeft die de enge Vlamingen hebben.

Het is een dom liedje om de tegenstander te jennen. That's it. Zo zijn er héél veel. En het is totaal geen diepe mentale steek ofzo. Het is gewoon dommigheid aan de oppervlakte, duidelijk voor iedereen. In Nederland zijn ze nog meer 'kwetsend' dan hier. Sorry maar ge mag wel een klein beetje afweer bezitten in het leven.
Wij (KVK supporters) hebben ooit een uitsupporter van den beerschot die volledig in het wit gekleed was 'uitgelachen' met gezangen zoals 'en dien int wit, is marginaal'. Was toen wel leuk, zeker omdat die ook ludieke gezangen hebben. In de 2e helft was die niet meer te bespeuren en zongen we 'waar zoet die wittn zin?'

Tegenwoordig mag er niks meer of het is aanstootgevend, alle vormen van racisme ben ik tegen maar elkaar jennen hoort er gewoon bij.

Wij (KVK supporters) hebben ooit een uitsupporter van den beerschot die volledig in het wit gekleed was 'uitgelachen' met gezangen zoals 'en dien int wit, is marginaal'. Was toen wel leuk, zeker omdat die ook ludieke gezangen hebben. In de 2e helft was die niet meer te bespeuren en zongen we 'waar zoet die wittn zin?'

Hebben ze in Brugge ook eens gedaan met een uitsupporter die volledig in het roze was gekleed. 'Die in het roos, is een janet', klonk het dan. Waarop 'die in het roos' vrolijk begon rond te springen. Was eigenlijk nog grappig de eerste paar keer.

Hebben ze in Brugge ook eens gedaan met een uitsupporter die volledig in het roze was gekleed. 'Die in het roos, is een janet', klonk het dan. Waarop 'die in het roos' vrolijk begon rond te springen. Was eigenlijk nog grappig de eerste paar keer.

Was een filmpje van Beerschot scum ofzo idd, zongen ze: 'Diene met zijn hemd is ne paljas.' Waarop hij recht stond en buigde en de meute natuurlijk weer lol had.

Hier op 1:30

Terug
Bovenaan